/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hus til salg - privat??
Fra : martinussen
Vist : 1459 gange
100 point
Dato : 11-07-04 18:48

Hej

Jeg har tilbudt at hjælpe en bekendt med at sætte deres hus til salg online.. Da jeg har haft held med at sælge biler online på fx. bilbasen.dk
Men jeg synes ikke jeg kan finde hjemmeside hvor private kan sælge huse gratis.. eller billigt..

Fx. koster det 4995 kr!!!!! at sætte et hus til salg på www.boligzonen.dk.. DET ER DA FOR DYRT!!!

Er der ikke andre steder?

self. er der dba.dk , men den virker ikke særlig brugt.. højst 100 huse på landsplan..

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 11-07-04 19:07

Hej

Prøv at kigge på disse
www.boligshop.dk
www.boligannoncen.dk

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-07-04 19:26
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-07-04 20:36

Der er også den her, http://www.bolig.addfree.dk/ men umiddelbart syntes jeg ikke at de gratis muligheder duer.
Jeg prøvede selv samtidig med at jeg havde mægler på. Jeg fik aldrig en henvendelse., Jeg var ude at kigge på et hus der var sat til salg på addfree, men jeg var slet ikke tryg ved den form for privatsalg.
I dag er der begrænset retsvirkning hvis man ikke tegner ejerskifteforsikring og der er i det hele taget mange detaljer så selv om mægleren skal have en alt for stor del af kagen så tvivler jeg på, at jeg selv havde kunnet gøre det med skindet på næsen.

Accepteret svar
Fra : bigdane_dk

Modtaget 100 point
Dato : 11-07-04 23:24

hejsa,

Hvad med Robinhus.dk?

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 15-07-04 11:31

hmm.. det lyder da ikke særlig positivt.. Hvorfor bliver der ikke lavet en stor fælles portal..??

Det virker jo som om at budskabet er det samme på alle siderne, næsten.. At få solgt husene gratis.. eller ihvertfald uden ejendomsmægler..

#BjarneD, jeg hjælper bare en bekendt med at ligge den online.. De har selv valgt at de vil prøve at sælge den privat.. så det skal de have lov til at prøve..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-07-04 11:36

Selvfølgelig skal de have lov til at prøve, og der er da mange der gør det med held, men de skal bare sætte sig godt ind i tingene omkring sælgeransvar og oplysningspligt.
Du må ønske dem held og lykke.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : j2010kandu

Dato : 20-07-04 13:30

Hej Geu
Her får du et rigtig godt råd og tilmed et tilbud på at hjælpe dig fra ejendomsmæglerfirma med egen advokat som for en efterhånden udvidet kreds af kunder oparbejdet gennem mange år, udfører det arbejde du får hos de store kæder til 35% af det du skal give hos de store kæder, vel at mærke med den samme garanti, alle forsikringer m.v. og sådan at du bliver "holdt i hånden" fra start til slut af professionelle folk. Dette er ikke et tilbud som normalt annonceres, idet tilbudet er givet til medarbejdere i store danske virksomheder og nu også til medlemmer af "kandu". Skriv til j2010@sol.dk og hør nærmere om hvordan du sparer 65% på din mæglerudgift ved selv at vise din ejendom frem.
Hilsen
Jørgen

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 17-10-04 13:41

Tak for svaret bigdane_dk.