/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Digitalkamera i bilka??
Fra : woller
Vist : 904 gange
150 point
Dato : 09-07-04 18:49

bilka har digitalt kamera i denne uge til 999. kr
det er jo et (for mig) ukendt mærke,
men det er jo billigt. og da jeg ikke har så mange penge, spekulerer jeg på at købe det.
er det noget hø og spildte penge.
hvad mener i ???????

PS: data om kameraèt som hedder:
EXAKTA DC 3300 er her :
http://www.praktica.de/PHP/TabProduct.php?ID=215&iL=2&PT=257

Kommentar
Fra : babee

Dato : 09-07-04 18:57

jeg vil mene det er et ret godt kamera, da det har 3,3 pixels og der er optisk zoom på. jeg ville købe det. hilsen babee

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-07-04 19:05

Nu er mange pixel ikke altid udtryk for kvalitet. Det afhænger også meget af linsen i kameraet. Et kamera med 2,2 pixel kan i nogen tilfælde tage ligeså gode billeder som et m 4-5 pixel. Kender ikke det omtalte, men der er tit mere fidus i, at købe et mere anerkendt mærke på tilbud, eller hos lavprisfirmaer, f.eks Superfoto.

Kommentar
Fra : woller

Dato : 09-07-04 19:23

her er dens dat fra hjemme siden:

3.3 M pixels CCD
max. resolution 4.0 M pixels
3x optical zoom
4x digital zoom
1.6" TFT-color display
16MB built-in memory
lens: 3.6-5.6 / 5.6-16.8mm (equivalent 35mm camera: 36-108mm) | Zoom: 3x optical, 4x digital | auto focus | focus range: 0.20m - infinity | CCD-sensor: 3.3M pixels 1/2.7" CCD | resolution: 2272x1704, 2048x1536, 1600x1200 and 1024x768 | exposure time: 1/4 - 1/1000 sec. | memory: 16MB built-in, expandable by SD/MM-card
special features:
videosequence mode with voice memory, TV video-out mode, white balance: auto or 4 manual modes

scope of delivery:
USB-cable, TV-video cable, driver and software CD, case, strap and 2 batteri

Hvis det siger nogen noget

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 150 point
Dato : 09-07-04 20:24

Hvis det er fra den Tyske fotofabrik som lavede de gamle Exata - er det et godt mærke.
Dog er de 4 mpix interpoleret (elektronisk fordobling). cameraet er reelt ca. 3,1 mpix, men til prisen vil det lave ganske udmærkede billeder. Jeg har set rigtig flotte billeder med 1,3 mpix printet i a4
Problemer med antal pixel kommer først ved store forstørrelser - så gå tæt på eller optisk zoom.
Jeg har også været ovre på PDF siden som ser godt ud.
Eyvind.

Kommentar
Fra : gitteshansen

Dato : 09-07-04 22:28

Pris og kvalitet hænger som regel sammen, du får hvad du betaler for

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-07-04 22:49

Skynd dig at købe det!!! Som "glad amatør" fotograf vil du få mange gode billeder og glade stunder med det. I mange tilfælde vil de ekstra (ofte MANGE) penge man giver for et "prof"kamara slet ikke stå mål med det som vi amatørfotografer kan "præstere" med disse udmærkede "discount/bilka" kamaraer.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : woller

Dato : 11-07-04 09:18

tak for hjælpen allesammen !