/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
automat chooker
Fra : danda
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 06-07-04 15:38

har fundet ud af hvad der kan være årsagen til at min scooter går ud i tomgang. min automat chooker er gået i stykker, ledningerne sidder ikke i, hvilket vil sige at automat chookere ikke får strøm. Jeg fik at vide at den så kørte med chooker hele tiden, og derfor får for meget benzin eller sådan noget, og derfor ikke kan stå i tomgang. Er der nogen af jer der ved hvordan man slår chookeren helt fra???? ved godt at den bliver svær at starte til vinter så, men til den tid har jeg nok fundet en løsning. Nå ja forresten det er en "suzuki katana" vandkølet. Og er der iøvrigt nogen der ved om det kan lade sig gøre at skaffe en instrukstionsbog til netop denne scooter, har nemlig ikke købt den ny. Eller i hvertfald noget der fortæller hvordan scooteren er sat op inden i.. Håber i kan hjælpe..

på forhånd tak

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 06-07-04 15:57

En aut. choker virker ved at den "føler" hvornår (køle)vandet når en vis temp. og slår så chokeren fra.
Du kan evt.prøve at kigge på dette tips mht en manual som dækker 95% af alle scootere på markedet: http://www.kandu.dk/dk/tip/7775

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-07-04 20:00

Hvad med at få de ledninger sat på plads.Fortæl om de er revet ud (er du væltet?),det må da være til at
fixe i en fart,eller er de bare hoppet ud eller hvad??
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : danda

Dato : 09-07-04 14:21

ja ledningerne er hoppet ud, men ved desværre ikke hvad det er for nogle ledninger. Dem som jeg tror det er passer ikke ind, og er ogsaa i tvivl om det er de kabler som skal bruges til at skaffe strøm til pæren i bagageboksen. Ved ikke om det er indgangen i automat chokeren der er gaaet i stykker. Har desværre ikke saa meget forstand paa det. Og ja har forresten væltet paa den...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-07-04 20:06

Nå,du er væltet,blæse være med det,det gør vi allesammen ind imellem.
Du må ku` se om automat chokeren er i stykker,hvis ja, må du finde ud af hvor meget,ja det er nemt nok at skrive til dig ,hvis du ikke er så rutineret i at rode med den slags,jeg er bange for du skal have een der ved lidt mere om det til at hjælpe dig.
Ledningerne skal du også have målt på for at finde ud af hvad der er hvad.Alt i alt,kan det godt blive en langhåret affære,når du som du skriver ,ikke har så meget forstand på det.
Fortvivl ikke,prøv at finde een der ved hvad det drejer sig,få ham til at hjælpe dig,og hvis i bliver i tvivl om noget så spørg her i din tråd,og lad være at lukke spørgsmålet,før du er kommet ud at køre.
Og vidste du:Rigtige mænd går ikke til mekanikeren,til gengæld græder de meget,og tro mig,der er nok en hel del af os
der har stortudet,indtil flere gange.
Hilsen Keldd.