/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Ondt i hovedet...
Fra : TariLiex
Vist : 803 gange
15 point
Dato : 19-06-02 20:33

Hej alle...

Jeg har faktisk altid ondt i hovedet, er der nogle der kan komme med nogle forslag til hvorfor?
Jeg har været til lægen og fået målt mit blodtryk da min mor troede det var det, men det var det ikke, hvad f..... kan det være??

Accepteret svar
Fra : pvlar

Modtaget 25 point
Dato : 19-06-02 20:49

Ondt i hovedet kan skyldes mange ting. især stress, en for travl hverdag, for mange ting at tænke på i dagligdage, allergi, ens mad/ glemme at spise/ for lidt vand osv. Det kan selfølgelig også skyldes at du lider af migræne eller det kan også være så uskyldigt at du måske kun har nogle nerver/muskler i klemme i nakke, skulder eller ryg som lægen godt kan klare. Din læge kan helt sikkert henvise dig til de speciallæger som du har brug for, med mindre at din egen læge ikke kan klare problemet.

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 19-06-02 21:03

Det kan tit være væskemangel... du skal jo helst drikke de der 2-3 liter om dagen. Det oplever jeg tit at jeg har en dundrende hovedpine når jeg vågner hvis jeg ikke har sørget for at få nok af væske. Men selvfølgelig det kan skyldes mange ting; det handler bare tit om at spise rigtig og drikke rigeligt med vand.

God bedring

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 19:47

"TariLiex" <TariLiex.news@kandu.dk> wrote in message
news:M24Q8.1345$va.228693@news000.worldonline.dk...
> Hej alle...
>
> Jeg har faktisk altid ondt i hovedet, er der nogle der kan komme med
> nogle forslag til hvorfor?
> Jeg har været til lægen og fået målt mit blodtryk da min mor troede det
> var det, men det var det ikke, hvad f..... kan det være??

Stress ? Bekymring? Dunkende slag mod væggen? :)

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 19-06-02 21:38

Jeg har selv oplevet at gå med næsten konstant hovedpine i 2 år. Men efter ca 1½ år begyndte jeg at drikke kaffe, og af en eller anden grund, fandt jeg ud af at hvis jeg drak et par kopper kaffe om aftenen, så kunne jeg holde hovedpinen væk den næste morgen. Ligeledes hvis jeg drak et par kopper om morgenen, så havde jeg ikke hovedpine før hen på eftermiddagen.....

Det er nu 10-11 år siden det startede og jeg bøvler stadig med det, men er hovedpinen på vej, så drikker jeg et par kopper kaffe...

Nogen vil måske tænke at det er coffein-afhængighed, men før jeg startede at få hovedpine spiste eller drak jeg ikke noget der havde store mængder coffein. I sverige har man længe kunne købe coffein som hovedpine-medicin, og herhjemme er det også blevet muligt, men så skal man en tur forbi lægen og have en recept.....

Så prøv at drikke et par kopper kaffe.....og se hvad der sker

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 07:02

> > Hej alle...
> >
> > Jeg har faktisk altid ondt i hovedet, er der nogle der kan komme med
> > nogle forslag til hvorfor?
> > Jeg har været til lægen og fået målt mit blodtryk da min mor troede det
> > var det, men det var det ikke, hvad f..... kan det være??
>
> Stress ? Bekymring? Dunkende slag mod væggen? :)

Det kan også godt være migræne. Men det er alligevel mærkeligt at lægen ikke
har observeret det, hvis det er det.
Det kan også være spændinger i nakke og skuldre. En anden ting kan være
væske mangel. ca. 80% af alle hovedpiner stammer af væskemangel.

