/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
400cc'ere
Fra : Plix
Vist : 560 gange
20 point
Dato : 19-06-02 20:10

NU er jeg kommet tættere på mine endelige beslutning, omkring mit MC køb.
Jeg har kigget, kigget,kigget og kigget på nettet efter noget som kan leve op til mine krav og som er billigt.

Jeg skal enten skaffe mig en " Kawasaki ZXR400, Honda CBR400 (Fireblade mini) eller GSXRR 400"
Men når jeg har taget kontakt til forhandlerne sælger de slet ikke disse cykler som nye!!!???!!!
Hvad sker der?! De er jo meget billigere i forsikring da de er under 600cc og så ligner de jo alligevel de store maskiner!
Jeg skrev til en Kawasaki Importør, og hørte hvordan og hvorledes med en ZXR400 og de skrev tilbage :
"Vi hverken sælger eller kan på anden vis hjælpe dig med en ZXR400, da den ikke er tilgængelig længere i Europa, i andet end brugtsalg"

jeg var forbløffet! Jeg kiggede så på brugte priser, som svinger imellem 60.000 til 70.000kr. For en '91 frem til HØJEST '94'er
Hvad gør jeg?
Hvis jeg køber en brugt MC som er en af dem jeg har nævnt, vil det så være dyrt at reparere den? Hvad skal jeg typisk komme til at betale for, efter et køb?
Ellers vil jeg gerne høre fra folk, som kan komme med deres erfaringer omkring disse smukke og flotte 400cc racere!
Jeg er nervøs/bange for selv at rodde ved den MC jeg køber, da jeg sikkert vil gøre mere skade end gavn.
SKAL man overvinde denne frygt og selv sidde og skifte dæk, bremser m.m. ? Og bliver det for dyrt at tage til mekanikeren hvis der er den mindste smule galt? Jeg har jo ikke forstand på tingende :
I just want a good looking bike :-/

MVH PLIX

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 19:17

> en hel masse

Hejsa
Mit råd ville være at holde sig fra 400cc maskinerne. Kun en enkelt af dem
(Suzuki'en med kun et sæde) har været officielt importeret, og for mange af
de andres vedkommende er det noget med at skaffe hundedyre dele hjem fra
Japan. Cyklerne er også næsten alle temmelig gamle (starten af halvfemserne)
hvilket gør det sansynligt at der snart kommer alvorlige reperationer, og da
der er tale om teknisk komplicerede modeller, vil disse ikke være billige.
Sluttelig er prisforskellen op til de "rigtige" cykler, som 400 cc'erne skal
lige, efterhånden blevet temmelig lille, så man kan få en CBR600 eller
YZF750R til næsten samme penge som de tilhørende 400cc'ere af samme årgang.
Endvidere tror jeg heller ikke, der er det store at spare på forsikringen
pga, at der stadig er tale om racer maskiner og delene er dyre.
For at opsummere synes jeg ikke 400cc'erne har den store relevans på andre
markeder end det japanske hjemmemarked de er lavet til. I Japan har (havde?)
man nemlig nogle lovgivningsmæssige ting (kørekort el. forsikring ?) der gør
cykler over 400 cc meget uhensigtsmæssige for de fleste.
Så mit råd er ikke at købe en 400 cc maskine. Jeg har også selv overvejet
det på et tidspunkt, men gik væk fra det efter min mekaniker havde givet mig
den svada, jeg hermed har givet videre
Med venlig hilsen
Anders Olesen

Kommentar
Fra : Plix

Dato : 19-06-02 20:44

Ok, jamen jeg har taget dit råd til mig - Og ser fornuften i det du siger. Da jeg er sparsom, vil jeg nok sandsynligvis overveje ikke at købe de 400'ere vi har nævnt. Men hvilke ville du så anbefale mig? Fordi det er nød til at være en racer, som er ligeså lækker at se på som dem jeg har nævnt.
Du skal også regne med at min pengepung ikke er meget for slippe mere end MAX. 80.000kr ... meget gerne under.
Det er bare irriterende at det er racerne som er så skide dyrer .... Hvad med idéen om at købe en MC til 30.000kr og så "gøre den istand" for måske 10.000kr så den får kåbe osv. på og kan ligne en racer? Hvilke ville egnes til det?
Designet på racerne er jo vildt flot...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 19:46

