/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VDO MS5000
Fra : jaw
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 20-06-02 13:16

Da jeg lige har fået sådan et navi.anlæg monteret i min bil, har jeg et par gange allerede stødt på, at den mener, at jeg er kommet frem til bestemmelsesstedet før end at jeg virkelig er det. Dog ikke sådan at jeg holder langt fra, men den kan ikke helt ramme husnummeret.

Jeg bruger adressebogen ofte - kan jeg ikke redigere den, når jeg holder præsist ud for huset, jeg havde i tankerne, da jeg blottede adressen ind, sådan at den næste gang, jeg valgte adressen i adressebogen, ender jeg dér, hvor huset virkeligt er?

Brugermanualen er ikke just til stor hjælp på dette område, så måske én af jer kloge hoveder her på nettet??

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 12:17

"jaw" <jaw.news@kandu.dk> wrote in message
news:%KiQ8.72565$N46.2136471@news010.worldonline.dk...
> Da jeg lige har fået sådan et navi.anlæg monteret i min bil, har jeg et
> par gange allerede stødt på, at den mener, at jeg er kommet frem til
> bestemmelsesstedet før end at jeg virkelig er det. Dog ikke sådan at jeg
> holder langt fra, men den kan ikke helt ramme husnummeret.
>

Hej du har ret i at vejnummer kan snyde en del, tror det er
kortoplysningerne der ikke er særligt gode der, så typen af navigationsanlæg
er ligemeget.. Nej du kan ikke rette i databasen ligger jo på en cd

Har du fået den nye software i den, hvor den skulle kunne vise info i html
format osv?

Hygge

Flemming

Kommentar
Fra : jaw

Dato : 20-06-02 14:20

Hejsa

Mit anlæg viser ikke billeder, tror jeg ikke, i hvert fald har jeg ikke fundet dem endnu
Jeg vil få en opdatering her om et par måneder, når den kommer i en version 7.0 - mener jeg, de sagde til mig.

Jeg ved godt, at oplysningerne ligger på cd'en, men kan man ikke omgå den, ved måske at undlade husnummeret og så selv sætte et punkt ind, når jeg holder ud for huset??

Jesper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 13:14

"jaw" <jaw.news@kandu.dk> wrote in message
news:%KiQ8.72565$N46.2136471@news010.worldonline.dk...
> Da jeg lige har fået sådan et navi.anlæg monteret i min bil, har
> jeg et par gange allerede stødt på, at den mener, at jeg er
> kommet frem til bestemmelsesstedet før end at jeg virkelig er
> det. Dog ikke sådan at jeg holder langt fra, men den kan ikke
> helt ramme husnummeret.

Der er ilagt en bevidst fejlmargin ved almindelig GPS, der ligger
25-150 meter fra den korrekte position. Man kan så spekulere på
hvorfor det er sådan... terrorister og eksplosioner er nok en af
grundene.

> Jeg bruger adressebogen ofte - kan jeg ikke redigere den, når jeg
> holder præsist ud for huset, jeg havde i tankerne, da jeg
> blottede adressen ind, sådan at den næste gang, jeg valgte
> adressen i adressebogen, ender jeg dér, hvor huset virkeligt er?

Førnævnte fejlmargin gør det umuligt... desværre.

--
Jesper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 13:57

"Aphex" <newsATaphexDOTdk> wrote in message
news:3d11c670$0$71651$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

>
> Der er ilagt en bevidst fejlmargin ved almindelig GPS, der ligger
> 25-150 meter fra den korrekte position. Man kan så spekulere på
> hvorfor det er sådan... terrorister og eksplosioner er nok en af
> grundene.
>

Den er da afaik fjernet for år tilbage var usa der støjsendte GPS.

Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 14:29

>> Der er ilagt en bevidst fejlmargin ved almindelig GPS, der ligger
>> 25-150 meter fra den korrekte position. Man kan så spekulere på
>> hvorfor det er sådan... terrorister og eksplosioner er nok en af
>> grundene.
>>
>
>Den er da afaik fjernet for år tilbage var usa der støjsendte GPS.

Det må den være for mange GPS dimser er da opgivet til ca 10 Meters
nøjagtighed (de dårligste af dem), og hvsi GPS så er begrænset teknisk
med 25-150 meter så holder de 10 meter jo ikke en skid.

Men netop fordi at USA scramblede deres GPS valgte både Europa og
Rusland at lave deres egne globale GPS Systemer for ikke at skulle
risikerer at få en usansynlig høj fejl margen på deres udmålinger i
forbindelse med Krig og desvidere.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Kommentar
Fra : jaw

Dato : 20-06-02 16:04

Ikke for at være flabet, men er vi ikke lige lidt på vej væk fra sagens kerne!?!??!

))

Jesper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 21:40

Er der så nogle der ved om man kan hente disse cd-kort på eks Kazaa og selv
brænde et kort ?????

MVH Rene´
"jaw" <jaw.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:%KiQ8.72565$N46.2136471@news010.worldonline.dk...
> Da jeg lige har fået sådan et navi.anlæg monteret i min bil, har jeg et
> par gange allerede stødt på, at den mener, at jeg er kommet frem til
> bestemmelsesstedet før end at jeg virkelig er det. Dog ikke sådan at jeg
> holder langt fra, men den kan ikke helt ramme husnummeret.
>
> Jeg bruger adressebogen ofte - kan jeg ikke redigere den, når jeg holder
> præsist ud for huset, jeg havde i tankerne, da jeg blottede adressen
> ind, sådan at den næste gang, jeg valgte adressen i adressebogen, ender
> jeg dér, hvor huset virkeligt er?
>
> Brugermanualen er ikke just til stor hjælp på dette område, så måske én
> af jer kloge hoveder her på nettet??
>
> Mvh Jesper
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 21-06-02 23:06

"jaw" <jaw.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger adressebogen ofte - kan jeg ikke redigere den, når jeg holder
> præsist ud for huset, jeg havde i tankerne, da jeg blottede adressen
> ind, sådan at den næste gang, jeg valgte adressen i adressebogen, ender
> jeg dér, hvor huset virkeligt er?

Min fars gamle nav. system kan...

Har du ikke en knap der hedder noget med "Gem nuværende position"?

Mvh. Morten Fruergaard

Kommentar
Fra : jaw

Dato : 24-06-02 08:04

Jo, jeg har godt nok en "knap", der hedder "Gem nuværende Position"-den skulle jeg måske prøve at bruge, men såvidt jeg kan regne mig frem til, bør jeg så tilgengæld ikke have et husnummer stående samtidig. Det kan den ikke kapere!

Mvh Jesper

Godkendelse af svar
Fra : jaw

Dato : 27-06-02 10:22

Tak for svaret Morten Fruergaard.

Jeg har nu prøvet dit forslag, og når jeg fjernede husnummeret og gemte destinationen via nuværende position, så virker det bare!!

Tak!