/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan ikke se HD i Windows
Fra : Donny
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 19-06-02 17:27

BIOS finder godt nok disken, men i stifinder er disken ikke.
Drivere er installeret kan jeg se i enhedshåndtering.
Anyone..?

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 19-06-02 17:42

Hjalp ikke...

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 19-06-02 17:42

Kære Donny... det svar er ubrugeligt afvis det... Og lad en af de andre få pointsene....

Hvad mener du med at du ikke kan se harddisken i windows ??

Hvis du kan starte op i windows, kan dit system også se disken, ellers kunne du ikke starte op windows op.

Eller snakker vi om en harddisk nummer to ??

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 19-06-02 17:50

Ja det er disk #2
Jeg har dog fundet problemet.
Der er 4 partitioner på disken.
Til trods for at jeg kun lavede 2 med fdisk, er der 4 der alle er non-dos.
Det ser således ud:

non-dos 9%
non-dos 100%

Hvordan det er sket har jeg ingen anelse om, men problemet er så at jeg har knap 30 gb data til at ligge på den sidste som jeg desperat gerne vil gemme.
Hvordan konverterer jeg eller lignende så det bliver f.eks. fat32 uden at miste data ?

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 110 point
Dato : 19-06-02 17:56

det gør du med partition Magic...
Der kan du konvertere drevene uden at miste data.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 19-06-02 17:58

Prøv CompuApps SwissKnife V3 3.02 hvis du ikke vil betale for softwaren, dette er gratis og kan det du efterlyser. Du finder det her :

http://tucows.inet.tele.dk/system/preview/262505.html

Godkendelse af svar
Fra : Donny

Dato : 20-06-02 00:24

Nårh ja...
Der var jeg hurtig nok...
Partition Magic har jeg, og jeg vidste egentlig godt at det kunne...
Doh..!

Men tak for svaret alligevel :)