/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvorfor sletter Outlook vedhæftede filer~
Fra : Franksp
Vist : 602 gange
50 point
Dato : 08-07-04 23:50

Jeg har lige købt en ny computer, da den gamle blev virusinficeret, og var 5 år gammel og kørte med Windows ME. Nu er mit styresystem Windows XP. Jeg har lige oprettet min mailkonto (Outlook Express). Da jeg var færdig modtog jeg de mails der var sendt til mig, bl.a. 2 mails fra min fagforening, Finansforbundet. Jeg er tillidsmand. I de 2 mails var vedhæftede filer i pdf-format.
Da jeg åbner de 2 mails, får jeg en meddelelse om, at "Outlook Express fjernede adgangen til følgende usikre filer, der er vedhæftet e-mailen: XXXXXX.pdf
Hvordan kan jeg undgå dette, og kan jeg finde dem nogen steder?

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Mvh
Franksp

Accepteret svar
Fra : michaelmoeslund

Modtaget 60 point
Dato : 08-07-04 23:59

He he det problem havde jeg også....

jeg siger ikke hva jeg gjorde..........nej jeg går ej...........næh.........niks.............

OK så: Funktioner/indstillinger/sikkerhed.så er der garanteret et flueben i den boks der hedder :tillad ikke at vedhæftede filer der bla blabla...

det flueben var jeg 14 dage om at finde.....

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 09-07-04 00:03

Inde i OE i "Funktioner" og nede i "Indstillinger" kan du under gardinet "sikkerhed" fjerne et flueben som omhandler lige netop vedhæfted filer.

Om du kan finde dem ved jeg faktisk ikke, så der må andre strækere kræfter på banen, Men ligger de ikke bare i slettet post i OE eller i skraldespanden på skrivebordet.(?)

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 09-07-04 00:05

Hej Franksp.
Hvis du har virus scanner på din computer, er det ok at fjerne fluebenet i virusbeskyttelse i din mail. Du åbner din mail, og går op i Funktioner og klikker på indstillinger. Derefter går du ind i fanen sikkerhed. I virusbeskyttelse fjerner du fluebenet i Tillad ikke, at vedhæftede filer, der muligvis kan indholde virus, gemmes eller åbnes. Efter du har gjort det, skulle du kunne se filerne. Men du skal være sikker på at dit virus program virker.
Myns

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 09-07-04 00:07

Tak for svaret michaelmoeslund. Det var en supergod hjælp jeg fik. Er meget glad for det. Da jeg fjernede fluebenet, kunne jeg læse filerne.
Endnu engang 1000 tak.

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-07-04 00:09

Også tak til taliskoko og Myns

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-07-04 00:09

Den er god nok talisko,de er der stadigvæk,de er kun nedtonet når fluebenet er der.
hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 09-07-04 00:19

OK... Så er det på plads, så er det af vejen....