/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
makrel fiskeri fra kyst/havn
Fra : smut
Vist : 6566 gange
100 point
Dato : 09-07-04 19:31

jeg har altid godt kunne tænke mig og fange makreller med stang og nu skal det være hvis der er nogen der skal ud og fiske makreller med stang vil jeg meget gerne sørge for kaffe og brød (og den obglatoriske gl dansk) hvis jeg måtte komme med jeg bor i nyk.sj men jeg kører gerne på sj for at komme med

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-04 20:05

Tjae... jeg er fra Ama'r, men jeg kunne jo tage cyklen/toget den anden vej

Det første Makrel fiskeri på Sjælland sker på molen ved Sjl. Odde. omkring d. 14-07 eller ved Røsnes samme tidspunkt.

Samme tidspunkt begynder Makrel fiskeriet for alvor i øresund fra turbådene i Kastrup, Kalkbrænderihavnen/Nordhavnen, Skovshoved, Vedbæk og Helsinør

Makrel kommer sjældent på 'mine' kanter fra kysten , men kan du overtales til en bådtur med Øby fra Skovshoved omring d. 20-06-04 er jeg frisk

http://www.sportsfiskeren.dk/info/fiskevand/Koebenhavns_Amt/ms_oeby/

Alternativt :

Man kunne prøve fra kysten på 'Tippen' dvs. i nærheden den 'nye' skudehavn i Nordhavnen København Ø.
2 meter 'ude' er der 3-5 meter dybt på en strækning af ca. 800 meter

Andet alternativ ? :

I nærheden ved ; 'vindmøllerne ved Lynetten havn'. Næsten samme forhold som på 'Tippen', men mere strøm.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-04 20:11

Ups... 20-07-04 til 29-07-04.

>»}}}(*>
>»}}}(*> >»}}}(*> >»}}}(*>
>»}}}(*> >»}}}(*> >»}}}(*<

>»}}}(*> >»}}}(*>
>»}}}(*>

Kommentar
Fra : smut

Dato : 09-07-04 20:51

det lyder som en kanon ide jeg har ferie så det kan ikke passe bedre hvad fisker man med på en båd når det er makrel jeg har været ude flere gange med ms ilse men det var fladfisk (havnsø) og på øresund efter sild og torsk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-04 21:21
Kommentar
Fra : smut

Dato : 09-07-04 23:40

jeg er frisk på en makreltur med øby

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 10-07-04 09:05

Det si'r vi så smut. Jeg sender dig en emil, når tiden nærmer sig

Turbådenes 'kartel' i Øresund har hævet prisen for en dagstur : Kl. 8.00 - 16.00 til 200 kr. Så du må være indtillet på at ofre dette beløb på sagen.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : smut

Dato : 10-07-04 09:33

Tak for svaret molokyle.