/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Gul lampe i Peugeot
Fra : minila
Vist : 751 gange
50 point
Dato : 11-07-04 13:43

Jeg har en 306'er fra 1994, men har ingen instruktionsbog til bilen. Derfor spørger jeg, om nogen ved hvad den gule lampe i instrumentet betyder (det ligner en motor med et kryds i).

Hilsen minila

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-07-04 14:46

prøv her men lover ingen ting http://www.books4cars.com/

Accepteret svar
Fra : reiffenstein

Modtaget 60 point
Dato : 11-07-04 14:59

Hallo minila
Det kan være en lampe der fortæller at vognen har kørt så længe at den skal til eftersyn. Kan du ikke skaffe
en instruktionsbog. Hvis det er servicelampen det drejer sig om står det muligvis i bogen hvordan du skal
slukke den igen. Det gælder dog ikke i alle tilfælde. værkstederne vil jo gerne bevare det lidt for sig selv for
at få arbejde.

hilsen Reiffenstein.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-07-04 15:12

Noget eludstyr som ikke virker ?
Ev. kan det være ABS som er i udu.

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 11-07-04 15:38

Symbolet for abs systemet er ikke en motorblok men ligner mere en skivebremse.

Godkendelse af svar
Fra : minila

Dato : 12-07-04 15:59

Tak for svaret reiffenstein. Du har ret i, at bilen skal på værksted for at få lampen slukket (det siger de i hvert fald når man ringer). Det er en fejl i motor styringen (hvad det så end kan være!).