Hvordan fjerner jeg W32.Spybot.Worm
Fra : bibsamie
Vist : 383 gange
500 point
Dato : 07-07-04 17:31

Det rigtige svar giver 300 point

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-07-04 17:46

Umidelbart vil jeg sige du skal køre en online virusscan hos www.spywarefri.dk og se hvad den siger til det.! Og så lave en Hijackthislog og høre hvad de siger til den hos Spywarefri.

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 07-07-04 17:52

Du kan læse alt om den her http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.spybot.worm.html
Der er beskrevet hvad det er, og hvordan du fjerner den.

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 07-07-04 17:55

Her står der også noget http://www.overclocking.dk/forum.asp?mode=traade&id=146342&emneID=9
Håber du får løst dit problem

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-07-04 18:06

Jeg ville gerne have hjulpet dig bibsamie, men pga af din frastødende opførsel i katagorier som Kandu og Smalltalk over for seriøse brugere af dette forum afstår jeg.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-07-04 18:14

Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm

så skal vi nok få dig ren

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-07-04 18:36

arlet

hej arlet, problemet er måske at det er på en anden maskine der står her ved min side.

per

Kommentar
Fra : the_expert

Dato : 07-07-04 18:46

Du er et af det mest Usympatiske mennesker jeg til dato er stødt på herinde.
Dit problem er ikke spyware eller andet med din eller en andens pc'er, nej det er slet og ret at du ikke har fået den opmærksomhed som de fleste små børn har behov for i den spæde barndom, derved har du udviklet en ulykkelig for dig misforstået måde at bringe dig selv i fokus på.
Jeg kunne have ondt af dig om det var i dumhed eller uvidenhed du gør det, men nej det er bevidste handlinger du gør, så derfor bringer du kun afsky frem, for mage til selvgjort fjols skal man lede længe efter ;-X

så arlet og andre meget seriøse og hjælpsomme personer tror ikke han er værd at bruge krudtet på.

Kommentar
Fra : the_expert

Dato : 07-07-04 18:47

det var selvfølgelig til bibsamie / per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-07-04 18:55

the_expert

men jeg går da ikke og gemmer mig som dig, sandhederne er altid ilde hørt også herinde.

per

Kommentar
Fra : the_expert

Dato : 07-07-04 19:01

Jeg gemmer mig bestemt ikke nogen steder.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-07-04 19:05

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
C:\WINDOWS\System32\wuamgrd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.0000.2693\da\msnappau.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\D-Link AirPlus Xtreme G\AirPlus.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\WZCBDL Service\WZCBDLS.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\May-Britt Traberg\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\XNAYM4EU\hjt[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.0000.2693\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.0000.2693\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.0000.2693\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link Air USB Utility] C:\Programmer\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Update] C:\WINDOWS\System32\uljqa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Updater] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.0000.2693\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: D-Link AirPlus Xtreme G Configuration Utility.lnk = ?
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll

mvh per

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-07-04 20:02

Nu tror jeg det bedste om folk indtil de selv beviser at de ikke er hjælpen værd...
og det her spyware/virus SKAL bekæmpes uanset hvad...

Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O2 - BHO: (no name) - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.02.0000.2693\en-xu\stmain.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Update] C:\WINDOWS\System32\uljqa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Updater] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.0000.2693\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet manuelt i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\System32\wuamgrd.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-07-04 20:03

the_expert

du opfører dig godt nok som fnollerfjamsen, samme beskidte mund og fremtoning, men hven ved

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-07-04 20:23

97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\wuamgrd.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\D-Link AirPlus Xtreme G\AirPlus.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\WZCBDL Service\WZCBDLS.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.0000.2693\da\msnappau.exe
C:\Documents and Settings\May-Britt Traberg\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\XNAYM4EU\hjt[1].exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Documents and Settings\May-Britt Traberg\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.0000.2693\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.0000.2693\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link Air USB Utility] C:\Programmer\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - Global Startup: D-Link AirPlus Xtreme G Configuration Utility.lnk = ?
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-07-04 20:26

Det har du ret i arlet Jeg har bare ikke gode erfaringer med ham. Han er i mine øjne en ballademager, der kun er ude på at ødelægge et godt forum, men når det så strammer til og han har brug for hjælp, vil han godt have hjælpen! Dobbeltmoralsk! Men alt ære og respekt fordi du gider hjælpe ham.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-07-04 20:27

Fix i hijackthis:
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update] wuamgrd.exe

find og slet manuelt:
C:\WINDOWS\System32\wuamgrd.exe

genstart og ny hijackthis log

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-07-04 20:31

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\wuamgrd.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\D-Link AirPlus Xtreme G\AirPlus.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\WZCBDL Service\WZCBDLS.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.0000.2693\da\msnappau.exe
C:\Documents and Settings\May-Britt Traberg\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\XNAYM4EU\hjt[1].exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Documents and Settings\May-Britt Traberg\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.0000.2693\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.0000.2693\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link Air USB Utility] C:\Programmer\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-07-04 20:40

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\wuamgrd.exe
C:\Programmer\D-Link AirPlus Xtreme G\AirPlus.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\WZCBDL Service\WZCBDLS.exe
C:\Documents and Settings\May-Britt Traberg\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.0000.2693\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.0000.2693\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link Air USB Utility] C:\Programmer\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - Global Startup: D-Link AirPlus Xtreme G Configuration Utility.lnk = ?
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll

hvordan sletter jeg wuamgrd.exe Arlet

per

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-07-04 20:44

Find filen med dette program og filen bliver helt sikkert slettet, evt efter genstart:
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

filen:
C:\WINDOWS\System32\wuamgrd.exe

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-07-04 21:13

Arlet

den vil sku et slette den

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-07-04 21:56

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\wuamgrd.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\D-Link AirPlus Xtreme G\AirPlus.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\WZCBDL Service\WZCBDLS.exe
C:\Documents and Settings\May-Britt Traberg\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.0000.2693\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.0000.2693\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link Air USB Utility] C:\Programmer\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - Global Startup: D-Link AirPlus Xtreme G Configuration Utility.lnk = ?
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-07-04 22:01

Hvad så med denne metode her, så skulle den godt nok kunne forsvinde som dug for solen.

http://home8.inet.tele.dk/fbj/TheKillBox.exe
http://home8.inet.tele.dk/fbj/TheKillBoxBrugsanvisning.htm

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-07-04 22:09

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\D-Link AirPlus Xtreme G\AirPlus.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\WZCBDL Service\WZCBDLS.exe
C:\Documents and Settings\May-Britt Traberg\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.0000.2693\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.0000.2693\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link Air USB Utility] C:\Programmer\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd.exe
O4 - Global Startup: D-Link AirPlus Xtreme G Configuration Utility.lnk = ?
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

efter Killbox som sagde at den var fjernet

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-07-04 22:15

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\D-Link AirPlus Xtreme G\AirPlus.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AUpdate.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\WZCBDL Service\WZCBDLS.exe
C:\Documents and Settings\May-Britt Traberg\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.0000.2693\da\msntb.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.0000.2693\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link Air USB Utility] C:\Programmer\D-Link\Air USB Utility\AirCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: D-Link AirPlus Xtreme G Configuration Utility.lnk = ?
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 500 point
Dato : 08-07-04 19:28

Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-07-04 20:50

Arlet

det har jeg så gjort men nu kan den ikke åbne www. siderne

per

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 08-07-04 21:01

Tak for svaret arlet.

og undskyld jeg skulle bare montere netværkskablet igen.

der er point til dig i det andet spørgsmål 44619 bar lige gå derind Arlet

mvh
per

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 08-07-04 21:08

Velbekommen..