/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Problemer med detect under boot
Fra : grovfugl
Vist : 346 gange
50 point
Dato : 05-07-04 09:59

Hejsa, jeg roder lidt med et underligt problem. I min PCer sidder to harddiske, en 160 GB sat til Master og en 80 GB sat til Slave. Det har virket fint indtil for nylig, hvor maskinen pludselig pure nægtede at detecte slaven. Den opfører sig kort sagt som om den ikke findes. Men hvis jeg tager strømmen fra masteren, så finder den slaven , vel at mærke. Jeg tolker det sådan, at det ikke er harddisken, den er gal med. Men samtidig tvivler jeg på, at det er motherboardet, så måske det er en banke-ånd

Jumperne sidder rigtigt, bios er opdateret og jeg fatter ikke en bjælle. Gør I?

Grovfugl

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 05-07-04 10:29

Heh - Nu er du 100% sikker på at din slave hdd ikke er sat som cable select med jumperne?
Deter en normal fejl hos mange lige for tiden syntes jeg

Kommentar
Fra : grovfugl

Dato : 05-07-04 10:53

Se, det ville jeg jo tro. Men som jeg skriver, er den slet og ret holdt op med at virke uden nogen form for jumperflytteri. Grovfugl

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-04 11:13

Har din slave HD et styresystem liggende.
Prøv evt. at sætte HD 2 som master på IDE secundary Kabel.
Og sørg lige for at bios er sat til autodetekt.
Eyvind.

Accepteret svar
Fra : Zerg911

Modtaget 50 point
Dato : 05-07-04 12:40

Hmm.. Du kan også prøve at starte computeren op og så gå ind i administration, højerklik på denne computer og så administration, se om du kan se nr. 2 hdd under diskhåndtering.

Kommentar
Fra : grovfugl

Dato : 05-07-04 15:02

Det kan jeg ikke. GF

Godkendelse af svar
Fra : grovfugl

Dato : 16-12-04 10:45

Tak for svaret Zerg911.