/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
motorvask
Fra : mahir
Vist : 1641 gange
100 point
Dato : 11-07-04 08:52

Hej ville høre om der nogle der kunne være venlige at hjælpe mig? Når det er man har tænkt sig at vaske sin motor på bilen med en højtryksrenser, er der noget man skal afdække? inden man går igang:
Hvordan for man motorrummet til at se glanset og skinnende ud??

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 11-07-04 09:02

man kan købe noget på tankstationen til at sprøjte ned i mortorummet du skal lige sikre dig at alle stik og ledninger sidder godt fast og ikke kan ryge at når sprøjter med højtryksrenser. starteren skal ikke have vand eller noget andet

mvh Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 11-07-04 09:04

hov det hedder vist mortorrens

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 11-07-04 11:49

Hej

Først sprøjter du hele motoren ind i motorrens. Derefter som allerede skrevet husk at alle stik sidder ordentlig fast. Skulle starteren få lidt vand kan du bare tøre det med lidt trykluft.

For at motoren bliver skinnende ud, skal du til sidst købe noget sprøjtevoks (kan fås på tanken) og sprøjte hele motorrummet ind med det. Så ligner din motor en næsten ny.

Mvh
Henrik

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-04 12:14

Nu ved jeg ikke hvordan indsugning til luftfiltret er placeret i din bil, men hvis det er åbent indtag i motorrummet, er det eb god ide at sætte noget for, så du ikke får luftfiltret fyldt med vand.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 11-07-04 12:32

Generelt vil jeg IKKE anbefale at bruge højtryksrenser i et motorrum på en alm. bil....det er noget man gør på entreprenørmaskiner og traktorer. En gang motorrens i en forstøversprøjte, lad det sætte et kvarterstids, skyl efter med alm. lunkent vand fra vandhanen....giv det evt. en tur mere hvis det er MEGET slemt/beskidt. Efterbehandl evt. dit motorrun (incl. motor) med et produkt som hedder MOTORPLAST. Nu har du faktisk et RIGTIG FLOT og skinnede motorrum.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : mahir

Dato : 11-07-04 16:41

1000 tak for jeres svar men mangler lige den sidste finish. Hvilke produkter er de bedste til motorrens/vask?? motorglans/voks??
PS: Der er ellers bare om at gå igang, med at vaske, skal ikke være bange for at der kommer noget vand i motoren??

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 11-07-04 22:48

Motorrens fra ROCK-OIL er KANON. Ring evt. her for yderligere info. PETRY MOTOR IMP: 65361753 (Preben Schultz)

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : taqwa

Modtaget 100 point
Dato : 12-07-04 03:16

hej mahir
Alt hvad der heder stik og samlinger bør ikke udsættes for vand, da det har den effekt at det vil igre.
Du skal tildække gennratoren og starteren med en plast-pose for at der ikke skulle træng vand ind og kortslutte kulne indvendigt. Nu har jeg ikke rigtigt kendskab til de forskelige produkter der eksistere, men jeg kunne forstille mig at de kemikalier produkterne indholder kan skade kilderemmen. Men dette bør du nok ikke bekymre dig om hvis det ikke er så tit at du vasker motorrummet.
Hvad angår dit spørgesmål: vand i motoren. Så er dette kun muligt hvis en af to muligheder gør sig gældende.
1* vandet trænger ind fra luftfilter-kassen (indsugningsmanifolen)
2* vandet trænger ind fra udstødningsmanifolen (hvis der skulle være huller i den,hvilket nemt kan høres)
Ellers skal du ikke fygte det, for motorblokkens forskelige dele, er spændt fast med pakninger som forhindre væske/luft i at komme ind eller ud.
hvis du har flere spørgsmål så kan du kontakte mig på mit NR.
Hilsen Majd

Kommentar
Fra : taqwa

Dato : 12-07-04 03:20

forresten mahir, så skal du sikre dine relæholdere og sikringsholdere hvis de sidder i motorrummet

Godkendelse af svar
Fra : mahir

Dato : 13-07-04 00:28

Tak for svaret taqwa.