/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kan det blive billigere??
Fra : skibonitten
Vist : 549 gange
150 point
Dato : 07-07-04 15:09

Hej
Har lige erhvervet mig en vw golf D fra ´89 som extra bil der skal bruges til/fra arbejde ( ca. 26 km hver vej )
Vi gav 14000 for den - nysynet, 238000 Km, både ifølge forhandleren, kmtælleren, og vores "egen" mekaniker..
Vi har nu kørt i bilen i en måned og vi ligger på 19,6 km. pr. liter diesel
Vægtafgift er 2500 pr. år.
lovpligtig forsikring er 2310 pr. år

Kan det blive billigere?? hvis det kan så giv lige lyd...

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 160 point
Dato : 07-07-04 15:29

Yes! Med cykel...
Eller 45-knallert = 33 km/l.

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 07-07-04 15:33

Nej ikke hvis det skal være en bil men en 45-knallert som clan skriver er jo nok det billigste men 26 km er langt til vinter Så jeg ville nok vælge bilen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-04 15:55

Ilfg en af mine kollegaer er han Yaris diesel vist en smule bedre. Han har siddet og ført sig frem med nogle helt urimelig høje km/l - tal og tilsvarende lave ejerafgift - tal.

Men det ser da fint ud med din golfi. Fed nok bil iøvrigt. Min far har en gammel Golf II på benzin. Den er han også vældig glad for.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-04 15:56

Glemte lige at kollegaens Yaris kostede en halv bondegård at købe!!!!!!!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-07-04 15:59

Hej 3773... ditto for en VW Lupo

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-04 16:10

Daws Clan. Rigtig, de kan også køre uforskammet langt på en liter fyringsolie.

Det kan civiludgaven af min skralle-ralle vistnok også. Men min er desværre pustet lidt i maskinen, så den er temmelig drikfældig - max 13 - 14 km/l.

Ex'en havde en 205 diesel - den kunne listes over de 20 når man kørte smukt. Fik den rigtig mange bank, kørte den kun 16 - 18 km/liter diesel.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-04 16:15

Er man til knallerter, kan jeg huske at de gamle Honda CD'ere rendte vist 50 km/liter.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-07-04 16:20

Tjahh! Jeg har aldrig ejet en bil med en diesel motor, kun kørt dem. Elsker det lave moment i en dieselmotor, men som du ved, så er det de STORE diesel hakkere, jeg kender mest til.

I øvrigt så tror jeg ikke skibonitten kan gøre det billigere, hvis han da ikke vil op på jernhesten eller en 45'er. Hvilket jeg godt kan forstå... især når moder vinter omfagner os igen (forhåbentligt ikke de næste par mdr.)

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-04 16:35

Du vrøvler på dine gamle dage Clan. Du mener naturligvis høje moment ved lave omdrejninger, ikk'?

Det er sgu godt nok billigt med den Golfi!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-07-04 16:37

Nåehønahehøjj jo selvfølgelig

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-04 16:44

Det må være jet-lag eller demens light eller sådn'...

Har vi så ferie nu Clan?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-04 16:49

Går iøvrigt stadig og lurer efter en gammel Patrol 3.3 TD kort model. Den lyder rigtig, og behøver dybest set kun et gear. Sådan en gad jeg godt at eje igen. Men sådan en lille pis-maskine ka' vel ikke imponere en maskinmester, vel? Var det ikke noget at skaffe sig en lille Solé encylindret diesel hakker, og gå og pusle lidt med Clan. Det kunne være skægt at have en dieseldrevet plæneklipper. Det kunne få naboen til at kigge lidt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-07-04 19:15

Ja3773, Med en Patrol kan du i hvert fald ikke være med hverken med dieseløkonomi eller vedligeholdelsesudgifter. Jeg har selv haft sådan en for år tilbage. Den skal du køre MEGET pænt for at komme på 8 km/l. Men tillykke med Golfen Skibonit. Det er en billig bil både at køre i og reparere, og når det er en gulplade gætter jeg den er importeret, og så er der som regel lange udsigter til rustangreb.

Kommentar
Fra : skibonitten

Dato : 08-07-04 08:34

Hej Dova!!
Du har helt ret i at Golf´ine er importeret - November ´99 overgik den til de saltholdige danske veje......

Meeeen det er jo ikke en ny bil, der skal nok skiftes en forskærm, hvis ikke jeg redde den med lidt "hjemme-arbejde"
jeg overvejede i en dag om jeg skulle erhverve mig en scooter - men så begyndte det at regne og så var den ovejelse tilendebragt...

Hygge til jer alle

Skibonitten

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-07-04 08:36

Nej nej Dova, har selv haft sådan et uhyre. Den kan skam smutte 10km/l. Men du har ret, almindeligvis var det 16 km på 2 liter diesel (lyder pænere). AT eje sådan en, er heller ikke et spørgsmål om hverken økonomi eller komfort, men en stor drengs legetøj, al'a motorcross-motorcykler og den slags.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 08-07-04 08:45

Du/I ved nok CLAN og 3773 at man kan få disse hersens SD-hukommelseskort til at huske lidt af det som for os der ikke har den "fulde mentale førlighed". SD står jo for "Senil-Dement" (her skulle så have været en stribe smileys...men jeg kan ikke finde ud af at sætte dem ind????)...det må skyldes manglende SD-kort....

Men ellers må du skibonitten have HELD og LYKKE med din dejlige GOLF....det er faktisk et godt køb...bare vær opmærksom på topstykket...det KAN være et ømt punkt for visse GOLF'er...især dem der er importeret fra det tyske postvæsen.

God sommer!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-07-04 08:56

Nåh, Palle, jeg havde tænkt på en USB memory stick, men det duer måske ikke???

Godkendelse af svar
Fra : skibonitten

Dato : 08-07-04 09:15

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : skibonitten

Dato : 08-07-04 09:21

By The Way..... Vi har også en VW passat GT stc. ´90 benzin ( familie-container ) men jeg mangler nogle stumper til den :
baglygte arrangement incl. den del til bagklappen
oliepind incl. selve "røret" der sidder fast på motoren - den er knækket i plastic´en
forblinklys - Evt. de hvide ( mener de er original på GT, men ved ej hvorfor der nu sidder gule på vores... )

Er der nogen der kender til et "hug" hvor man kan få stumper til passat??

Skibonitten

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-07-04 16:53

Takker for points
Hug og skrot på Djursland... prøv:
Juuls Autoophug v/Hardy Nyhuus
Energivej 23
8500 Grenaa
Tlf. 86324222

Kommentar
Fra : CLAN