Nu er det jo ikke alle mennesker, der vil ha en 600cc diesel, bare for at
køre stærkt ligeud.
Hvis man kan stille sig tilfreds med en 400cc maskine, så syntes jeg absolut
man skal købe sig sådan en. Om det er en 400cc maskine fra starten af
90'erne eller en 600 kan vel være ligemeget.

Yderligere findes der 400cc maskiner der er meget mere lækre end 600cc
maskinerne. Tag f.eks. en FZR400SP eller en RVF400. De er til at betale for
almindelige mennesker, og for 90% af alle gadekørere er de rigeligt
hurtige.

Mht. til reservedelene så er jeg ejer af en TZR250R, som er en japansk
hjemmemarkedsmodel. Yamaha har delene på lager i holland, og kan levere det
meste indenfor få dage. Der kører en del grey-imports både i UK og i
tyskland, så derfor har de stmper på lager. Priserne er ikke væsentligt
anderledes end til min officielt importerede TZR.

Hvis de spørger mig, så skal vi ha 400cc maskiner til landet.

/Rune

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 20:11

"Rune Soegaard Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> wrote in message
news:yj4Q8.66221$N46.2115941@news010.worldonline.dk...
> Nu er det jo ikke alle mennesker, der vil ha en 600cc diesel, bare for at
> køre stærkt ligeud.

nej selvfølgelig, men jeg forstod også mere spørgsmålet som den økonomiske
fornuft i en 400 cc'er.

> Hvis man kan stille sig tilfreds med en 400cc maskine, så syntes jeg
absolut
> man skal købe sig sådan en. Om det er en 400cc maskine fra starten af
> 90'erne eller en 600 kan vel være ligemeget.

tjaa, på grund af salgstal vil brugte/uoriginale dele være meget nemmere at
skaffe til en 600cc, vil jeg tro.

> Yderligere findes der 400cc maskiner der er meget mere lækre end 600cc
> maskinerne. Tag f.eks. en FZR400SP eller en RVF400. De er til at betale
for
> almindelige mennesker, og for 90% af alle gadekørere er de rigeligt
> hurtige.

absolut, men 70000 for en ti år gammel 400 cc sportsmaskine synes jeg ikke
er "til at betale", når den 600/750 maskine, som 400'eren "efterligner" ofte
ikke koster mere.

> Mht. til reservedelene så er jeg ejer af en TZR250R, som er en japansk
> hjemmemarkedsmodel. Yamaha har delene på lager i holland, og kan levere
det
> meste indenfor få dage. Der kører en del grey-imports både i UK og i
> tyskland, så derfor har de stmper på lager. Priserne er ikke væsentligt
> anderledes end til min officielt importerede TZR.
>
> Hvis de spørger mig, så skal vi ha 400cc maskiner til landet.

Tror ikke engang de laver dem i Japan mere, men er ikke sikker. Jeg tror
heller ikke der er mange der ville give 130-150 k for sådan en.
Mvh
Anders

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 21:35

> > Hvis man kan stille sig tilfreds med en 400cc maskine, så syntes jeg
> absolut
> > man skal købe sig sådan en. Om det er en 400cc maskine fra starten af
> > 90'erne eller en 600 kan vel være ligemeget.
>
> tjaa, på grund af salgstal vil brugte/uoriginale dele være meget nemmere
at
> skaffe til en 600cc, vil jeg tro.

Nu er de detsvære fra starten af 90'erne de fleste 400cc... f.eks. CB-1
har jeg selv kigget en del på, men som du selv nævner andet steds, så er det
kun den ene GSX-R som er officielt impoteret... og man kan tydelig se, i
både MC-nøglen, samt på de tyske store sider, at dele svinder ind, og blir
næsten kun til 600cc og opefter..

