/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
pengeveksling
Fra : 929mazda
Vist : 4859 gange
50 point
Dato : 06-07-04 12:36

Hej

jeg skal til Norge og vil gerne høre om der er nogen som kan fortælle mig hvor det er billigst at veksle penge. Her hjemme inden man rejser eller oppe i Norge.

Accepteret svar
Fra : jonassr

Modtaget 60 point
Dato : 06-07-04 12:41

Det er billigest at gøre det i din egen bank for hvis du skal gøre det i en fremmede bank koster det mere

Kommentar
Fra : H2

Dato : 06-07-04 12:42

Nomalt er det billigst at hæve på Visa kort i det land du skal til, så er det til dagskurs.
Henrik

Kommentar
Fra : Becuzz

Dato : 06-07-04 13:16

ikke hæve men BETALE med visa (at hæve i en pengeautomat koster normalt kr. 30,-)

mvh
Becuzz

ellers se denne
http://www.valutakurser.dk

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 06-07-04 13:51

Der findes flere forskellige vekselkontorer. Alene på Kbh. hovedbanegård findes 2. Man betaler ikke gebyr, og man kan tilbageveksle når man kommer hjem. Der skal man dog vise bon så de kan se man har vekslet der. De 2 firmaer har kontorer over hele landet.
Torben

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-07-04 13:52

Jeg har ladet mig fortælle at det små vekselsteder rundt omkring i byen er billigst.
De er blandt andet på strøget og på hovedbanegården i københavn,
kender også et par steder i sverige, så mon ikke at de også findes i norge

Godkendelse af svar
Fra : 929mazda

Dato : 06-07-04 13:59

Tak for svaret jonassr.
Jeg har altid fået en god behandling i min bank, så den tager jeg.
m.v.h. sørenth

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-07-04 13:59

det hedder forex
http://www.forex-valutaveksling.dk/
og er også i Oslo

Kommentar
Fra : the_expert

Dato : 06-07-04 14:04

Det var godt jonassr så liiiiiiige kunne henlede din opmærksomhed på din bank

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 18-07-04 17:52

hehe det var da så lidt