/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min bærbar har "tabt" sin cd-rom drev
Fra : olefahnoe
Vist : 463 gange
200 point
Dato : 05-07-04 21:48

hej HJÆLP

jeg har en ældre bærbar matic 900mhz der har smidt cd-rom drevet væk, jeg har været ved at installe en enxtern hd og det gav nok problemet

findes der en dos driver til et cd-rom drev eller hvordan skal jeg install det igen
for alle de driver der findes i win 98 som standart virker ikke..

Ole

Kommentar
Fra : technic

Dato : 05-07-04 21:52

Har du kigget i enhedshåndtering. Hvis det er driveren der er smidt væk burde du kunne hente den i systemmappen. Hvis den er der skulle du måske prøve at opdatere den.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 05-07-04 21:55

jep har været i enhedshånd der var "cd-rom" væk og de driver der kunne vælges fra win virkede ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-04 21:58

Har du diskettedrev, så prøv med en win 95 diskette.
Kan hentes her: http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/original.htm

Kommentar
Fra : technic

Dato : 05-07-04 22:00

Er det ikke en Win 98 diskette man skal have fat i for, at der er cd-rom driver på?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-04 22:02

start/boot disketten til win 98 virker ikke altid på ældre CD-romdrev

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-04 22:22

Så gammel er en 900 mhz vist ikke Eyvind eller?
Jeg kender ikke det mærke

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 05-07-04 22:26

Næ men det var også bare hvis en 98 diskette ikke kunne.
Jeg kender den heller ikke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-04 22:37

Gad vide om du kunne finde ud af hvad det er for et cd-rom drev med Everest/Aida
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en

Godkendelse af svar
Fra : olefahnoe

Dato : 08-07-04 15:40

Tak for svaret Eyvind.
         Det kom til at virke også fik den format C: og nu køre den optimalt igen

Olefahnoe