> absolut, men 70000 for en ti år gammel 400 cc sportsmaskine synes jeg ikke
> er "til at betale", når den 600/750 maskine, som 400'eren "efterligner"
ofte
> ikke koster mere.

Nu er det jo ik så slemt, i dba.. ligger de i priserne 30-50.000Kr....
hvis de lå oppe i 60-70.000 så er der både SV-650, gamle CBR600, osv... som
stadig er nyere modeller end 400cc modellerne.

> > Hvis de spørger mig, så skal vi ha 400cc maskiner til landet.

Hvis man ku få 400cc maskiner i landet, som var nye, ala 2k modeller og
op, samt at priserne lå fornuftigt, ville det være en kanon ide, de er små,
lette, og hissige, og derved for man timevis af sjov og balade, ved at kunne
udforske sving, og andet sjovt :)

> Tror ikke engang de laver dem i Japan mere, men er ikke sikker. Jeg tror
> heller ikke der er mange der ville give 130-150 k for sådan en.

130-150k .... ja ja, en Hornet 900, kan erhverves for 149k, og Bandit
1200, kan også fås deromkring.... SV-650, som nok nærmes kan komme i samme
gruppe som 400cc racerne ligger omkring 80-90 fra ny, så 400cc, skal ned i
noget der ligger lidt over GS500, men ik for tæt på SV-650

VH
Lars Molnit
Suzuki GT-380 årgang 1974, til salg.... 6500Kr.
MZ ETZ 251, snart Danmarks vildeste MZ :) RRRrrriiiiinnnnggg ding ding
ding....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 22:57

[8260]Anders Olesen wrote:

> tjaa, på grund af salgstal vil brugte/uoriginale dele være meget nemmere
> at skaffe til en 600cc, vil jeg tro.

Det er klart, da kun en af dem har været officielt importeret.

> absolut, men 70000 for en ti år gammel 400 cc sportsmaskine synes jeg ikke
> er "til at betale", når den 600/750 maskine, som 400'eren "efterligner"
> ofte ikke koster mere.

Hvis du kan finde en RC45 til den pris, tror jeg nok du kan finde en køber
eller to ret hurtigt.
Som sagt er en del af 400'erne meget lækre cykler, rent teknisk. At de ikke
er solgt herhjemme hænger nok sammen med at folk syntes det er sjovere at
køre stærkt ligeud og bare vil ha nogen cc på modellen.
Personligt ville jeg hellere ha en maskine der var let, end en med mange
heste. Når de opfinder en 4T mc med samme vægt-effekt-forhold som en TZ'er,
så er jeg med!

> Tror ikke engang de laver dem i Japan mere, men er ikke sikker. Jeg tror
> heller ikke der er mange der ville give 130-150 k for sådan en.

Prisforskellen på en 400 og en 600 burde vel ikke være meget forskellige ift
en 600 og en 1000'er.

/Rune

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 11:03

> > Tror ikke engang de laver dem i Japan mere, men er ikke sikker. Jeg tror
> > heller ikke der er mange der ville give 130-150 k for sådan en.
>
> 130-150k .... ja ja, en Hornet 900, kan erhverves for 149k, og Bandit
> 1200, kan også fås deromkring.... SV-650, som nok nærmes kan komme i samme
> gruppe som 400cc racerne ligger omkring 80-90 fra ny, så 400cc, skal ned i
> noget der ligger lidt over GS500, men ik for tæt på SV-650
>
Det er jo netop det der er problemet. En RVF 400 NC 45 er jo en MEGET mere
avanceret maskine end en SV650, og ville derfor også være meget dyrere.
Mvh
Anders O

