/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
V-amp eller pedal?
Fra : beotry
Vist : 410 gange
50 point
Dato : 08-07-04 12:41

Hej!!!
Hvorfor skal man købe en pedal når man bare kan købe en lille smart ting som V-amp'en. Klarer den det ikke lige så godt? Der er da mange flere lyde, fylder mindre og koster meget mindre. Så hvor hellere pedal???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-07-04 12:55

Ja, hvorfor købe pedaler når man kan købe en V-Amp. Hvorfor købe en Fender Twin Reverb, når du kan købe en Marshall, hvorfor købe en Marshall når nu kan købe en VOX AC30 osv osv.

Lyden min ven. Der vil altid være en eller anden der sværger mere til det ene end til det andet.

Køber du en V-Amp, hænger du på de indbyggede effekter, med mindre du alligevel vil til at have eksterne pedaler. Pedal-ekvilibristerne har altid kunnet udskifte et apparat til noget andet, hvis der kom noget nyt. Det kan du ikke uden videre med V-Amp’en.

Endvidere kan du køre den et skridt videre og sige hvorfor V-Amp, når du kan nøjes med en multipedal og derfra sende et færdig stereosignal til PA’et?

Smag og behag er forskelligt. Spiller man suppe/steg/is eller ukritisk 60’er rock på værtshuse ser V-Max’en lige så smart ud som multipedalerne. Men opererer du seriøst, tror jeg de fleste vælger at kombinere sig frem til den mest optimale løsning, vha pedaler, amp’s, speakers mv.