/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Åbne en bestemt record i ny form
Fra : snortop
Vist : 680 gange
200 point
Dato : 08-07-04 09:58

Problem i Access 2000

Jeg vil gerne have så man fra en form hvori der stå flere poster kan klikke på en af posterne så kommer der en ny form op hvori man kan se alle oplysninger omkring de påpågældende form.

De 2 form er lavet.. den først viser en oversigt over alle hvori man kan søge og den anden viser alt post oplysninger på den pågældende, men flere. Jeg kan også klikke på den 1 form med den record og få oplysninger over i den anden form. Mit problem opstå bare her.. Jeg vil så lave en "docmd.gotorecord" (ved opstart) men det vil den ikke accepter det eller jeg gør noget helt forkert.

Min kode
Kode
======== kode start ====
If Me.OpenArgs <> "" Then
Dim gotoText As String
gotoText = Me.OpenArgs
DoCmd.GoToRecord , gotoText, acGoTo
End If

======== kode slut =======

Er der nogle der kan hjælp mig med dette problem?? eller er spg ikke forstå :D

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 08-07-04 10:11

Sendt en mail

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 08-07-04 10:21

ikke helt sådan!!

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 08-07-04 10:25

og byt det om og skrive det således har heller ikke hjulpet

DoCmd.GoToRecord , , acGoTo, gotoText

Accepteret svar
Fra : dorit

Modtaget 210 point
Dato : 08-07-04 10:42

I din formular hvor du har en liste med poster, lægger du denne kode på ”VedDobbeltklik”-hændelsen:

Private Sub Form_DblClick(Cancel As Integer)
Dim stLinkCriteria As String

stLinkCriteria = "[Id]=" & Me![Id]
DoCmd.OpenForm "DinForm", , , stLinkCriteria

End Sub

Det betyder at du ved at dobbeltklikke på en post, åbner den pågældende post i formularen ”DinForm”. Navnet skal du selvfølgelig bare erstatte med dit rigtige formularnavn. Og hvis du ikke har et ”Id”-felt i din tabel, skal du erstatte navnet med et du har.

Bare spørg hvis du skal have flere detaljer.

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 08-07-04 11:00

>dorit

Jo men det har jeg heller ikke noget problem i der har jeg bare lavet dette

Private Sub Navn_DblClick(Cancel As Integer)
If Me.Navn <> "" Then
DoCmd.OpenForm "FRM - Oversigt", , , , , acWindowNormal, Me.Navn
End If
End Sub

Det er når jeg kommer over i "FRM - oversigt" skal hente data ned med

Private Sub Form_Load()
If Me.OpenArgs <> "" Then
Dim gotoText As String
gotoText = Me.OpenArgs
DoCmd.GoToRecord , , acGoTo, "" & gotoText & ""

' DoCmd.GoToRecord , gotoText, acGoTo
End If
End Sub

Og det er her det kikser!!
Den så siger at gotorecord ikke virker..
runtime error '2498'

Det er forkert datatype.. men jeg skal søge på tekst og ikke på tal... så hvordan gør jeg det ellers!!

med din måde kan man måske også have flere augumenter.

Kommentar
Fra : dorit

Dato : 08-07-04 11:07

Jamen du skal ikke bruge gotorecord, du skal kun bruge den kode jeg skrev og du skal slette alt det andet, også Form_Load() koden.

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 08-07-04 11:08

Fandt ud af det selv....

skal bruge findrecord i stedet for gotorecord!!!!

Godkendelse af svar
Fra : snortop

Dato : 08-07-04 11:18

hmm
ja jeg prøvedet det du havde skrevet Dorit.. og det var faktisk rigtig.. (Men selvfølgelig.. det vidst du jo godt

så du få point..

med den anden jeg havde lavet.. virker også på den måde.

Kommentar
Fra : dorit

Dato : 08-07-04 11:25

Ja, din virker også, men min er da mere enkel, ik'?

Tak for point'ene.

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 08-07-04 11:55

jo det virker enkelt... og hvis jeg læst lidt mere i openform.. så kunne jeg også selv havde fundet ud af hvis jeg havde taget tid til det