/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvad har jeg nu lavet?
Fra : the1best
Vist : 358 gange
100 point
Dato : 09-07-04 13:44

Når jeg er på tdc online - tjeneste, står der ikke mere udført, men applet measure startet i nederste linje. Hvad betyder det? Jeg har lagt forskellige programmer ind i computeren i går, men skulle ikke mene at, de havde nået med det at gøre. Jeg har lagt Opera, Java Web start, Realarcade, registry mechanic, og den nye ver. af spywareblaster.

Vil bare godt have en forklaring, hvis sådanne findes.

The1best

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 09-07-04 13:50

Det er en Applet skrevet i JAVA, der bruges til at måle trafik hos TDC og til at time spærringen af din konnektion, når der ikke har været aktivitet på siden i ½ time. (...det er derfor man nogen gange får en time-out meddelse, hvis man har snøvlet i det eller væres ude at 'tisse )

Der har ALTID stået applet measure startet ...når siden er loadet helt færdig

...men det har du nok ikke haft tålmodighed at vente på. Med et 56Kbit Modem tager det også temmelig lang tid at hente hele siden, da der er masser af ActiveX ting (...i reklamerne )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-04 13:51

Ps. Kik over i : http://www.kandu.dk/dk/spg/44670 ...hvis du keder dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 09-07-04 13:52

Det er efter de har lagt deres side om, med bl.a. centraliseret logon, så slutter de med at starte en Java-applet. Derfor er det den meddelelse du får. Det er helt normalt og ikke fordi du har gjort noget galt.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 09-07-04 14:01

>molokyle Nu har jeg jo ført i går lagt Java web start ind, er det noget jeg skal fjerne igen?

The1best

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-04 14:06

Hvis det er fra Sun Micro Sytems kan du roligt lade det ligge 100% sikkert

hansen9 -> Dette er ikke korrekt ! 'applet measure startet' ; var der også FØR deres nye log-in ting

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-04 14:07

the1best -> Ps. altså : http://sun.com

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 09-07-04 14:24

Tak for hjælpen molokyle.

Og nu starter tourde..... et eller andet.

Jeg fjerner den igen, for jeg kan ikke finde ud af hvor jeg har den fra.

Hvad kan jeg ellers bruge den til?

The1best

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-04 14:29

Til at se Applet's i et separat JAVA-konsol vindue, men det er som regel noget kun JAVA udviklere og nørder bruger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-04 14:35

Normalt er det ikke nødvendig med konsol vinduet. Man skal blot have en JVM (JAVA Virtuel Machine) ting installeret. Det er et browser plug-in fra Sun. Microsoft har jo for længe siden fået 'klaps' i en dom, der siger de ikke længere må bundle JVM med deres produkter.

JVM er GRATIS !!!

Du kan tjekke om du har den, hvis du går ind på denne side : http://anfyteam.com/index.html

Hvis du kan se de forskellige Applets uden problemer så er alt ok.
Jeg kigger forbi dig en dag og tjekker om du behøver opdateringer

</MOLOKYLE>