/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Anna Margrethe Hansdatter Svane
Fra : 2601
Vist : 4988 gange
200 point
Dato : 04-07-04 17:05

Er der nogle der kan bekræfte at Anna Margrethe Hansdatter Svane skulle være gift med Lægen Jens Nielsen Foss som dennes anden hustru.

I såfaldt hvem er hendes forældre og hvor er hun født og hvornår?

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 04-07-04 17:36

For nu ikke at gøre det alt for voldsomt for Kandu.dk, så bringer jeg her kun et lille udsnit, nemlig nogle af enerne og ganske få efterkommere (ønsker du mere, så skriv til (Ejvind @ Varla . dk), fjern selv mellemrummene:

1.   Hans Olufsen Riber, født 1560 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt, (søn af Oluf Pedersen Staby og Else Svendsdatter Neb). Han blev gift med Anne Hansdatter Svane, gift 9 Aug 1590 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt, født OMK 1573 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt, (datter af Hans Svaning og Marine Sørensdatter Stage) død 9 Okt 1637 i Horsens, Nim Herred, Skanderborg Amt. Hans død 2 Aug 1615 i Horsens, Nim Herred, Skanderborg Amt.
            Børn:
       2.   i   Anna Hansdatter Riber født EST 1590.
       3.   ii   Oluf Hansen Svane født EST 1599.
       4.   iii   Else Hansdatter Riber født 1601.
       5.   iv   Hans Hansen Svane født 27 Mar 1606.

Anden Generation

2.   Anna Hansdatter Riber, født EST 1590. Hun blev gift med Ernst Von Baden, født EST 1590, (søn af Elias Von Baden) død 21 Nov 1656. Anna død 1637.
            Børn:
       6.   i   Anna Maria Ernstdatter Baden født 2 Feb 1615.
           ii   Johannes Von Baden, født 1618 i Horsens (2 Sogne 3 Steder). Han blev gift med Maria Wind, gift 1648, født 1629 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt, (datter af Ole Jensen Wind og Anna Winstrup) død 1666, begravet i Lund. Johannes død 1680, begravet i Lund.
       7.   iii   Jacob Von Baden født 1621.
       8.   iv   Laurids Von Baden født 1626.

3.   Oluf Hansen Svane, født EST 1599. Han blev gift med (1) Elisabeth Von Baden, født EST 1599, (datter af Elias Von Baden) død IND 9 sep 1651. Han blev gift med (2) Elise Eisenberg, født EST 1599, (datter af Elias Eisenberg og Anne Jensdatter) død 1686 i Horsens, Nim Herred, Skanderborg Amt, begravet 10 jul 1686 i Horsens, Nim Herred, Skanderborg Amt. Oluf død 1664.
            Børn:
           i   Elias Olufsen Svane. Han blev gift med Karen Frederiksdatter, gift 1688 i Horsens, Nim Herred, Skanderborg Amt. Elias død 31 Jan 1724.
           ii   Oluf Svane, født EST 1673. Han blev gift med Karen Burchard, gift 9 aug 1701 i Søvind Sogn, Voer Herred, Skanderborg Amt, født 17 mar 1673, (datter af Jens Hansen Burchardi og Ingeborg Nielsdatter Foss) død 1713, begravet 22 apr 1713 i Søvind Sogn, Voer Herred, Skanderborg Amt. Oluf død 1702 i Søvind Sogn (Vorsøgaard) Voer Herred, Skanderborg Amt, begravet 15 apr 1702 i Søvind Kirkegaard, Voer Herred, Skanderborg Amt.

4.   Else Hansdatter Riber, født 1601 i Horsens (2 Sogne 3 Steder). Hun blev gift med (1) Laurits Clemensen, gift 1622, født 1595 i Vejle, Nørvang Herred, Vejle Amt, (søn af Klemmen Sørensen Vedel og Maren Baggesdatter) død 25 Nov 1623, begravet 28 nov 1623. Hun blev gift med (2) Christen Jensen Vellejus, gift 19 Sep 1624 i Vejle, Nørvang Herred, Vejle Amt, født 24 Jan 1596 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt, (søn af Jens Christensen og Anna Christensdatter) død 10 Jan 1635 i Hillerød, Lynge-Frederiksborg Herred, Frederiksborg Amt, begravet i Domkirken (Vor Frue Kirke) København, Sokkelund Herred, Københavns Amt. Hun blev gift med (3) Hans Madsen Huusvig, født 1619, død 1670 i Hillerød, Lynge-Frederiksborg Herred, Frederiksborg Amt. Else død 1652 i Hillerød, Lynge-Frederiksborg Herred, Frederiksborg Amt.
            Børn:
       9.   i   Marine (Marie) Lauritsdatter født 1623.
       10.   ii   Lauritz Christensen Weile født 5 Nov 1625.
       11.   iii   Ellen Christensdatter Wellejus født 1629.

5.   Hans Hansen Svane, født 27 Mar 1606 i Horsens, Nim Herred, Skanderborg Amt. Han blev gift med Maria Fuiren, gift 1 Sep 1639 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt, født 5 Mar 1624 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt, (datter af Jørgen Fuiren og Margrethe Fincke) død 24 Dec 1694 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt. Hans død 26 Jul 1668 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt, begravet i Domsognet (Vor Frue Sogn) København, Sokkelund Herred, Københavns Amt.
            Børn:
       12.   i   Elisabeth Svane født EST 1600.
       13.   ii   Anne Margrethe Svane født 1654.
       14.   iii   Søster Hansdatter Svane født 1658.
       15.   iv   Frederik Svane født 1662.

mvh. Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 04-07-04 17:40

Fortsat:
1, hustru var Maria Hoffmann, og hendes data samt aner var:
1.   Maria Hoffmann, født 11 dec 1643, død 11 Dec 1666 i Randers, Støvring Herred, Randers Amt.

