/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hjælp - Flyvmyrer!!
Fra : jysch
Vist : 2439 gange
200 point
Dato : 06-07-04 18:29

Klokken er nu 18.20 og jeg har lige opdaget de første flyvende myrer på mine vinduer.

Jeg har besøg af disse ubehagelige skabninger hvert år, men de sidste ca. 5 år har de kun kommet frem udenfor huset, men nu har jeg desværre fået et angreb inde i mit køkken alrum, og jeg har selvfølgelig møbler stående langs med panelerne, skabe og reoler - nogle er simpelhen umulige at skulle til at flytte rundt på lige her og nu. Hvad gør jeg??

Jeg har jo heller ikke mulighed for at tage ud og købe noget!

Gode råd efterlyses MEGET

Mvh. Jysch

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 210 point
Dato : 06-07-04 18:36

Start støvsugeren hurtigst muligt

http://www.hvepseeksperten.dk/skadedyrsguide/seek/flyvemyrer.shtml

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 18:41

Jeg mener at kunne huske at de ikke kan li' kanel.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 06-07-04 18:44

Ja find ud af hvor de kommer ind og dys kanel...det sviner..men støvsugeren kan tage det bagefter...du kan imorgen vande med noget med myre ude langs muren..for det er nok derfra at de kommer...det virker i flere år, bare hele boet dør..

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 06-07-04 19:04

Hej Saca - tror desværre ikke det hjælper, jeg tror at tuen ligger nede under huset, fordi når de kommer frem udenfor så kommer de på begge sider af huset. Så hvis man skal have dem helt udryddet, skal terasse og huset fjernes og det tror jeg ikke ejeren er tilfreds med

Jysch

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-04 19:19

Førstehjælp er støvsugeren, som jakjoe foreslår, men siden skal du have fat i noget insektgift af den type der ikke dræber øjeblikkeligt, men som slæbes med til boet hvor det dræber rigtigt mange (uhyggeligt, men effektivt). Myrelokkedåser kan også bruges.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-07-04 19:20

Gi` dem en gang Bio nu kaldet 810, der hvor de er.

Vi har haft de væmmelige myrer inde midt i huset, men kommet dem til livs ret hurtigt hver gang, dels med 810 og støvsugeren til hjælp.

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 06-07-04 19:22

Har haft tidligere haft lignende besøg. Her hjalp myrelokkedåser fint, efterfulgt af støvsugning af døde myrer. De var ret nemme at udrydde.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-07-04 22:06

Jeps - Myrelokkrdåser er vildt effektive. Har jeg også prøvet og det er det mest effektive middel mod myrer man kan få.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 07-07-04 09:04

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-07-04 17:19

Selv tak

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 10-07-04 11:31

Hej Jysch
Jeg synes lige jeg vil komme med en bemærkning. Vi har haft og har stadig flyvemyrer inde i huset i gennem de sidste 15 år - og de kommer igen til næste år. Normalt er de "kun" kommet i vores badeværelse, men nu er de også i gangen og stuen. Vi fik lavet nyt badeværelse for 5 år siden - der blev også gravet en ½ meter af underlaget - vi sprøjtede gift under huset ( så meget at vi næsten blev dårlig). Badeværelset blev bygget op igen - total hermetisk tæt, dog ikke over loftet. Året efter: velkommen igen kære flyvemyrer, det har været ved at drive os til vandvid, men vi har bestemt at vi ikke vil lade os slå ud af dette. Jeg tror at den eneste mulighed er at rykke alt gulvet op i huset - finde boet - og herefter ligge et nyt gulv på igen. Dette er ikke nogen hjælp til dig, men kun for at fortælle - du er ikke alene om problemet.
Mvh. Heseda