/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
kan i finde kunsteren på denne sang?
Fra : 51342636
Vist : 465 gange
500 point
Dato : 11-07-04 18:00

Jeg tror sangen hedder et eller andet med: war

De synger: war hu.. Yall.. Wat is a good war?? Absolutly nothing
også den de synger i filmen: rush hour

Håber jeg får svar!!

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 11-07-04 18:03

Frankie Goes To Hollywood har lavet en version, og Bruce Springsteen har også

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 11-07-04 18:04

Oh no-there's got to be a better way
Say it again
There's got to be a better way-yeah
What is it good for?

*War has caused unrest

Among the younger generation
Induction then destruction
Who wants to die?

War-huh
What is it good for?
Absolutely nothing
Say it again

War-huh
What is it good for?
Absolutely nothing
Yeah

War-I despise
'Cos it means destruction

Of innocent lives
War means tears
To thousands of mothers how
When their sons go off to fight
And lose their lives

I said
War-huh

It's an enemy of all mankind
No point of war
'Cos you're a man

*(Repeat)

Give it to me one time-now

War has shattered
Many young men's dreams
We've got no place for it today
They say we must fight to keep our freedom
But Lord, there's just got to be a better way

It ain't nothing but a heartbreaker
War
Friend only to the undertaker
War

War-Good God, ya'll

Now
Give it to me one time now
Now now
What is it good for?

Accepteret svar
Fra : Dansende_T

Modtaget 510 point
Dato : 11-07-04 18:06

Bruce Springsteen

War

http://www.lyricsdir.com/b/bruce-springsteen/war.php

Google er din ven

/\__ D_T

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-07-04 18:17

War! what is it good for absolutly nothing! Der er temmelig mange der har sunget War som sangen hedder. Springsteen's live version er en af de fineste! http://www.brucespringsteen.net/songs/War.html
Kan ikke rigtig se at den er brugt i Rush Hour, men har ikke set filmen
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00000C2OA/002-4962779-0103266?v=glance#product-details

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 11-07-04 18:17

"'War' was originally recorded by the Temptations," recalled Edwin. "It was buried on one of their albums. But then a lot of mail came in, mostly from students, asking why they didn't release it on a 45. Well, that was a touchy time, and that song had some implications. It was a message record, an opinion record, and stepped beyond being sheer entertainment. It could become a smash record, and that was fine, but if it went the other way, it could kill the career of whoever the artist was

Apparently, the Temptations were afraid of the song, and so it was given to Edwin Starr.

Så det var nok ham der lavede den "rigtigt"

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 11-07-04 18:29

Det er sikkert Bruce Springsteen du har hørt. Når TQsen siger at Frankie GTH har lavet en version, tror jeg han enten tænker på nummeret "Two tribes", eller på Culture Clubs "The war song" - som i øvrigt er helt fantastisk, selv om man hurtigt bliver irriteret af det: "war is stupid, people are stupid and love means nothing....."

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 11-07-04 18:31

Det er sikkert Bruce Springsteen du har hørt. Når TQsen siger at Frankie GTH har lavet en version, tror jeg han enten tænker på nummeret "Two tribes", eller på Culture Clubs "The war song" - som i øvrigt er helt fantastisk, selv om man hurtigt bliver irriteret af det: "war is stupid, people are stupid and love means nothing....."

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 11-07-04 18:33

Nej, jeg fandt dette
http://www.azlyrics.com/lyrics/frankiegoestohollywood/war.html
Så mon ikke de har lavet en version af "War"??? Det må man da mene.....

Godkendelse af svar
Fra : 51342636

Dato : 11-07-04 18:36

Tak for svaret Dansende_T.

Det hjalp mig

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 11-07-04 18:52

og så var det mig der skulle vinde prisen som kandu´s største pointrytter (1 point)

Mvh. halvdum