/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
FreeBSD 5.2.1
Fra : Hended
Vist : 384 gange
1 point
Dato : 11-07-04 12:22

Jeg har downloaded det her OS men hvordan skal jeg så installere det?

Jeg har downloaded det her:

ftp://ftp.dk.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/

Inde i ISO-IMGAGES > 5.2.1

Og derefter i386 filerne!

Så pakker jeg dem ellers ud med IsoBuster (et program der kan pakke sådan nogle filer ud)

MEN HVAD SKAL JEG SÅ NU!!!????
JEG VIL VIRKELIG GERNE PRØVE DET HER OS SYSTEM!!!

HVIS NOGEN FÅR MIG GENNEM DET HER PROBLEM VIL JEG MED STOR TAKNEMELIGHED GIVER ALLE MINE POINT VÆK!
Ca. 1500

MANGE TAK!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-07-04 12:52
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-04 16:19

I stedet for at pakke din iso fil ud kunne du brænde den ned på en CD-rom.
Hvis du har Nero:
>kopi og backup >Brænd image til disk >find din ISO fil >og brænd.
Nu burde den kunne boote og indstallere.
Men ellers kig lidt på linket fra "dk" som er en god hjælp.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 11-07-04 22:27

Har kikket der dk.....

Men hvis du nu ved hvordan man får det til at virke så.....
kunne du så ikke lige sige hvordan?

Eyvind jeg har brændt det ned på cd men den vil ikke starte!

PS Jeg har også ændret den til at boot'e fra CD-ROM drevet!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-07-04 16:08

er det selve installationen du ikke kan få til at virke ?
ellers giv lige et praj lidt mere præcist om hvad du ønsker hjælp til.....

har du prøvet at installere linux før ? så er det lidt i stil dermed

det står ellers her
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/install-diff-media.html

og videre her
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/install-start.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-04 16:20

Dette har jeg selv gjort med en anden Linux (server)
I stedet for at pakke din iso fil ud kunne du brænde den ned på en CD-rom.
Hvis du har Nero:
>kopi og backup >Brænd image til disk >find din ISO fil >og brænd.
men det skal være ISO filen du brænder.
Nu burde den kunne boote og indstallere.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-04 16:34

Og husk at hakke af ved finalize så din CD kan læses af de fleste CD-rom læsere

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 16-07-04 22:14

Tag et kig forbi http://www.linuxiso.org/

Der er et par at vælge!....

Men angående spørgmål må det vente nu da jeg har fået ny pc...
Skal til at downloaded det der FreeBSD igen.....

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 10:26

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?