/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
temperatur usb harddisk??
Fra : slander
Vist : 570 gange
220 point
Dato : 07-07-04 12:23

findes der ikke et program der kan måle temperaturen på en usb harddisk?

har prøvet aida32, speedfan og hdd thermometer og de kan ikke måle tremperaturen på en usb disk.

aida32 kan se usb disken men ikke måle tempen (eller også kan jeg ikke finde ud af hvordan).

på forhånd tak
slander

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 07-07-04 13:08

Hej. Du bør nok lige checke, om din USB-disk overhovedet har temperaturmåler indbygget? Jeg kan f.eks. ikke måle temperatur på mine ældre harddiske... Jeg bruger i øvrigt også HDD Thermometer. M.v.h. Ulle

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 07-07-04 15:20

Der er der ikke en usb hd sidder ikke inde i computeren den kan trække frisk luft og derfor er der ikke lavet så man kan se temperaturen men du kan få et hb box med indbygget temp måler

MVH Henrik

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 220 point
Dato : 07-07-04 15:48

Hejsa..

Alle harddiske som understøtter SMART har indbygget temperaturføler, som rapporterer via SMART-registrene. Du skal altså have slået SMART til i BIOS for at du kan bruge det.

Så du burde kunne få det til at virke... hvis ellers ikke harddisken ikke er for gammel.

Kommentar
Fra : slander

Dato : 07-07-04 17:29

harddisken understøtter temperaturmåling (maxtor 160gb fra i år).

og smart er slået til for jeg kan se temperaturen på min anden harddisk som sidder i computeren.

Godkendelse af svar
Fra : slander

Dato : 18-10-04 16:12

Tak for svaret buch78.

fik det godt nok ikke til at virke, har læst et eller andet sted at det ikke virker over usb..

men jeg søger stadig efter en løsning..

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 18-10-04 17:47

Jeg ville mene at hvis du køre winxp og har sp2 inde så burde det virke.. ellers må jeg melde pas