/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
spære med kode som ikke kan brydes
Fra : bet.sand
Vist : 488 gange
100 point
Dato : 06-07-04 18:05

kan man spære min com med en kode , så ingen andre gå ind i den . heller ikke af admin. eller i fejlsikret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 18:29

Alle kan komme ind og læse din comp
En Linux/knoppix kan læse/hendet fra din comp
Det eneste sikre er at tage din HD med dig (HD i skuffe)
Eyvind.

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 06-07-04 18:35

Du kan lægge password ind i bios.

/Bofh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 18:38
Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 06-07-04 18:44

hmm så der er ikke noget at gøre ??? jeg kan ikke fjerne den .

eyvind
jeg er ikke så godt til engelsk så jeg har lidt svært ved det link du skrev

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 18:49

Alt efter hvilken bios du har på comp er der forskellige bios bagdørs-password
Nedenunder følger så forskellige combinationer som kan åbne bios og dermed bruge comp
Der er ikke tale om nem adgang................men adgang er der.
Eyvind.

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 06-07-04 18:52

er det noget som em alm bruger kan lave .?? jeg har check på en del i min com . men det er ikke bios

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 18:54

Er det alm. brugere vil de nok ikke finde på at bruge bios-bagdøren.
Og det kan jo ses - for dit password er overskrevet.

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 06-07-04 19:04

det jeg mener er ,ville jeg som ikke er så godt til dette, kunne lave en kode som er svært eller umulig at bryde ,for en der er lidt mere kvick til dette ,jeg vil gerne have min pc i fred , har prøvet at lave en kode i windows, men så går de ind i admin og få alligevel adgang. og det vil jeg ikke have skal kunne lade sig gøre

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 06-07-04 19:04

det jeg mener er ,ville jeg som ikke er så godt til dette, kunne lave en kode som er svært eller umulig at bryde ,for en der er lidt mere kvick til dette ,jeg vil gerne have min pc i fred , har prøvet at lave en kode i windows, men så går de ind i admin og få alligevel adgang. og det vil jeg ikke have skal kunne lade sig gøre

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-07-04 19:10

prøv http://www.ashampoo.com/
og find 'Ashampoo Privacy Protector Plus'
den gør vist jobbet
med bladet www.pc-planet.dk nr. 6 maj 2004
kan du få det gratis.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 19:13

Det vil sige at du er bruger, og vil undgå at admin kan komme ind i comp.
Det kan så lade sig gøre med et bios-password.
Så skal du ind i bios når comp startes (ikke genstartes)
tryk en af disse taster > del/F10/ins/space/ESC/F1/F3/
Inde i bios kan du surfe lidt rundt og finde "protect med biospassword"
Glemmer du dit password - så brug mit link.
(NB - hvis du vil bruge det som en spøg, så takseres det som tyveri.)
Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 19:19

natmaden - det lyder nemmere - men hvor.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 19:21

Har fundet det rul ned i quickfinder

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 06-07-04 19:23

natmaden er det er free program???

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-07-04 19:37

nej det koster ca 30 $
men det er billigere(gratis) at få det fra bladet, som jeg nævnte tidligere
bladet koster ca 60 kr. og så er der dansk brugsvejledning med
du kan jo bestille bladet på http://www.pc-planet.dk/
men det kan da fåes fra http://www.ashampoo.com/
som en prøve.

Eyvind -> hvad mener du med tyveri ?

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 06-07-04 19:52

hmmkunne ikke finde ud af det program Natmaden . fik det hentet og det hele, men er ikke så godt til engelsk så der stopper det . kunne ikke finde ud af at få filer eller mapperne blokket

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-07-04 20:05

Må lige sige at det er den fulde version der kan downloades
begrænsningen er i længeden af password max 6 karakter

bet.sand - > Jeg sidder ikke ved min egen pc før i morgen aften
så jeg kan ikke hjælpe dig med virkemåden før.
ak ja men det meste er jo på engelsk,
Glæd dig over at det ikke er russisk
Prøv dig lidt frem. MEN GLEM IKKE DE KODER SOM DU LAVER !
SYSTEMET ER MEGET SIKKERT, SÅ KAN INGEN LÅSE DET OP FOR DIG !

lav en mappe på dit drev til at prøve det på altså en mappe som kun indeholder kopier,
af ting du har, så kan det ikke gå helt galt.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-07-04 20:08

Hejsa

sæt dit eget password på hos admin og dit eget brugernavn...............

ellers er det også dette program her
http://www.folder-guard.com/folder-password.htm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 20:23

Natmaden >
Hvis du går ind og blokerer en computer så ejeren ikke kan komme der ind.
Så er indholdet i princippet fjernet og dermed utilgængeligt.
Det var såmænd bare en tanke der slog mig - ikke andet.
Eyvind.

