/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Adoption
Fra : Melander
Vist : 603 gange
75 point
Dato : 20-06-02 21:22

Hej

Min Kæreste har startet en diskusion på sit arbejde, vedrørende adoption.

Det går ud på at vi gerne vil vide om man godt kan adoptere, selv om man har biologiske børn selv, vi vil gerne have et link til en side hvor der står noget om DET. vi har været inde på de gængse sider, men de nævner ikke lige netop det.
For vi vil gerne have det på skrift, så de kan få afgjort den sag.

Venlig hilsen og god jagt Melander

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 85 point
Dato : 20-06-02 21:46

Hej Melander!
Fandt nedenstående på:http://www.adoptioncenter.dk/adoptafd/sporg-aarhus/brevkasse-ind.htm

Gitte spørger

"Er der nogen øvre grænse for, hvor mange biologiske børn, der må være i en familie, som ønsker at adoptere?"

Kære Gitte

Både ja og nej!

Som du sikkert ved består en adoptionsproces af to godkendelsesprocesser.

Den første er den danske godkendelse. Her er der ingen grænser for hvor mange børn - adopterede såvel som hjemmelavede - en adoptionsansøger må have. Opgaven for adoptionssamrådet i amtet (det organ der godkender ansøgerne til den danske godkendelse) er blot at sandsynliggøre, at den/de pågældende ansøger har ressourcer til at adoptere endnu et barn. I dag findes der adskillige eksempler på adoptanter, der har adopteret mange børn. Her på AC har vi formidlet søskendeflokke på helt op til 4 børn, vi har formidlet børn til ansøgere der har både 2 og 3 hjemmelavede børn og vi har formidlet børn til ansøgere hvor den ene ansøgere har både et og flere delebørn.

Den anden er godkendelsen i giverlandet. Når adoptionsansøgerne har fået den danske godkendelse, så skal man vælge, hvilket land man gerne vil adoptere fra. De fleste giverlande går ikke op i, hvor mange børn - adopterede eller hjemmelavede - ansøgerne har. Men enkelte formidlingskontakter som f.eks. Pattaya Orphanage i Thailand accepterer ikke ansøgere med børn i forvejen. Dog dispenserer de 2. gangs ansøgere, der har adopteret fra Pattaya Orphanage før. I Indien og Nepal foretrækker man ansøgere med max et barn i forvejen. Hvorvidt det er adopteret spiller ingen rolle. Fra institutionen Los Pisingos i Colombia accepterer man ikke ansøgere med børn lavet på traditionel vis.

Håber dette var svar nok.

Venlig hilsen

Susanne Dencker

Hilsen Jeannie

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 20-06-02 22:44

Hej Jeannie

Kanon, tak skal du have, det var et godt link, det havde jeg ikke været inde på..Tak for hjælpen...

Hilsen Melander

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 21:07

In article <wSpQ8.76547$N46.2153822@news010.worldonline.dk>,
"Melander" <Melander.news@kandu.dk> wrote:

> Det går ud på at vi gerne vil vide om man godt kan adoptere, selv om man
> har biologiske børn selv, vi vil gerne have et link til en side hvor der
> står noget om DET. vi har været inde på de gængse sider, men de nævner
> ikke lige netop det.

Hvis i har kigget i lovgivningen og der ikke står noget om at man ikke
må, så må man godt.

Du kan kigge lovgivningen igennem her:
<http://www.adoption.dk/hovedsider/index_loven.htm>

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-06-02 10:01

Hej
Det kan i sagtens. Se evt. på www.adoption.dk eller på
civildirektoratets hjemmeside. www.civildir.dk, der kan i læse alle
reglerne.
Hilsen Svend Erik Mikkelsen

"Melander" <Melander.news@kandu.dk> wrote in message
news:wSpQ8.76547$N46.2153822@news010.worldonline.dk

> Hej
>
> Min Kæreste har startet en diskusion på sit arbejde, vedrørende
> adoption.
>
> Det går ud på at vi gerne vil vide om man godt kan adoptere, selv om man
> har biologiske børn selv, vi vil gerne have et link til en side hvor der
> står noget om DET. vi har været inde på de gængse sider, men de nævner
> ikke lige netop det.
> For vi vil gerne have det på skrift, så de kan få afgjort den sag.
>
> Venlig hilsen og god jagt Melander

--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG