/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Drægtighed?
Fra : bennymanden
Vist : 522 gange
50 point
Dato : 12-07-04 13:40

Hej.
Kan nogen oplyse mig om den nøjagtige drægtighedsperiode for en hund ?
Altså hvor længe fra bedækning til fødsel.
Jeg har søgt rundt omkring, men har ikke kunnet finde noget.
TAK - mvh Benny

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 60 point
Dato : 12-07-04 13:44

63 - 65 dage

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-07-04 13:45
Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-07-04 13:46

Hej creamygirl.
Er det uanset race - størrelse o.s.v. ?
Kender du evt. et link hvor jeg kan læse om det.
mvh Benny

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 12-07-04 13:49

Tak for svaret creamygirl. Tak for hjælpen creamygirl, du var hurtigere med linket end jeg kunne nå at spørge. Mange tak og fortsat god dag herfra.
mvh Benny

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-07-04 13:49
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-07-04 13:54

Tror ikke at drægtighedsperioden afviger mere end der står i linket, selvom hunden evt er større eller mindre end en gennemsnitshund. Ved ikke så meget om hunde, da jeg bedst kan lide katte

Plejer at sige:
Jeg foragter, folk der har hunde. De er kujoner, der ikke har mod til at bide folk selv. Men sådan er det sikkert ikke

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-07-04 13:57

Selv tak, og god dag til dig også

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-07-04 14:47

Hej Benny
Der står 63 dage i bøgerne, men min venindes hund blev parret den dag, jeg hentede Silke, d. 30. maj 2002. Og hvalpene fylder 2 år d. 28. juli 2004. Såvidt jeg kan tælle mig til, giver det kun 59 dage..... Så det er nok ligesom med mennesker, -der kan godt være noget forskel uden at der er noget galt.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-07-04 14:52

Hej Birgitta.
Af mit link 12-07-04 13:49 fremgår det også, at drægtigheden kan variere fra
54 - 72 dage. Man siger blot at det mest normale er mellem 63 - 65 dage.