/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad betyder denne fejl? Fejl i ram?
Fra : Kinajumjum
Vist : 2583 gange
200 point
Dato : 12-07-04 12:28

Jeg har nu adskillelige gange modtaget denne fejl:

"Program-pop-up: overnet.exe - Programfejl : Instruktionen ved "0x004203f1" refererede hukommelse ved "0x0000006f". Hukommelsen kunne ikke "written". "
(kopieret fra log-bogen). Hvad betyder den? Den lukker forkskellige applikationer (overnet.exe er så byttet ud m et andet navn, selvfølgelig).

Jeg har 2 Win XP Pro installeret, på hver deres HD partion. Fejlen kommer i begge styresystemer.

Jeg frygter at det er mine RAM, er der nogen der kender fejlen? Min maskine kører ellers upåklageligt. Skriv, hvis der mangler oplysninger.

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 12-07-04 13:46

Hvor meget ram har du?

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 12-07-04 13:48

1 GB (2 x 512MB) PC 2100 Kingston ECC RAM. ECC er ikke aktiveret (eller hvad det hedder)..?

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 12-07-04 14:36

Hvilken motherboard(bundkort) har du?

/Morten

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 12-07-04 14:39

Oh.. et stygt ECS L7VTA vers. 1.0.

Ikke det bedste, men det fungerer. Hænger fejlen sammen med bundkortet?!?

Tak for interessen, Morten. Hilsen J

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 12-07-04 17:16

Jeg skal jo have noget at lave.

Har du sat ram-blokkene i de første to dimm's (dem du sætter ram'blokkene i)??

/Morten

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 13-07-04 01:02

Ja, for hulen. Der har de siddet i over et år. Fejlen er til gengæld først begyndt at komme ofte de sidste dage, når jeg downloader via overnet.
Har dog jævnligt haft samme fejl, bare i andre programmer; husker det, som om det hele startede med Nokia Software og drivere til min mobiltelefon (usb-tilslutning).

Reinstallerede 2 x XP for ca 3 uger siden, og har derfor langsomt fået installeret al min software. Derfor føler jeg det kan være hvad som helst. :-/

Forslag?!

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 13-07-04 02:42

Har du tjekket dig selv for spyware??
Hvis ikke så kik ind på denne side: http://www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 13-07-04 02:43

eller virus for den sags skyld...

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 13-07-04 10:05

Jeg er LIGE blever renset for 10 dage siden? Mener du at fejlen hænger sammen med virus/spyware?!

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 13-07-04 10:23

HØJEST UTADITIONELT har jeg lige valgt at lægge en log herind.. HVIS nu mit problem sku være spyware relateret, som Morten nævner.

Men det tvivler jeg altså stærkt på. Jeg er ik så sikker i spyware-finding, men har lige kigget loggen i gennem. Jeg kan ik se noget snavs?!

Alle er velkomne til at kommentere.. :-/

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 10:15:58, on 13-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\anvshell.exe
C:\WINDOWS\System32\Mam2Pan.Exe
C:\Programmer\COMPAQ\Easy Access Button Support\StartEAK.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\APVXDWIN.EXE
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\TRAYAP~1.EXE
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\Programmer\Lexmark 2200 Series\lxbvbmgr.exe
C:\Programmer\Compaq\Easy Access Button Support\CPQEAKSYSTEMTRAY.EXE
C:\Programmer\Compaq\Easy Access Button Support\CPQEADM.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Compaq\EAKDRV\EAUSBKBD.EXE
C:\Programmer\Lexmark 2200 Series\lxbvbmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\Meaya\Popup Ad Filter\PopFilter.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Firewall\PavFires.exe
C:\PROGRA~1\Compaq\EASYAC~1\BttnServ.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavsrv51.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\AVENGINE.EXE
C:\Programmer\Photodex\ProShowGold\ScsiAccess.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavProxy.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Documents and Settings\Jumme\Dokumenter\Downloads\Shareware\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = rend mig i røven
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] anvshell.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Mam2Pan] Mam2Pan.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [CPQEASYACC] C:\Programmer\COMPAQ\Easy Access Button Support\StartEAK.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SCANINICIO] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Inicio.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Multimedia Codecs] C:\WINDOWS\System32\mcc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\TRAYAP~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark 2200 Series] "C:\Programmer\Lexmark 2200 Series\lxbvbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Popup Ad Filter] C:\Programmer\Meaya\Popup Ad Filter\PopFilter.exe
O8 - Extra context menu item: Allow Popups - C:\Programmer\Meaya\Popup Ad Filter\WhiteGetUrl.js
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE Privacy Keeper (HKCU)
O16 - DPF: {9059F30F-4EB1-4BD2-9FDC-36F43A218F4A} (Microsoft RDP Client Control (redist)) - http://dativ.tetraplan.com/msrdp.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38159.7045023148
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 13-07-04 12:02

Så kom der lige én mere:

"" Program-pop-up: iexplore.exe - Programfejl : Instruktionen ved "0x7c05637f" refererede hukommelse ved "0x0000000c". Hukommelsen kunne ikke "read".

Klik på OK for at afslutte programmet
Klik på Annuller for at udføre fejlfinding i programmet ""

Nu er jeg sgu ved at være godt træt af dem..

