/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Worm
Fra : Clausen
Vist : 437 gange
100 point
Dato : 06-07-04 07:07

Følgende Worm: "Netsky.B.1" kom til mig to gange i nat via en vedhæftet zip-file fra to forskellige danske e-mail adresser. Den blev gudskelov opdaget og slettet med det samme, men skal man skrive til afsenderen og beklage sig? Det er en mærklig joke ledsaget af nogle sjofle kommentarer på engelsk f.eks. "You are a bad writer". Jeg har mistanke til en engelsk sprogside, som jeg lige har meldt mig ind i. Har nogen andre fået denne virus?

Kommentar
Fra : Brandmand38

Dato : 06-07-04 08:27

Hejsa...

Skide træls... for at skrive det på jysk.
Nej... har ikke været så "heldig" at have den her... til gengæld har jeg bøvlet i 2 døgn med "Ossproxy Netsetter" som har kværnet mit internet. Den er heldigvis væk nu, takket være min Norton og Ad-Aware.
Håber du får bugt med tingene.
Moralen må være...hold din internet-sikkerhed up to date.

God sommer

Henrik

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-07-04 09:02

http://www.download.com/3000-2094-10045910.html
http://www.download.com/3000-2144-10122137.html
Du skal have disse 2 og så skal du opdaterer windows
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-04 14:37

netsky har og er vidt udbredt fordi folk ikke har instaleret de seneste sikkerhedspatches fra windows update! Har den først inficeret en maskine, bruger den sit egen mailprogram, og addresselisten bl.a fra den inficerede computer, til at videresende sig til nye computere! Det er muligt at afsenderen er inficeret, men det kan ligeså godt være at han/hun bare optræder på addresselister i en inficeret computer!

Godkendelse af svar
Fra : Clausen

Dato : 07-07-04 05:53

Tak for svaret tedd. Den sidste Windows Update sprang jeg over, så den vil jeg se nærmere på.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-07-04 22:54

Selv tak Clausen Øhh var det ikke også det jeg skrev før Tedd????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-07-04 23:01

Hvor Sune?

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 08-07-04 07:10

Ja, det har du vist også, sune, men jeg så kun på dine links og tedd's mere udførlige svar.
Sender dig 50 points med et nyt spørgsmål.

Kommentar
Fra : hutlihut

Dato : 08-07-04 11:05

THE LINK MAN STRUCK AGAIN!