/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virusinficeret pc?
Fra : Etaten
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 05-07-04 10:03

Jeg konstaterer at der kører et eller andet virusprogram på min pc´er men mit antivirus-program finder det ikke. Vil jeg kunne se på joblisten om et eller andet virusprogram kører?

Der er blandt andet et program der hedder lsass.exe der kører.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 110 point
Dato : 05-07-04 10:09

lsass.exe skal køre, hvis det altså er den rigtige.

NÅr du kigger i din jobliste, så kan det være en god ide at have denne side åben:

http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm

Den fortæller om de forskellige processer

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 05-07-04 10:39

Hej
Jeg tro ikke den hedder isass.exe, men lsass.exe det er et l og ikke et i.
Men der kan godt være en sasser orm i dit system, der findes nogle programmer online som kan bruges til at finde den.
Prøv http://www.virus112.dk de har det.

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 05-07-04 16:07

Hejsa,

Hvis Virusen er kommet ind før du har opdateret dit antivirus program med de nyeste definitioner, kan det nemt ske at virusen kan ødelægge dit antivirus program, så du ikke vil opdage om der er virus på din pc.

Prøv at fortage et online virus scan. Du kan finde online virus scan på www.kvolsgaard-madsen.dk

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 16:12

Hvordan er det forresten lige du har konstateret der kører virus på din maskine??

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 05-07-04 16:18

Ja. det var egentlig et godt spørgsmål better_performance

Godkendelse af svar
Fra : Etaten

Dato : 08-07-04 09:17

Tak for svaret Better_Performance.