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 06-07-04 21:36

lad mig lige slog fast at det er min com og kun min , men jeg har en lidt lidt for respeskløs kæreste som, bliver ved med at fedte rundt i min com. jeg vil gerne havde den spørg om en kode når den starter .inden den åbner windows (hvilke i øvrigt er xp pro hvid i ville vide det )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 21:41

Ja ja godt ord igen.........det var nu også bare en tanke, da du skrev at admin kunne komme derind.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-07-04 21:43

Eyvind > så er kodebrydning altså ikke en sport, men forsøg på indbrud

bet.sand > det du har brug for at gøre er, at du som administrator
selv kan bestemme hvem der kan starte XP.
Men da jeg selv bruger win-me, vil jeg ikke være til megen hjælp !
Sorry

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 06-07-04 21:46

hmm jeg vender tilbage senere . har lige nogle unger der skal i seng

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 21:48

Jeg ved det ikke - for jeg bryder mig ikke om koder. De er så besværlige - jeg hiver HD ud og tager den med mig.

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 06-07-04 22:04

hd-harddisk, ik? der er da besvært at skal have den med hele tiden.
eyvind kan ikke finde bio protect , kan du forklare nemmere har fundet ind til den blå skærm men under hvilket faneblad ligger den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 22:05

Dette er win 2000 men nok også XP
Allerførst>du har password til administrator liggende.........
gå i kontrolpanel>brugere og adgangskoder>fanebladet avanceret>
indstilling for sikker start> hak i "brugere skal trykke ctrl+alt+del, før de logger på>
anvend>fanebladet brugere>hak i "brugere skal anvende brugernavn .........">
tryk angiv adgangskode...>lav din administratorkode om
Det var vist det hele.............print det ud så du ikke glemmer.
Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 22:09

Der flere slags bios - men et sted skal den være.
Men den der ctrl+alt+del bruges på servere og låste comp mange steder. Den kan ikke omgås med ESC eller andet.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 22:12

Hvis du bruger den der ctrl+ osv. skal du også trykke andvend til sidst og så OK

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 06-07-04 22:16

det er ikke det samme i xp kan ikke finde dethar ikke en synlig admin log ind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 22:22

Ruller den ind af sig selv - så start >luk comp>log af administrator/det navn der står>
nu kommer den med et login>og du skriver:
Bruger = administrator
password = et password du finder på (og husker)
Nu burde du kunne følge min anvisning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 22:25

Jeg hopper lige over på XP og ser

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 22:37

ja den er anderledes - jeg laver en ny

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-04 22:47

start>står der "log admin af" ...........hvis der gør så:
gå til kontrolpanel>brugerkonti>tryk på admin>opret ny adgangskode (har du ikke en kode/der har aldrig været nogen) så lav en (og husk den)
tryk på de to personer oppe i toppen>skift måden, hvorpå brugere logges af og på>
kun hak i "brugvelkomstsiden">anvend indstillinger
Resten giver sikkert sig selv for jeg vil ikke prøve og skal til at bøvle med password,
da jeg skifter styresystem tit.
Eyvind.

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 06-07-04 23:03

der står bare log af.i toppen står mit navn ,og ikke admin
kan ikke se en administrator,kun en gæst, som ikke er aktiv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 23:09

Da jeg ikke logger på, fik jeg ikke denne mulighed. ctrl+alt+del (fanen avanceret var der ikke) men:
start>hjælp og support>i søgefeltet skriv "ctrl+alt+del" >tryk på pilen>
Nu får du en forklaring som er god at læse.
Eyvind.
Jeg skifter tilbage til win 2000 nu og lukker snart.

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 06-07-04 23:14

jeg har fundet ud af det nu. tusinde tak for hjælpen tror der er nok nu , har givet admin ny kode og log ind er skiftet .

Godkendelse af svar
Fra : bet.sand

Dato : 06-07-04 23:15

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 23:17

Ok

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 07-07-04 19:16

thihi har prøvet min koder af , en har i en i halv time prøver at bryde den , med flere programmer ....... men det lykkes ikke .............. skide godt eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-04 20:58

Ja ja - men nu skal du ikke føle dig helt sikker.
En Linux/knoppix CD drøner lige ind og læser dine filer.
Men det er der ikke mange der ved. tystys