/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
Fjerne opkaldslyden på externt modem
Fra : ld161082
Vist : 379 gange
50 point
Dato : 06-07-04 19:30

Hvordan fjerner jeg opkaldslyden på et externt US Robotics modem?
Man kan skrue ned, på modemet når der ringes op, men næste gang der oprettes forbindelse, er det på fuldstyrke igen.
Jeg har forsøgt i kontrolpanel, men det ændrer ikke noget. Det burde ikke være nødvendigt at klippe ledningen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 21:07

Her på denne side er der lidt support.
http://www.usr.com/support/s-main-menu.asp
Rul lidt ned og vælg dit modem (der er mange så jeg har ikke kigget)
Der er lidt userguide men om du kan bruge det ved jeg ikke.
Eyvind.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-07-04 21:19

jeg har ikke selv modem mere og bruger win-ME, men du skal i kontrolpanel ->modem
her vælger du egenskaber for dit modem. Tryk på avanceret.

i bunden har du nu et skrivefelt kaldet 'Yderligere indstillinger'
der skriver du ATM0
Citat
ATMn Bestemmer, hvor meget lyd modemet skal give fra sig:
M0 Højttaler er altid slået fra
M1 Der høres lyd indtil data-forbindelsen er etableret.
M2 Højttaleren er tændt hele tiden.
M3 Der høres lyd indtil nogen tager røret i den anden ende.

ATNn Sætter ringe-styrken for modemet. Kan normalt antage værdier fra 0-7.

det kan du læse mere om i et gammelt gratis hæfte som du kan hente på
http://knowware.dk/
hæftet du kan bruge ligger her http://knowware.dk/modem.htm
Se side 26 og fremad, det er koder til modemstyring.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 21:23

Ja det passer også med det jeg fandt på sitet.
...Controls the speaker s volume. L0 Quietest L1 Low L2 Medium L3 Loudest Mn Control when the speaker sounds M0 The speaker is always off. M1 The speaker is on until the call is negotiated. M2 The speaker is always on. M3 The speaker turns on after the last digit is dialed and stays on until the call is negotiated. On Return online. Use with the .....