Kommentar
Fra : kf_cassoe

Dato : 13-07-04 12:21

Jeg har set fejlen i forbindelse med brug af Adobe Acrobat Standard 6. Der findes 2 opdateringer på http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=1&platform=Windows

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-07-04 15:31

hej
inogle tilfælde kan du med held tage ram ud så
derefter rense stik og sokler
det har hjulpet mig flere gange
ole

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 13-07-04 18:04

>>kf_cassoe:
Jeg har allerede den nyeste version, 6.0.2. Hvis det er en anden fil eller patch du henviser til, må du lige skrive hvilken.. jeg kan ikke se andre.

>>1133:
Tak for tippet, Ole. Jeg er meget patentlig med at holde kabinettet rent (ca 1 gang mdl.), og tvivler på at det skulle hjælpe. Der er helt rent derinde. Men jeg kan da lige prøve, det sker der jo ikke noget ved..

UPDATE: Jeg har idag kørt Memtest, et lille Windows memorytester program. ( http://hcidesign.com/memtest/download.html )
Lod det køre i 4 timer, uden en eneste fejlmelding. Når jeg kan undvære min maskine længere tid, kører jeg det "rigtige" memtest (memtest86-3.1).

Jeg er åben for alle forslag..

Accepteret svar
Fra : morten_m

Modtaget 200 point
Dato : 13-07-04 18:50

Hijackthis-loggen var okay.
Har du prøvet at kun køre med en ram-blok??

/Morten

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 14-07-04 02:29

Har nu prøvet med begge RAM-klodser - hver for sig.

Fejlen kommer med dem begge. Ved den første alene, efter de sædvanlige ca 1t20min.

Ved den anden alene, langt hurtigere; efter ca 10 minutter. Om det lige var et tilfælde, ved jeg ikke. Fejlen kommer i hvert fald ved dem begge.

>>1133: Der var en lille smule støv på kanten (ydersiden) af slot'en, derinde. Men ikke noget der ikke lige kunne pustes væk. Det gjorde jeg, inden jeg testede klodserne hver for sig.

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 14-07-04 16:16

Har i nat kørt den "rigtige" Memtest32 (fra floppy). Fandt ingen fejl.

Har prøvet at resette bios til default values, uden held.

Har prøvet med og uden pagefile (kører normalt uden pagefile, med den opfattelse at 1GB RAM er tilstrækkeligt).

Har lagt mærke til at hvis jeg minimerer programmet "Overnet.exe", mens det kører. Så kommer fejlen vistnok først når jeg maximerer vinduet.. efter ca 2 sekunder. Det tyder jo på noget med grafik-driver, eller lign, gør det ikke? Hvis vinduet bare står maximeret, kommer fejlen på et vilkårligt tidspunkt.

Kommentar
Fra : johnnyberg02

Dato : 22-07-04 09:23

Jeg har haft en tilsvarende fejl. Den opstod sommetider, når jeg kørte et gammelt 16 bits program. Fejlen lå i programmet NTVDM.EXE (det er det program, der laver 16-bits omgivelserne i den udgave, der kommer med WindowsXP).

Dette program checker printerforbindelser når det starter op. Hvis din printer er en netværksprinter eller sidder på en anden computer på hjemmenetværket, så skal køen være aktiv. Altså: tænd printeren eller tænd computeren hvor printeren er tilsluttet.

Det er således ligemeget, om du virkelig vil printe eller ej. Hvis din printer er lokalt tilsluttet (på LPT-porten), så behøver den ikke at være tændt.

Jeg ved godt, at det er lidt bøvlet at skulle tænde 2 computere, men det har altså hjulpet i mit tilfælde.

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 26-07-04 14:11

Hej Johnny.

Min printer sidder på USB-porten. Kan gør det mon nogen forskel?

Kommentar
Fra : johnnyberg02

Dato : 26-07-04 14:25

Hej Kinajumjum. Jeg bliver dig svar skyldig, for jeg har aldrig prøvet med en USB-printer. Men det er da til at prøve af. Du kan eventelt lægge en printer på LPT-porten og lade den være standardprinter så længe forsøget varer.

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 26-07-04 14:32

Hmn.. der var tre printere ialt;

Min nye Lexmark printer
min gamle HP printer (som ikke længere er tilsluttet), og
Noget "Microsoft Ofiice Image Writer"..

Jeg har uden større bekymring slettet de to sidst-nævnte. Nu er der kun min USB-printer installeret.

Den kan sættes til "Sæt udskriftjobs i kø" eller "Udskriv direkte til printeren".
Kan jeg mon ikke bare sætte den til at udskrive direkte til printeren? Men den skriver jo altså via USB-porten (virtual usb device, tror jeg der står).

Kommentar
Fra : johnnyberg02

Dato : 26-07-04 14:37

Hej igen. Jeg tror, at det bedste er at sætte printene i kø. Når du kører XP (multitasking), så risikerer du, at 2 jobs vil skrive på den samme printer samtidig

Godkendelse af svar
Fra : Kinajumjum

Dato : 28-07-06 11:06

Problemet hang vist sammen med noget Nokia PC Suite Driver, men er ikke sikker.

Jeg har efterfølgende anvendt Microsoft Debugging til at løse samme type problem.

Jeg har smidt point'ne til Morten, fordi han blev ved at hjælpe.

Hilsen Kina

Kommentar
Fra : mbitsch

Dato : 15-08-06 17:54

Hej alle

Jeg har haft præcis samme problem som Kina. For et stykke tid siden oprettede jeg et internt netværk med min bærbar PC. Dette betød at jeg også delte printer med den bærbare. Efter at have læst de mange udemærkede indlæg valgte jeg at slette adgangen fra min stationær pc til den bærbar PC's "manglende" printer.

Problemet er nu løst.

Håber dette også kan hjælpe andre.

MB