/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hjælp!!!
Fra : nusnus
Vist : 383 gange
200 point
Dato : 05-07-04 16:06

Jeg arbejder 30 timer om ugen.

Jeg er blevet tilbudt nogle ekstratimer ved en anden arbejdsgiver i en anden kommune.

Da jeg jo ikke kan bruge mit skattefradrag der, er det noget med at jeg kan bruge mit personfradrag, men hvordan er det lige man gør det, er det noget med mit bikort?

Nusnus

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 210 point
Dato : 05-07-04 16:09

DIt personfradrag er jo en del af dit skattefradrag, og hvis du bruger hele fradraget hos din ene arbejdsgiver så kan du jo rigtig nok ikke bruge det hos den anden og så er det bikortet der kommer i spil

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-07-04 16:09

http://www.toldogskat.dk/ spørg dem her de kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 05-07-04 16:26

Hejsa
Der er noget med, at hvis din arbejdsgiver(e) bruger timefradraget, så kan du bruge skattekortet begge steder. Spørg evt. i din fagforening. Det var der jeg fik det at vide, men jeg kan ikke lige huske helt præcist hvordan det var, så spørg hellere en gang for meget......

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-07-04 17:52

Det er ganske enkelt. Ved årets forskudsregistrering fra din kommune har du fået et hovedkort og et bikort. Det sted du arbejder mest har dit hovedkort, hvor alle fradragene er knyttet. Det vil sige at du ikke har flere fradrag. Bikortet har derfor kun en trækprocent. Dette skal du udlevere til andre arbejdsgivere når du skal have løn. Det skal ikke afleveres fast til en arbejdsgiver.

Hverken mer eller mindre.

Du skal altså kigge i dine ting, og finde årets forskudsregistrering.

Godkendelse af svar
Fra : nusnus

Dato : 06-07-04 13:30

Tak for svaret Better_Performance.