/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MS SMS sender
Fra : Smukke_Ole
Vist : 614 gange
200 point
Dato : 10-07-04 10:58

Hej !

Jeg kører XP PRO med alle opdateringer.
Samtidig kører jeg Widcomm's BlueTooth programmel til kommunikation med min
SonyEricsson T68i.
Nu har jeg fundet Microsoft's SMS sender på nettet og har installeret den, men jeg kan ikke få programmet til at "snakke" med min "mobilos"
Er der nogen, der har nogle erfaringe ? eller gode råd.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-04 11:09

vis du har>MSN Messenger,så åben denne og log på,gå så til>funktioner>instillinger>telefon>
klik på mobilindstillinger.
Manse9933

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 10-07-04 11:18

-> Manse9933

Tak for svaret, men det var ikke lige dèt, jeg er ude efter, og deuden supporter Messenger ikke min udbyder (Sonofon)
Det jeg mangler, er at få min mobilos til at snakke med computeren, så jeg kan skrive mine SMS på den, og ikke skal "brække" mine "kleptomanpølser" på at trykke på mobilos'ens små taster.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-04 11:26
Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 10-07-04 11:38

-> Manse9933

Tak for dit arbejde med at finde alle de links frem til mig, men jeg må nok forklare lidt nærmere, hvad det er, jeg søger.
Jeg søger råd og vejledning så jeg kan etablere forbindelse fra/til min computer ti/fra min mobiltelefon ved hjælp af MicroSoft programmet MS SMS Sender.
Jeg har allerede en BlueTooth dongle med programmel fra Widcomm, og det fungerer udmærket når jeg synkroniserer med Outlook o.l.. Jeg kan også overføre billeder fra computeren til mobilos, sende MMS'er o.s.v.
Der, jeg mangler er at kunne skrive SMS'er på tastaturet og så få dem sendt ud i den store verden uden at skulle knække fingrene på telefonens tastatur.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-04 11:45

Jeg kender desværre ikke noget til det omtalte program via Blue Tooth,jeg er en kabel mand,det virker altid,næstenså du må nok vente og se om der kommer en anden forbi,der kender noget til emnet,held og lykke.
Manse9933

Kommentar
Fra : Jenskumar

Dato : 10-07-04 13:34

du kan prøve programmet Mobile Agent( http://www.eflame.com/fma/ )der kan du også sende sms'er fra pc'en via bluetooth ,og det virker med en T68i.

her kan du hente det:http://cesnet.dl.sourceforge.net/sourceforge/fma/fma-0.1.1.14-RC2-setup.exe

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-07-04 13:37

Lige en tanke....
Har du tjekket om din bluetooth er slået til både i PC og telefonen ?
Jeg har aldrig anvendt mine blue tooth til noget men set at disse skal aktiveres før brug...
mvh Benjmain

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 10-07-04 14:10

-> Jenskumar

Tak for dit link, men når jeg går der ind, får jeg nedenstående fejlmelding

Could not read file.

Go back. /home/ftp/pub/sourceforge//s/so/sourceforge/fma/fma-0.1.1.14-RC2-setup.exe Jul 10, 2004 05:01
Ved du, hvad der kan være galt ?

-> Benjamin.Hansen

Ja, BlueTooth er slået til. Som det fremgår af mit tidligere indlæg kan jeg symkronisere med Outlook m.m.

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : Jenskumar

Modtaget 200 point
Dato : 10-07-04 14:41

Filen må være blevet fjernet fra severen.. du kan prøve se om en af disse server virker. http://prdownloads.sourceforge.net/fma/fma-0.1.1.14-RC2-setup.exe?download

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 10-07-04 16:25

Tak for svaret Jenskumar.
Det lykkedes til sidst, og det er bare et super program

Smukke_Ole