/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Børn ved computeren
Fra : Brommi
Vist : 366 gange
50 point
Dato : 07-07-04 21:31

Jeg har 2 nevøer på 7-10år som snart skal ha deres egen lille computer koblet på internettet.. Nu er der jo meget fy-ha og snask derude som de ikke har godt af at se. Jeg ved der findes en masse programmer som kan spære for de ting.. men er der nogen herinde der har erfaringer med det og kender et godt program til formålet?
Computerene kører begge windows XP

mvh Brommi

ps. hvis der er nogen der har gode og dårlige erfaringer med børn på nettet så er jeg meget intereseret i at høre dem.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 07-07-04 21:42

Hejsa Brommi

Du kan jo bare bruge det program som er i din internet explorer-browser.

Åbn- din internet explorer-browser.
Gå op i fanen funktioner-vælg fanen internetindstillinger-og her vælger du så fanen indhold
Så går du ind hvor der står klassifikationsfilter-og klikker på aktiver
Herinde kan du selv bestemme hvad der må vises på din computer.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-07-04 21:42

Hold øje med dem lidt på afstand! Det er vel begrænset hvor meget snask de vil se i den alder! Eller surf sammen med dem og forklar hvis de kommer ind på noget snask! ! Husk at forbud pirrer mere end tiltro! Der er ikke opfundet et filter som nysgerrige sjæle i alle aldre ikke kan omgå, og heldigvis for det Fortæl dem at de skal kalde på en voksen, hvis de kommer ind på et sted de er usikre overfor, så skal det nok gå!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 07-07-04 21:47

Fantastisk svar tedd - som kun kan bifaldes med stående klapsalver.
"forbud pirrer mere end tiltro!" - HVOR SANDT.
Benny

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-07-04 22:58

Og poentene går til TEDD det kan sku ikke være anderledes Hva skal man svarer ellers
Fedt Tedd
Mvh Sune

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 07-07-04 23:14

Under brianis indlæg 07-07-04 21:42 kan lukke af for sex, nøgne kroppe, vold, sprog.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 08-07-04 03:39

(Det virker bare ikke i alle tilfælde)

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 08-07-04 14:16

Jeg leder efter et program der kan overvåge indholdet.. ved godt explorer har noget indebygget men har intet tiltro til det... og ja.. hehe.. man kan jo bare stå og se på dem når de surfer.. men det er der squ da ingen der gider... de har allerede surfet på den måde før. og ja.. hehe.. det man ikke må blir jo altid mere spændende.
Det kan da ikke passe at der ikke er nogen forældre herinde der erfaringer med såen noget
mvh Brommi

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 10-07-04 04:14

Contentkeeper kan klsre tricket for dig...

http://www.contentkeeper.com/html/fs-download.html

Det bleb brugt på en skole jeg var i praktik på men du skal være klar over at du skal bruge en dedikeret server og at det er et betalingsprodukt. Da jeg tog kontakt til dem tilbød de mig dog en gratis 90 dages version.

Venlig hilsen
Andreas1982

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-07-04 04:24

iProtectYou<>>>>>>>>>>>>>>>>

http://www.snapfiles.com/freeware/security/fwaccess.html

Manse9933

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 10-07-04 15:05

Jeg har aktiveret den "blocker" som explorer har indebygget.. og er faktisk lidt imponeret over dens effektivitet. så indtil videre er det nok..
en lille note til andre der har samme problem og vil benytte explorer.... tjek lige efter om den nu også blokerer de sider den skal og åbner de sider den skal.. for hvis man sætter den på max følsomhed.. så kan man næsten ikke komme ind på nogen sider overhovedet.

mvh Brommi

Godkendelse af svar
Fra : Brommi

Dato : 10-07-04 15:05

Tak for svaret briani.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-07-04 15:11

Velbekom

Det var bare dejlig at kunne hjælpe.

Forsat god dag.

Mvh
Brian

Ps-Hvis du selv vil ind på de sider du har blokeret for børnene-kan du bare oprette en adgangskode,samme sted under fanen generelt.