/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook XP Send email med Alt+S virker i~
Fra : dennismeng
Vist : 659 gange
18 point
Dato : 20-06-02 15:53

Jeg har netop opgraderet til Office XP Pro DK, og benytter til dagligt Outlook.
I Outlook 2000 trykker man blot Alt+S når man skal sende en mail man har skrevet, men i XP versionen fungerer genvejsfunktionen ikke til send knappen - selvom der er en underscore under S'et i "Send".

Ved nogen hvad der er galt, det er ret irriterende at skulle fange musen hver gang for at sende mailen .......

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 18:54

Mit allerbedste råd til dig er at du henvender dig direkte til en eller flere nyhedsgrupper med dit problem. Derved får du kontakt
med en stor gruppe af brugere, som alle hylder det gode gamle "Peer to Peer" princip hvor man gratis og uforpligtende hjælper
hinanden med at løse diverse problemer.
Det fine i ordningen er både mangfoldigheden og den gensidige kontrol med at løsningerne er korrekte - utrolig mange øjne følger
med - utrolig mange er parate til at komme frem med erfaringer/viden.

Men ingen er interesserede i at "guldkornene" havner i en eller anden database, med risiko for en merkantil udnyttelse. Ingen er
interesserede i at arbejde anonymt udenfor grupperne.
Så hvis du savner respons, så er det forklaringen. Der kan selvsagt være en der har en voldsom skrivekløe - så er spørgsmålet bare
om indholdet er mere værd end kløen.
--

mvh
pre

"dennismeng" <dennismeng.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:92lQ8.2928$va.300157@news000.worldonline.dk...
> Jeg har netop opgraderet til Office XP Pro DK, og benytter til dagligt
> Outlook.
> I Outlook 2000 trykker man blot Alt+S når man skal sende en mail man har
> skrevet, men i XP versionen fungerer genvejsfunktionen ikke til send
> knappen - selvom der er en underscore under S'et i "Send".
>
> Ved nogen hvad der er galt, det er ret irriterende at skulle fange musen
> hver gang for at sende mailen .......
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 20:12

Hvilke grupper udover denne her (som jeg har fundet nu), kan jeg henvende
mig til?
Jeg er stadig interesseret i at få besvaret mit spørgsmål nemlig

Dennis

"pre" <skriv.til@gruppen.dk> wrote in message
news:3d121705$0$71667$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Mit allerbedste råd til dig er at du henvender dig direkte til en eller
flere nyhedsgrupper med dit problem. Derved får du kontakt
> med en stor gruppe af brugere, som alle hylder det gode gamle "Peer to
Peer" princip hvor man gratis og uforpligtende hjælper
> hinanden med at løse diverse problemer.
> Det fine i ordningen er både mangfoldigheden og den gensidige kontrol med
at løsningerne er korrekte - utrolig mange øjne følger
> med - utrolig mange er parate til at komme frem med erfaringer/viden.
>
> Men ingen er interesserede i at "guldkornene" havner i en eller anden
database, med risiko for en merkantil udnyttelse. Ingen er
> interesserede i at arbejde anonymt udenfor grupperne.
> Så hvis du savner respons, så er det forklaringen. Der kan selvsagt være
en der har en voldsom skrivekløe - så er spørgsmålet bare
> om indholdet er mere værd end kløen.
> --
>
> mvh
> pre
>
> "dennismeng" <dennismeng.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:92lQ8.2928$va.300157@news000.worldonline.dk...
> > Jeg har netop opgraderet til Office XP Pro DK, og benytter til dagligt
> > Outlook.
> > I Outlook 2000 trykker man blot Alt+S når man skal sende en mail man har
> > skrevet, men i XP versionen fungerer genvejsfunktionen ikke til send
> > knappen - selvom der er en underscore under S'et i "Send".
> >
> > Ved nogen hvad der er galt, det er ret irriterende at skulle fange musen
> > hver gang for at sende mailen .......
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 20:59

pre skrev:

> Men ingen er interesserede i at "guldkornene" havner i en eller
> anden database, med risiko for en merkantil udnyttelse.

Sandt nok. Men de svar du giver her i gruppen vil kunne komme i en
database - uanset om spørgeren kommer via kandu, eller via usenet.

Det eneste du selv kan gøre for at undgå det, er at tilføje
"X-No-Archive: Yes" i headeren. Jeg har forsøgt det de seneste par
dage, men ikke alle databaser respekterer det. Kandu hører
tilsyneladende til dem der ikke gør det.

http://www.livinginternet.com/?u/ua_prev.htm

http://www.windows-help.net/windows95/oe-24.shtml

--
Mvh.
LarsK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-02 11:46

dennismeng skrev:

> Jeg har netop opgraderet til Office XP Pro DK, og benytter til
> dagligt Outlook.
> I Outlook 2000 trykker man blot Alt+S når man skal sende en mail
> man har skrevet, men i XP versionen fungerer genvejsfunktionen
> ikke til send knappen - selvom der er en underscore under S'et i
> "Send".
>
> Ved nogen hvad der er galt, det er ret irriterende at skulle fange
> musen hver gang for at sende mailen .......

Alt+S virker fint her. Hvis din genvej ikke virker, kan det skyldes at
du har et andet menupunkt (eller knap), der også gerne vil have Alt+S
som sin genvejstast.

Ellers kan du bruge Ctrl+Enter til at afsende.

--
mvh.
LarsK

Kommentar
Fra : dennismeng

Dato : 21-06-02 16:45

Fandt sørme ud af problemet!
Det viser sig, at Office XP ved opgraderingen har slået Word til som email editor - og det betyder at man ikke kan bruge nogen genvejstast for "Send".
Da jeg slog Word fra som editor, kunne jeg straks benytte Alt+S som "Send".

Spørgmålet er derfor besvaret nu kan man sige....

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 18 point
Dato : 15-07-02 15:44

Hvis spørgsmålet er besvaret, er du så sød at lukke det ?

Kommentar
Fra : kaek

Dato : 12-12-02 11:30

Omvendt er spørgsmålet jo egentlig ikke besvaret, men derimod den funktion som gør <Alt+s> mulig, blevet slået fra på bekostning af manglende værktøjslinier og eventuelle funktioner som man kan have glæde af i hverdagen, nemlig det at anvende Word som e-mail editor. Genvejen til send-e-mail <Alt+S> kan fx tildeles fra tekstbehandleren Word men tildelingen/tilpasningen forsvinder ved en installation/opgradering til Office Xp uden nogen form for logisk forklaring.

En forklaring kunne være at <Alt+S> var tildelt en anden funktion hvilket blot ikke virker som om er tilfældet.

Jeg vil derimod foreslå en løsning af problemet som giver mulighed for, at anvende Word som e-mail-editor nemlig en tildeling af den manglede funktionen som i kommandooversigten hedder "EmailSend" - den kan fx opsættes direkte fra Word via menuen <Funktioner> - <Tilpas> - <Kommando> vælge derefter <Tastatur> nederst i skærmbilledet.

Herefter er det muligt at vælge en <Kategori> der hedder "Alle Kommandoer", og efterfølgende finde !EmailSend! i højre side af skærmbilledet. Herefter finder tildelingen af genvejsfunktionen sted. Hvis det er funktionen <Alt+S> skal det tastest i feltet <Tryk på genvejstast> så bliver tildelingen aktiv via tastaturet.

Sikre dig også at tildelingen bliver gemt i skabelonen Normal.dot så vil den fungere i alle dokumenter/e-mails. Mit svar skal ikke ses om den endegyldige løsning, men blot som et bud på en løsning