/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Adobe photoshop 7 udklip af objekt?
Fra : hifreak
Vist : 531 gange
200 point
Dato : 09-07-04 12:02

Hej

Har et lille problem. Jeg har det her dvd label med en guldramme rundt om, som jeg gerne vil have fjernet, da jeg ikke er så sikker på hånden og det er et ret stort areal har jeg droppet at tegne rundt om den derefter klippe den ud, med lasso værktøjet. Kan jeg ikke på en eller anden måde bruge tryllestaven den kan jo tage hele kanten af guldrammen? Jeg har prøvet, men det lykkedes ikke rigtig den tager hele dvden og ikke kun kanten, nogen der kan hjælpe, ved at man kan klippe noget ud og ligge det i nogle lag, men synes det er lidt avanceret, eller er det? (o:

http://fastup.peecee.dk/view.php?id=1310

Kommentar
Fra : hifreak

Dato : 09-07-04 12:08

Jeg vil lige tilføje at kanten skal helt væk altså ikke bare fjernes med viskelæderet det har jeg prøvet, men så får jeg bare en anden hvid farve i kanten, og det er ikke det jeg gerne vil. Kanten skal helt væk.

Kommentar
Fra : petedane

Dato : 09-07-04 12:10

Du kan sagtens anvende tryllestaven. Prøv at ændre tolerancen til 50 - på værktøjslinjen og så klik på kanten. Du kan nok ikke få hele kanten på én gang, da den består af flere farver, men så gør det af et par gange

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-07-04 12:14

Dels skal du huske at sætte baggrundsfarve med pipetten så den passer når du fjerner kanten.
Når du bruger tryllestaven kan du indstille dens følsomhed ved at dobbeltklikke på den og indstille tolerancen.

Du kan også bruge Vælg/Farveområde hvor du bruger pippette til at vælge. Du kan så klippe det valgte så det ender med at have den baggrundsfarve du har indstillet til.

Kommentar
Fra : petedane

Dato : 09-07-04 12:15

Jeg har lige prøvet og fjerne kanten. Sender det gerne til dig, hvis du oplyser din email

Kommentar
Fra : hifreak

Dato : 09-07-04 12:23

Det var nogle hurtige svar (o: Det jeg godt kunne bruge var en lille guide til hvordan jeg kunne gøre det frem over da det ikke bare er den enseste hvor jeg gerne vil have det gjordt. Kan I klare det? (o; Tak for de hurtige svar..

Kommentar
Fra : hifreak

Dato : 09-07-04 12:27

petedane du må da gerne prøve at sende det til mig hifreak001@yahoo.co.uk tak

Accepteret svar
Fra : petedane

Modtaget 210 point
Dato : 09-07-04 13:13

Så skulle filen være i din postkasse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-04 14:36

Prøv at kigge på dette spørgsmål - måske er det noget du kan bruge:
http://www.kandu.dk/dk/spg/44070

Kommentar
Fra : hifreak

Dato : 09-07-04 22:03

Efter nærmere eftertænkning er det så ikke nemmere hvis man kan trække hele billedet ud til kanten så guldkanten forsvinder frem for at klippe det væk? Har ikke selv lige Photoshop, men har arbejdet lidt på det hos en ven, men han er heller ikke så ferm til det (o; og I virker meget dygtige til at hjælpe fok herinde. Det ville måske også være lettere for mig selv fremover hvis der var en lettere måde. Altså konklusion er at guldkanten ikke behøvedes at forsvinde, men billedet må gerne kunne trækkes helt ud til kanten så den forsvinder sådan! I er meget velkommen til at hjælpe hvis I kan mange tak (o;

Godkendelse af svar
Fra : hifreak

Dato : 12-07-04 12:33

Tak for svaret petedane.