/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
TIL ARLET
Fra : bibsamie
Vist : 328 gange
500 point
Dato : 08-07-04 13:35

Har du kikket på den sidste log ??

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 08-07-04 14:18

Kan du ikke indvie os andre i hvad spørgsmålet oprindeligt gik ud på. Det er mange point du giver. Mangler du dem selv?
Torben

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 08-07-04 14:20

bauch han skriver "Har du kikket på den sidste log ??"
Mon ikke det er en hijackthis log han taler om når han referere til Arlet? E->-<

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-07-04 17:22

bibsamie -> Hvis du skal ha' lidt hurtigere "service" på dine HJ-logs, så gå ind på Spywarefris Forum, her besvares der i de fleste tilfælde inden for et par timer (hvis der går så længe).
http://www.spywarefri.dk/forum/
Hygge...
Søren

NB: og der koster det ikke points

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-07-04 18:07

CLAN

problemer er at Arlet har kikket på den flere gange men er så ikke vendt tilbage efter jeg sendte den sidste log, og nu tør jeg ikke at afsluue den.

mvh
per

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-07-04 18:31

Per... kast din sidste log ind på Spywarefri, og jeg skal garantere dig, at de vil fortælle dig, hvad der skal slettes, og hvad der IKKE skal slettes. Begynd for guds skyld ikke at eksperimentere.
De er faktisk ret flinke på Spywarefri, så lad du bare dem hjælpe dig. Arlet er måske syg, på ferie eller hvad ved jeg, men på Spywarefri er der flere end en.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 08-07-04 19:47

Hvorfor opretter du et nyt spørgsmål, du kunne da have spurgt Arlet her.
http://www.kandu.dk/dk/spg/44573. Hvor det hele var på i forvejen.
Og svaret er også kommet nu.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-07-04 09:01

Herreste gud, lad dog Per selv bestemme hvordan han spørger + hvem og hvor meget, han vil belønne det med
Det vigtigste må da være, hat han får løst sit Spyware problem.
Per -> Fik du løst problemet hos / igennem Spywarefri eller er du bare blevet "stædig" ??
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-07-04 09:02

zooo ikke hat men han

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 500 point
Dato : 09-07-04 09:27

Nå, da-da-da... jeg kan se at Arlet ikke er syg og dårlig, da han har besvaret http://www.kandu.dk/dk/spg/44639 i går aftes
Hvilket mellemværende du har med Arlet (siden han ikke vil svare), skal jeg ikke blande mig i, men som nævnt tidligere, dit problem kan løses "gratis" via http://www.spywarefri.dk/forum/ du skal bare oprette dig som bruger, eller gå ind som gæst. Har selv oprettet samme profil på Spyware som her på Kandu.

Citat
Information om hvad du skal gøre for at køre en HijackThis
(Du kan printe denne vejledning ud ved at klikke på printknappen herunder)

1. VIGTIGT: Windows Update

Hent og installer Service Pack 1 (SP1) til Windows og Internet Explorer samt alle kritiske opdateringer her:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp Det er næsten umuligt at rense en computer, som ikke er opdateret med disse.

2. Derefter skal du skal downloade og installere to små programmer på din computer. Det ene hedder Spybot og det andet HijackThis. Begge programmer finder du her:

Spybot
Spybot kan du læse mere om her, men er du klar til at downloade programmet så klik her.

HijackThis

Download HijackThis. Opret en mappe til Hijackthis, evt. på skrivebordet. Pak Hijackthis ud i denne mappe. HijackThis laver backup af alle de filer som du bliver bedt om at fjerne, og skal bruge mappen til at gemme backup i. Klik på .exe filen for at køre Hijackthis. Er du i tvivl om noget, så læs den danske manual som du kan finde her.

Er du usikker, så har René Iversen, også kendt flere steder som Riversen, i samarbejde med os, lavet en elegant, overskuelig video. Mange tak til René, for dette store stykke arbejde. Videoen finder du her. Find den video som hedder: Gennemgang af hijackthis, og klik derefter på play knappen.

Direkte download af programmet hijackthis finder du her.

3. Nu starter du med at installere Spybot og hente de sidste nye opdateringer til programmet. Derefter skal du køre en scanning med Spybot og fjerne alt det snavs, som programmet eventuelt finder. Det er alt det med rødt, som skal fjernes. Marker med flueben alle de steder, der er med rødt og klik derefter på afhjælp problemer.

4. Nu skal du installere og køre HijackThis, som jo ligger i mappen du lavede lige før. Klik på .exe filen, så kører programmet. Klik på scan, klik på save log, kopier loggen og læg en kopi herind. Du kan her oprette et spørgsmål, ved at klikke på (nyt emne). Så kigger vi din log igennem, og guider dig til en ren computer. Er du allerede i gang med en tråd, skal du ikke oprette nyt emne, men klikke på kommentér, og så lægge din kopi af loggen ind i dit oprindelige emne (tråd).

Nb. du skal være registreret som bruger for at kunne oprette spørgsmål.

Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner. HijackThis-loggen viser dig både de gode og de dårlige ting, så vi skal nok hjælpe dig med finde de dårlige.

Information om hvad du skal gøre, inden du går i gang med at fixe noget med HijackThis.

5. Først skal du slå systemgendannelse fra. Dette gælder dog kun for dem, som kører med styresystemerne Windows ME og Windows XP.

Hvis du ikke ved, hvordan du gør, så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Vi oplyser dig nu om nogle filer, som du skal fixe.

6. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge til venstre for de filer, som vi oplyser dig om, ikke er så gode. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer. Det er meget vigtigt, at det eneste vindue, som er åbent, er vinduet med HijackThis.

Nu skal du så klikke på knappen fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Måske vil vi også oplyse dig om nogle programmer, som skal væk. Dem kan du ikke bare fixe, så dem skal du fjerne manuelt.

Når du får oplyst, at du skal slette programmer, så skal du genstarte din computer i fejlsikret tilstand. Det kan du gøre ved at vælge genstart computeren, og under genstarten klikker du på F8-tasten, så får du mulighed for at vælge fejlsikret tilstand. Windows, som kommer frem under fejlsikret tilstand, ser noget anderledes ud end du er vant til. Du skal finde den fil, vi oplyser dig om, og så enten afinstallere programmet (hvis det ligger i tilføj/fjern programmer) eller finde mappen med den pågældende fil i. Derefter skal du klikke på ”Delete”. Når du har fjernet/slettet programmet, skal du genstarte din computer almindeligt igen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Inden du skal finde og slette disse filer i fejlsikret tilstand, så følg denne vejledning:

Win2K og XP:

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Win98:

Åbn en mappe, klik på Vis=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben i "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis alle filer".

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Herefter vil vi meget gerne tjekke, at alt det vi har bedt dig om at fjerne, nu også er væk. Du skal igen gå ind i HijackThis, køre en ny scanning, save log og kopier den herind. Har du enten XP eller ME, må du ikke slå systemgendannelsen til igen, før vi har erklæret dig for ”ren”.

Beklager ikke at ku' hjælpe dig mere, godt nok kender jeg HJ men ikke gost nok til at begynde at rette og slette, da der kan oprettes ubodelig skade. Så hellere overlade det til eksperterne
Søren

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 09-07-04 11:55

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-07-04 11:59

Jamen jeg takker da for points, også selv om jeg ikke fortjener dem - løste jo ikke dit problem
Husk forummet hos Spywarefri holder ferie i to uger fra midnat i dag.
Hygge... og god weekend
Søren