/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Essentielle olie til hundestop.
Fra : lillespir
Vist : 1149 gange
200 point
Dato : 06-07-04 10:09

Hej.

Jeg har hørt at man kan bruge essentielle olie som gå væk hund.
Der skulle kun ganske få dråber til,for at hunden ikke kunne lide at besørge på
stedet.
Jeg er træt af hundene altid skal s...., når vi skal spise.
Så derfor vil jeg gerne have navnet på det. Så kan du hjælpe???

Glæder mig til at høre fra jer.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 06-07-04 10:26

Jeg har erfaring med at kanél også virker når det drejer sig om katte. Vores kat(te) havde fået den (ulækre) vane at bruge en krog i værkstedet som "kattebakke". Jeg rensede stedet med alm. sæbevand og dryssede så kanel på stedet. Siden har de ikke "gjort" noget dér siden...og forøvrigt heller ikke vores hund...som dog kun sjældent har "været uheldig" indendørs.
Jeg har ikke selv prøvet det med olien, men måske det også virker.

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 06-07-04 11:09

Gad vide om det er hjortetak olie du har hørt om. Det brugte man til at smøre på især hønsehus, hvis man ikke ville have besøg af ræv, mår, kat o.s.v. Men mange "grimme" lugte tiltrækker hunde i stedet. Og kanel kan de godt lide. Det kunne min gravhund,jeg havde engang. Den gned sig i det, da jeg tabte noget på gulvet.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 06-07-04 21:28

Efter hvad jeg har hørt, render man også selv sin vej, når man bruger hjortetaksolie.
Men jeg fatter vist ikke helt spørgsmålet. Er det fremmede hunde, der kommer og skider på jeres grund, mens i spiser?? Eller er det jeres egne, der gør det?
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-04 22:10

Ja, det lugter ikke særlig godt, men jeg tror ikke at andre olier virker. Og det man kan købe der hedder "gå væk hund" synes jeg ikke at have hørt for gode erfaringer om med hensyn til virkning.

Godkendelse af svar
Fra : lillespir

Dato : 06-07-04 22:17

Tak for svaret dova.

Ja. Det var sådan det hed.
Tusind tak for hjælpen.

Til Palle og Jette
Mange tak fordi i ville give jeres besyv med.

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 06-07-04 22:31

God aften Jernladyen.

Det er fremmede hunde der er problemet.

På grund af sygdom i hækken, måtte den fældes.
Vores have og stue vender ud mod vejen og altså de skidende hunde.
Jeg har ofte haft i tankerne at lave en slangebøsse, men det er jo ikke hundene,men dem der har fat i hundesnoren.
Vi har selv hund,men der er indrettet en del af haven hvor hun besørger , hvorefter det bliver fjernet.
Det var meget mere end du spurgte om.
Hilsen rita

Ps. Jeg har førhen brugt svovlblomme, men med det regn og blæst vi har haft
vil det bare forsvinde. Det er ellers rigtig godt.

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 02-12-11 22:15

Jeg har prøvet hjortetaksolie på nogle sten ved min postkasse, dog uden at skræmme noget som helst væk da der stadigvæk bliver pisset op af den...