/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Pro-Safe
Fra : bpedersen
Vist : 745 gange
50 point
Dato : 08-07-04 20:10

Hej.

Jeg har været en tur i NETTO, hvor de har en Pro-Safe selvoppustelig
redningsvest til salg til 500 kr.

Er det et godt køb, kan den evt. bruges til kano sejlads??

Hvad med den luftpatron hvor tit skal den skiftet og er det en standart
patron, sådan man kan blive ved med at få den om måske 3 år?

Hilsen Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-07-04 20:45

Den kan sikkert være god nok, men det er muligvis den automatiske oppustning, der kan være for billig. Hvis det er med en fugtfølsom tablet kan den pustes op i kraftig regn og det er ikke så smart. Du må spørge eller læse dig til hvilket system der anvendes.

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 08-07-04 20:50

Hvilket system skal jeg gå efter og kan den bruges til kano???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-07-04 20:56

Du skal gå efter et system hvor vandets tryk udløser, ikke dybdefølsom, men selve det tryk vandet øver på et legeme der sænkes ned i det. Det er sjældent de fejludløses.
De er nok rigtigt godt i kano da en automatisk vest giver mere bevægelsesfrihed.
Jeg har selv en af den type til brug i motorbåd.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 60 point
Dato : 08-07-04 20:56

Der står normalt hvor tit patronen skal skiftes på vesten, men da vi havde båd afprøvede vi den HVERT år. På den måde får du testet vesten i vand og du skal ikke være urolig for at patron og vest er "over sidste salgsdag". Vi gjorde altid lige før vi tog vores årlige sommertur. Så havde børnene det frisk i erindring og de syntes forøvrigt det var sjovt at springe i vandet med vest på.
Det er MEGET vigtig at det er den korrekte patron du anvender når du sætter ny i...men det ved du selvfølgelig! Og hav altid respekt for havet for:
"Det er kun en tåbe som ikke frygter havet!"

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-07-04 21:02
Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 08-07-04 21:41

Kan jeg være sikker på om man kan få luft patroverne om 3 år så?????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-07-04 21:48

Godt spørgsmål. Måske.
Jo mere kendt mærke ko bedre. Jeg bruger Ocean.
Hvad brugte Palle?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 08-07-04 22:03

Secumar...jeg har dem stadig...i hvert fald de to voksnestr.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-07-04 22:13

Du kan læse lidt om Pro-safe her: http://www.pro-safe.dk/content/dansk-forside.htm

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 11-07-04 22:56

Tak for svaret pallenoc.