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 11:05

> > Tror ikke engang de laver dem i Japan mere, men er ikke sikker. Jeg tror
> > heller ikke der er mange der ville give 130-150 k for sådan en.
>
> Prisforskellen på en 400 og en 600 burde vel ikke være meget forskellige
ift
> en 600 og en 1000'er.
>
det er sikkert rigtigt, men nu hvor de nyeste 600 koster 175.000,-, tror jeg
også salget af dem er gået nærmest i stå.
Mvh
Anders O

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-02 12:17

"Plix" <Plix.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DI3Q8.1275$va.224386@news000.worldonline.dk...
> NU er jeg kommet tættere på mine endelige beslutning, omkring mit MC
> køb.
> Jeg har kigget, kigget,kigget og kigget på nettet efter noget som kan
> leve op til mine krav og som er billigt.
>
> Jeg skal enten skaffe mig en " Kawasaki ZXR400, Honda CBR400 (Fireblade
> mini) eller GSXRR 400"
> Men når jeg har taget kontakt til forhandlerne sælger de slet ikke disse
> cykler som nye!!!???!!!
> Hvad sker der?! De er jo meget billigere i forsikring da de er under
> 600cc og så ligner de jo alligevel de store maskiner!
> Jeg skrev til en Kawasaki Importør, og hørte hvordan og hvorledes med en
> ZXR400 og de skrev tilbage :
> "Vi hverken sælger eller kan på anden vis hjælpe dig med en ZXR400, da
> den ikke er tilgængelig længere i Europa, i andet end brugtsalg"
>
> jeg var forbløffet! Jeg kiggede så på brugte priser, som svinger imellem
> 60.000 til 70.000kr. For en '91 frem til HØJEST '94'er
> Hvad gør jeg?
> Hvis jeg køber en brugt MC som er en af dem jeg har nævnt, vil det så
> være dyrt at reparere den? Hvad skal jeg typisk komme til at betale for,
> efter et køb?
> Ellers vil jeg gerne høre fra folk, som kan komme med deres erfaringer
> omkring disse smukke og flotte 400cc racere!
> Jeg er nervøs/bange for selv at rodde ved den MC jeg køber, da jeg
> sikkert vil gøre mere skade end gavn.
> SKAL man overvinde denne frygt og selv sidde og skifte dæk, bremser m.m.
> ? Og bliver det for dyrt at tage til mekanikeren hvis der er den mindste
> smule galt? Jeg har jo ikke forstand på tingende :
> I just want a good looking bike :-/

Hvad med en Bandit400? eller bandit600 for den sags skyld
600´eren kan skaffes til 40-50k herhjemme. Den er ikke så overdrevet vild...
Det kune da være et alternativ.
Mht400´eren
jeg havde selv en RF400 i 4 mdr, så blev jeg træt af den. MIt problem var
for lidt bundtræk og for mange gearskift. Men igen er man begynder er en
400´er hvis meget passende, og de burde være nemme at komme af med..
Find dig da en gsxr400 de kan købes til omkring 40k osse.
Passer du den som du skal burde den holde prisen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 20:37

Hejsa

> Hvad med en Bandit400? eller bandit600 for den sags skyld
> 600´eren kan skaffes til 40-50k herhjemme. Den er ikke så overdrevet vild...
> Det kune da være et alternativ.
> Mht400´eren
> jeg havde selv en RF400 i 4 mdr, så blev jeg træt af den. MIt problem var
> for lidt bundtræk og for mange gearskift. Men igen er man begynder er en
> 400´er hvis meget passende, og de burde være nemme at komme af med..
> Find dig da en gsxr400 de kan købes til omkring 40k osse.
> Passer du den som du skal burde den holde prisen

Jeg endte med at købe en Bandit 400! Jeg er ovenud tilfreds med den!

Jeg synes ikke at der er mange gear skift, men der er vel smag og
beghag. Jeg kan kun anbefale den! Jeg gav selv lidt under 40k for min!

Forsikringen er til at betale sig fra på 400'eren som 18 årig! Jeg giver
2300,- ca. (ansvar)

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 15-07-02 14:01

Hvis spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det ?