/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
dalmatiner
Fra : fkp
Vist : 732 gange
497 point
Dato : 07-07-04 21:37

dalmatiner hanhund 8 mdr. bortgives er vaccineret og chipmærket

Kommentar
Fra : BareAnonym

Dato : 07-07-04 21:41

Hvorfor om man må spørge? Og hvor befinder den sig?

Kommentar
Fra : fkp

Dato : 07-07-04 21:54

bor på fyn i odense

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 07-07-04 22:10

Kan du ikke levere den tilbage til opdrætter?

Kommentar
Fra : fkp

Dato : 07-07-04 22:14

nej det kan jeg ikke

Kommentar
Fra : fkp

Dato : 07-07-04 22:29

bor på fyn i odense og pga job

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-07-04 23:37

du kan jo prøve og kontakte dem her http://home19.inet.tele.dk/holmens/ måske de kan guide dig hen til et sted i odense hvor de gerne tager imod din hund indtil der findes en ny ejer til den

Kommentar
Fra : leneogbo

Dato : 08-07-04 00:08

heiii
gå ind på dyreinternatets hjemme side der ligger et internat tæt på odense... og der er du sikker på at din hund får en ny god og egnet famillie. de afleverer ikke dyr til hvemsom helst.
Lene

Kommentar
Fra : leneogbo

Dato : 08-07-04 00:12

ps det ligger i årslev telefon nummeret er 65992213. og siden hedder www.dyrenes-beskyttelse.dk

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-07-04 00:53

Hvorfor vil du give den væk????
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-07-04 01:34

Hvordan er den? Stor/lille af bygning? Ægte eller vellignende? Stille og rolig eller en glad, omkringfarende? Hvad har den lært indtil nu??? Har den gået til hundetræning? Kan den sammen med andre dyr som fx hunde og katte?? Kan den være alene, køre i bil. Bliver den køresyg, er den allergiker, eller hvad????
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 08-07-04 08:45

Jeg spørger som Jernladyen, HVORFOR OG HVORDAN ER DEN?

Man kaster sig jo ikke ud i at få en ny hund, slet ikke unghund, hvis ikke man kender bare lidt til den. Og så gælder det om at du, som sælger/bortgiver, er 100 % ærlig. Du er vel også interesseret i at hunden får et godt hjem, ikk'?

Hvis du beskriver hunden lidt mere, og samtidig fortæller sandheden omkring den, kan det være at jeg kender en, som mangler netop din hund.

Kommentar
Fra : fkp

Dato : 08-07-04 09:10

der er ikke noget galt med hunden den er meget kælen er vant til andre dyr og børn den har gået til hundetræning. men grunden til at vi skal af med den er fordi vores lejlighed ikke er stor nok til 2 hunde og så har vi ikke tid til 2 hunde pgr. arbejde den har ikke allergi, vi har ikke oplevet at den bliver køresyg den har kørt en del i tog, men har kun kørt i bil 2-3 gange og der har der ikke været noget. han har lært lidt han kan sit, dæk, give pote men der skal stadig arbejdes lidt med ham han siger også til når han vil ud

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 08-07-04 09:15

Har den altid været sammen med Jeres anden hund? Altså opvokset sammen med den?

Kommentar
Fra : fkp

Dato : 08-07-04 09:17

ja det har den

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 08-07-04 09:18

Dvs. at det bedste for den vil være, at komme til et sted, hvor der er andre hunde i forvejen?

Hvilken race er Jeres anden hund?

Kommentar
Fra : fkp

Dato : 08-07-04 09:24

vog@e-mail.dk
dalmatiner hanhund 8 mdr. bortgives er vaccineret og chipmærket

Kommentar
Fra : fkp

Dato : 08-07-04 10:13

vog@e-mail.dk

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-07-04 15:26

Er han stambogsført? Vaccineret? chipset eller tatoveret?
Er han kontrolleret for øjensygdomme og dysplasi?
Har du haft ham fra han var 8 uger, eller har han haft flere hjem siden da?

Jeg tror sagtens, du kan komme af med ham, men du kommer til at svare på nogle spørgsmål..

Hvis jeg var i din situation, så ville jeg nok søge hjælp hos de professionelle: Altså et dyreinternat, som der også er én, der har foreslået. Så vil han komme til en familie, der passer til ham, for de udleverer ikke dyrene til hvemsomhelst.

Selv om det kan være ubehageligt at blive spurgt ud om din hund på internatet, så synes jeg, at du skylder ham det.

Det er ikke nogen skam ikke at kunne magte sin hund. Galt er det jo først, når man ikke tager ansvar for situationen.

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 497 point
Dato : 08-07-04 18:59

Ja, jeg siger som Birgitta. Det er et rigtig godt træk, når man vedgår, at man ikke har tid/energi nok til at tage sig af to dyr. En hund kan såmænd også kræve sit, når den både skal børstes, luftes, aktiveres og leges med. Og så er de jo som regel også meget hjælpsomme med havearb. og ind imellem også med rengøring.

Så mangler vi lige svaret på, om han er stambogsført, kontrolleret for øjensygdomme og dysplasi? Og om du har haft ham fra han var 8 uger eller om han har haft flere hjem?
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : fkp

Dato : 08-07-04 20:24

Tak for svaret Jernladyen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-07-04 20:48

ØØØØhhhhhh, hvad for et svar??????????
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : solling

Dato : 08-10-05 09:21

er hunden der stadig ?????