/Miss T

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 22:20

Hejsa....
Hvordan præsis føles din hovedepine???
er den lokalieret i en side af hovedet, er den bankende, konstant?
Er der synsforstyrrelser og kvalme????
Er selv Migræniker......
Knuz Jinnie

TariLiex <TariLiex.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:M24Q8.1345$va.228693@news000.worldonline.dk...
> Hej alle...
>
> Jeg har faktisk altid ondt i hovedet, er der nogle der kan komme med
> nogle forslag til hvorfor?
> Jeg har været til lægen og fået målt mit blodtryk da min mor troede det
> var det, men det var det ikke, hvad f..... kan det være??
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 23:05

"Miss T" <miss@t.dk> wrote in message
news:3d10ef4f$0$27758$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det kan også være spændinger i nakke og skuldre. En anden ting kan være
> væske mangel. ca. 80% af alle hovedpiner stammer af væskemangel.

Den siger jeg god for

Efter nogle væmmelige eksamens dage.... Hvor den ene blev uden søvn, og den
efterfølgende dag, glemte jeg helt at drikke grundet stress.... Og så ellers
efterfølgende hovedpine 24 timer... Selvom jeg drak 2.5 liter koldt vand,
inden jeg endelig fik tid til at gå i seng, gik der ellers sådan ca. 24
timer, før min hovedpine var helt væk... Har ikke haft hovedpine i over et
års tid...

Godkendelse af svar
Fra : TariLiex

Dato : 20-06-02 06:57

Tak for svaret pvlar.

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 20-06-02 06:59

Og alle de andre! min hovedpine kommer nogle gange ligesom fra nakken...
Igår. fx. da når jeg sad op som man normalt gør, så gjorde det rigtig ondt, så lagde jeg panden ned på min kærestes lår, og så gik det over, ligesom mit hoved ikke gjorde ondt når det lå ned... Med det samme jeg reste mit hoved op igen, blev jeg svimmel og fik hamrende ondt i hovedet igen...

Men tak for alle de gode svar, jeg vil prøve at gå til min læge igen, selvom han virker håbløs!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 22:07

Hej

Måske trænger du til (nye)briller. Læg mærke til om hovedpinen opstår ved
bestemte lejligheder - læsning, TV , computerbrug eller andet.
Kig ind til en optiker - det er tit gratis.

VH Birgitte

"Jinnie Laursen" <bobo@alf-bobo.dk> skrev i en meddelelse
news:3d10f47d$0$27716$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa....
> Hvordan præsis føles din hovedepine???
> er den lokalieret i en side af hovedet, er den bankende, konstant?
> Er der synsforstyrrelser og kvalme????
> Er selv Migræniker......
> Knuz Jinnie
>
> TariLiex <TariLiex.news@kandu.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:M24Q8.1345$va.228693@news000.worldonline.dk...
> > Hej alle...
> >
> > Jeg har faktisk altid ondt i hovedet, er der nogle der kan komme med
> > nogle forslag til hvorfor?
> > Jeg har været til lægen og fået målt mit blodtryk da min mor troede det
> > var det, men det var det ikke, hvad f..... kan det være??
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 19-09-02 10:57

Hej TariLiex og alle andre!

Mange peger på væske mangel som den første hovedpineårsag.
Med hvis nu man passer sin drikkelse så kan svaret være mangel på salt.

Prøv det her: Et glas vand med ½ tsk salt, 1 tsk sukker og et par spiseskefulde citronsaft - sådan cirka. Det smager ad hækkenfeldt til - men det virker i løbet af en halv time!

Mvh. JanneP.

Kommentar
Fra : kallek

Dato : 19-09-02 11:35

Den med brillerne er vær at undersøge, mine første briller fik jeg efter at have døjet med hovedepine, jeg havde udviklet nærsynethed jeg gik på handelskole da det plusseligt opstod, jeg har efterfølgende kunne mærke når jeg trængte til at få tjekket mine øjne for så havde jeg nemlig døjet med hovedpine i et stykke tid,
mvh kallek

Kommentar
Fra : IngeLis

Dato : 24-10-02 15:50

En vigtig ting er at få nok at drikke.
Når du har ondt i hovedet og måske tænker på at tage 1 g. kodimagnyl eller lignende, så prøv i stedet for at drikke 2 glas vand, sæt dig ned og slap af ½ time og se om ikke det hjælper.

Men den mulighed at du har nogle muskelspændinger foreligger jo også, så prøv at finde nogle afspændingsøvelser.

Dem kan du finde i I form
IngeLis