/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Gratis spil forum
Fra : Tompe_10
Vist : 290 gange
150 point
Dato : 08-07-04 16:17

hvor kan jeg få fat i et gratis forum til mig hjemmeside....
jeg skal bruge den til min nye side som hedder www.diabloaragon.webbyen.dk hvis du lige tjekker siden kan jeg så ikke få dig til at klikke på en af de links jeg har...?

nå men jeg vil helst ikke registreres nogle steder for at få det skide forum ind på min side

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 160 point
Dato : 08-07-04 17:17
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-04 17:19

Et af de mest udbredte 'færdigt syede' forum er dette : http://www.phpbb.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 08-07-04 17:31

og der er masser af hjælp at hente på dansk her: www.phpbb2.dk
Jeg har selv et phpbb forum, og kan kun anbefale det, der er ikke mange probs med det

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 08-07-04 18:36

så vidt jeg kan se så koster det penge at downloade... gør det ik det...?

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 08-07-04 18:44

nope, alt er helt gratis.. og der forefindes vejledning osv i hvordan man gør på førnævnte link. her kan man faktisk finde alt, og er det der ikke, så spørger man efter det, folk er MEGET søde til at hjælpe derinde

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-04 18:44

Nope :

Citat
..phpBB is open-source software so it has no fees..

..fra : http://www.phpbb.com/features.php

Det der koster er; hvis du vil have det hosted her : http://www.canaca.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-04 18:47

musenfryd -> Førtste ord : nope . Molokyle's første ord : Nope ...ingen tvivl om vi er fra Ama'r

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 08-07-04 18:49

hvad skal jeg gøre når jeg ahr dowloadet den det er jo en underlig fil den dowloader...
skal man bruge et eller andet prog...?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-04 18:53

Hvad mener du ??? Det er da en alm. pakket *.zip fil og den pakkes som altid ud med WinZip : http://winzip.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-04 18:57

musensfryd forum, der er meget omfattende finder du her : http://www.din-debat.dk

Martin_c har lige lavet et her : http://www.bossen.edb-bixen.dk/

Brug 20 point på dette spørgsmål : http://kandu.dk/dk/spg/43895

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 08-07-04 19:10

ikke den jeg fik først det var en fil med et eller andet spasser navn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-04 19:18

En *.tar.bz2 ??? går jeg ud fra. Du skal så bruge untarw32.exe herfra : http://ccitt5.net/signalling/untarw32.exe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 08-07-04 19:19

ohh jeg fatter ikke en skid af hvad der står.... hvad vil i have mig til at gøre
jeg kan heller ikke logge ind på debat siden så jeg kan dikke snakke med hende der fryd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-04 19:23
Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 08-07-04 19:24

nej det kan jeg nemlig ikke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-04 19:24

..er ka' du da ikke logge ind der ??? ellers ka' du da ikke logge ind der ...selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-04 19:25

..og hvofor så ikke det ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 08-07-04 19:27

aner det ik den siger bare at den ikke kender mit bruger

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-04 19:31

Den kender ikke dit brugernavn før du har tilmeldt dig med navn og e-mail adresse. Derefter får du dit password, du så kan lave om senere. Præcis; som da du tilmeldte dig Kandu.dk d. 25.04.2003

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 08-07-04 20:05

ved det men problemet er at den ikke sender min kdoe til mig...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-04 21:36

Skrevet din e-mail adresse forkert ???

Jeg ligger hos http://www.din-debat.dk/ som 'molokyle' ...ingen ben i dét

Jeg har dog ikke tid at være to steder på en gang

..med lidt tålmodighed dukker musenfryd nok op her igen, men hun sidder jo nok og passer sit site

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-04 21:39

...er også ved at være lidt træt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 09-07-04 06:09

musenfryden har været ude i det virkelige liv og opleve noget (og drikke sig småfuld), men er nu på banen igen...
Jeg vil dog anbefale at bruge siden www.phpbb2.dk til gode råd og vejledning, det er der de virkeligt kloge er..
Når du opretter dig som bruger på min side nu, skal du aktiveres af admin. Jeg har en der klarer det for mig når jeg ikke selv kan, men det kan være det er glippet i aften. jeg tjekker det straks...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-04 09:45

