/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kvinde søger virus-hjælp!
Fra : daipino
Vist : 456 gange
90 point
Dato : 11-07-04 15:32

Hej alle I med forstand på viruser!

Jeg har lige kørt AVG og det har fundet en virus, der hedder:
"Trojan horse BackDoor.Agent.BA" i C:\WINDOWS\system32\ctli.dll
AVG kan ikke fjerne den - og jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre... Kan I hjælpe??
I må meget gerne skære svaret MEGET ud i pap for mig, da jeg absolut intet aner om disse "tekniske sager".

Håber I kan hjælpe - på forhånd tak
Håbefulde hilsner fra Merethe

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 11-07-04 15:43

Det lyder som om du kører Win 98...

Genstart din computer i dos.. (det vælger du der hvor du normalt lukker din computer)

Når maskinen er startet i dos-mode taster du følgende:

erase C:\WINDOWS\system32\ctli.dll [enter]

Genstart maskinen og kør AVG igen .. den skulle gerne være forsvundet ..

Kommentar
Fra : daipino

Dato : 11-07-04 17:17

Jeg kører ikke Win 98, men XP... Hvordan kommer jeg så i dos? Og skal jeg virkelig bare slette filen? Er det ikke én, Win bruger til noget?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 90 point
Dato : 11-07-04 17:36

Gå ind i Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Vis Så fjerner du flueben i Skjul filtypenavne for kendte filer og sætter prik i Vis skjulte filer og mapper! Så genstarter du computeren i fejlsikker tilstand (Tryk F8 under opstart af computeren, så dukker der en menu op, hvor du kan gå ind i fejlsikker tilstand) Søg efter filen ( tryk F3) og slet den!

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-07-04 17:37

Hejsa
prøv at scanne med panda på www.spywarefri.dk den ligger under onlineværktøjer. Kan den heller ikke fjerne den så opret dig som bruger i deres forum så skal de nok hjælpe dig med at komme af med den ved hjælp af en logfil, de skal nok guide dig. Jeg har selv hentet meget hjælp der.
Hilsen en anden kvinde

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-07-04 17:39

ups.... de holder ferie..... desværre... så håber jeg en anden kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-07-04 17:43

Ak ja, vi "stakkels" kvinder har det hårdt..hehe..!
Dansende_T og Tedd lyder som om de ved hvad de taler om, men jeres svar kære drenge er ikke skåret ud i pap

1.
2.
3.
4.
osv.......som kan printes ud - vil være mere passende til min formåen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-07-04 17:56

1. Tryk på start
2. Tryk på Kontrolpanel
3. Tryk på Mappeindstillinger
4. Tryk på Vis
5. Så fjerner du flueben i Skjul filtypenavne for kendte filer og sætter prik i Vis skjulte filer og mapper
6. Så genstarter du computeren i fejlsikker tilstand (Tryk F8 under opstart af computeren, så dukker der en menu op, hvor du kan gå ind i fejlsikker tilstand)
7. Søg efter filen ( tryk F3) og slet den!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-07-04 17:57

Hold F8 nede ved opstart, og vælg fejlsikker tilstand.
I fejlsikker tilstand, startes AVG og så kan den fjerne eller deaktivere virusen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-07-04 17:57

Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm

læg loggen herind, så skal vi nok fortælle dig hvad som skal slettes..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-07-04 17:58

Creamy?? Har du fået en vegemite virus?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-07-04 18:08

Jeg vil nødig spamme spørgsmålet her, men ja jeg har fået VIRUS!! - dog ikke en vegamite - Tedd altså

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 12-07-04 08:32

det spg er faktisk besvare herpå.. dog på engelsk
http://www.faqfarm.com/Computer/Virus/Backdoor/36401

Problemmet er med denne virus så vidt jeg har læst er at lige så snart man har slettet den så infecter den en anden fil, så den er ikke nem at fjerne..
Måske skulle du så slå AVG fra og bruge et andet online virus scanner program.
Der har nemlig kun opstået problem med AVG antivirus programmet.

Her er nogle.:
http://housecall.trendmicro.com
http://housecall.antivirus.com/
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Mange mange flere her
http://www.google.dk/search?q=online+virus+scanner&ie=UTF-8&hl=da&meta=

Kommentar
Fra : nielsjacob

Dato : 24-10-04 13:12

Jeg kæmper med trojan horse backdoor.... er der nogen som kan hjælpe,.....,,...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-04 14:30

Der findes mange backdoor, men hvis du kender navnet bedre, kan du lede her:
http://search.symantec.com/custom/us/query.html
Men eller følg vejledningen her:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.trojan.html
Altså slå system gendannelse fra, og start i fejlsikker tilstand, hvor Norton kan køre, men det kan AVG ikke.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : daipino

Dato : 24-10-04 18:37

Tak for svaret tedd.