G'mor'n musenfryd -> Øev... Du sku' da ha' inviteret mig med På den anden side; jeg var jo lidt træt, men gør det en anden dag

Tompe_10 -> Der kan du se. Når du laver et forum kræver det en del arbejde at få det op at køre i døgndrift. Så det er nok smart, hvis I er et par stykker der slår jer sammen, så I kan 'styre' det på skift. Det er ik' kun 'sjov' og 'ballade' det hele. Der følger også 'arbejde' med. Når I er flere, er det også lettere at løse de problemer, der uværgeligt vil dukke op; pladsmangel, opdateringer, back-up, nye Mod's osv...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 09-07-04 10:46

ved det men tror du foresten det forum kan køre på en webbyen gratis hjemmeside...?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-04 11:00

Tjaehh... hvis udbyderen understøtter php og MySQL.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 09-07-04 11:40

det ved jeg ikke og jeg aner ikke hvordan jeg fider ud af det....

hvor kan jeg se det...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-04 11:54

Tjae... de er ikke særligt meddelsomme : http://webbyen.dk/default.asp?showpage=moduler/pakkeinfo.asp&id=10

Her kan du finde en host der har hvad du skal bruge : http://www.internetplads.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-04 11:56

Ps. Den første URL må du mærke af, kopiere og indsætte i din browsers adresselinje. Kandu.dk laver ged i URL'er !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 09-07-04 14:07

Tompe...

Jeg ved ikke om du kan lave et forum hos webbyen, men ellers så kan du hos www.1go.dk
Som sagt kan du få svar på alle dine spørgsmål på www.phpbb2.dk , der er også en guide i hvordan du sætter forummet op.

Molo...
ja.. du må med næste gang

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 09-07-04 14:08

hmm. glemte lige at bemærke at 1go selvfølgelig er gratis, og du får 5 MB

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-04 14:12

musenfryd -> Dét gør du bare.... ringer eller sender en emil på molo ->Snabel A<- lite.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 09-07-04 16:22

ok jeg har nu fået en side på www.1go.dk der står at for jeg kan oploade med MYSQL skal jeg bruge phpadmin men nu er der et kæmpe problem igen det er akurat ligesom det adnet det er bare en masse filer jeg ikke aner hvad jeg skal gøre med....

kan i hjælpe mig igen...

hvis ikke forhøjer jeg gerne point antallet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-04 19:08

Forhøj du bare ...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 09-07-04 19:30

Jeg er heller ikke superteknisk anlagt (det var ikke mig selv der lagde mit forum op i sin tid), men hvis du efterlyser en der kan guide dig igennem inde på phpbb2.dk, mon ike der er så er en venlig sjæl der forbarmer sig? Ellers så skriv helt nøjagtig hvilke problemer du har, så får du nok hjælp.

Er ked af at jeg ikke kan hjælpe mere

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 09-07-04 19:32

btw.. har prøvet at sende dig en mail ang en evt ændring af dit profilnavn inde på mit forum, men den kan åbenbart ikke komme igennem, ville de tvære OK med dig hvis du hed noget andet? det nuværende navn kan måske skabe lidt forvirring?

Bare sig til hvad du vil hedde, så ændrer jeg det. Du kan skrive her eller på admin@din-debat.dk

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 10-07-04 13:46

tak musenfryd men jeg har oprettet en anden bruger under navnet gongio som kører fint jeg vil lige have du går ind og skriver 1 llet andet under et spørgsmål jeg kalder hjælp musenfryd for herinde kan jeg jo ikke give jeg begge point men du får 100 på det andet såørgsmål

men tak fordi i er så hjælpsomme

Godkendelse af svar
Fra : Tompe_10

Dato : 10-07-04 13:47

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 10-07-04 13:55

tak skal du have, dvs jeg kan godt slette hjælpmusenfryd profilen?
Og bare sig til hvis der er noget jegkan hjælpe med ellers, er ike så god til det med koder osv, men der er da en del andet jeg er ved at have nogenlunde styr på