   Hun blev gift med Jens Foss, gift 28 Nov 1665 i Randers, Støvring Herred, Randers Amt, født 6 Maj 1629 i Sverige (Lund), død 9 Mar 1687 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt, begravet i Domsognet (Vor Frue Sogn) København, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

Forældre

2.   Søren Hofman, født 1600, død 1649. Han blev gift med Gertrud Pedersdatter Tøgersen, gift 1639.

3.   Gertrud Pedersdatter Tøgersen, født EST 1611, død 1658.

Bedsteforældre

4.   Niels Jacobsen, født 29 Jul 1556 i Simested Sogn, Rinds Herred, Viborg Amt, død 5 Apr 1624 i Randers, Støvring Herred, Randers Amt. Han blev gift med (1) Margrethe Utzon-Vesteni, gift 1592. Han blev gift med (2) Marie Pedersdatter Lasson, gift 1596, født 1570 i Randers, Støvring Herred, Randers Amt, død 25 Feb 1635 i Randers, Støvring Herred, Randers Amt.

5.   Marie Pedersdatter Lasson, født 1570 i Randers, Støvring Herred, Randers Amt, død 25 Feb 1635 i Randers, Støvring Herred, Randers Amt. Hun blev gift med (1) Søren Hofman, gift EFT 1590, født EST 1570, død 1595. Hun blev gift med (2) Niels Jacobsen, gift 1596, født 29 Jul 1556 i Simested Sogn, Rinds Herred, Viborg Amt, død 5 Apr 1624 i Randers, Støvring Herred, Randers Amt.

6.   Peder Tøgersen, født EST 1581, død 1634. Han blev gift med (1) Christine Madsdatter Leiel, født EST 1581. Han blev gift med (2) Anna Paulina, født EST 1581, død 1649.

7.   Anna Paulina, født EST 1581, død 1649.

Oldeforældre

10.   Peder Lassen, født 1546, død 25 Maj 1618. Han blev gift med Mette Andersdatter, gift 9 Okt 1569.

11.   Mette Andersdatter.

12.   Tøger Lassen, født 1531, død 16 Jun 1608. Han blev gift med Gertrud N.n..

13.   Gertrud N.n..

14.   Poul Nielsen, født EST 1551.

Tipoldeforældre

20.   Las Thøgersen, født 1500, død EFT 1573. Han blev gift med Marie Nielsdatter.

21.   Marie Nielsdatter, født 1505.

24.   Las Thøgersen, født 1500, død EFT 1573. Han blev gift med Marie Nielsdatter.

25.   Marie Nielsdatter, født 1505.

Accepteret svar
Fra : Varla

Modtaget 210 point
Dato : 04-07-04 17:43

Maria Hoffmann var altså 1. hustru til lægen Jens Foss, og Anne Margrethe Svane var 2. hustru:
Anne Margrethe Svanes aner var:

1.   Anne Margrethe Svane, født 1654, død 1737, begravet 23 Jan 1737 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt.

   Hun blev gift med Jens Foss, gift 31 Maj 1670 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt, født 6 Maj 1629 i Sverige (Lund), død 9 Mar 1687 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt, begravet i Domsognet (Vor Frue Sogn) København, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

Forældre

2.   Hans Hansen Svane, født 27 Mar 1606 i Horsens, Nim Herred, Skanderborg Amt, død 26 Jul 1668 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt, begravet i Domsognet (Vor Frue Sogn) København, Sokkelund Herred, Københavns Amt. Han blev gift med Maria Fuiren, gift 1 Sep 1639 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

3.   Maria Fuiren, født 5 Mar 1624 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt, død 24 Dec 1694 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

Bedsteforældre

4.   Hans Olufsen Riber, født 1560 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt, død 2 Aug 1615 i Horsens, Nim Herred, Skanderborg Amt. Han blev gift med Anne Hansdatter Svane, gift 9 Aug 1590 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt.

5.   Anne Hansdatter Svane, født OMK 1573 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt, død 9 Okt 1637 i Horsens, Nim Herred, Skanderborg Amt.

6.   Jørgen Fuiren, født 31 Maj 1581 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt, død 25 Nov 1628 i Sankt Nikolaj Sogn, København, Sokkelund Herred, Københavns Amt. Han blev gift med Margrethe Fincke, gift 18 Jul 1613 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

7.   Margrethe Fincke, født 7 Maj 1595 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt, død 21 Jan 1665 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

Oldeforældre

8.   Oluf Pedersen Staby, født OMK 1545 i Staby Sogn, Ulfborg Herred, Ringkøbing Amt, død 7 mar 1571 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt. Han blev gift med Else Svendsdatter Neb.

9.   Else Svendsdatter Neb, død 5 jun 1581 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt.

10.   Hans Svaning, født OMK 1503 i Svanninge Sogn, Sallinge Herred, Svendborg Amt, død 20 Sep 1584 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt. Han blev gift med Marine Sørensdatter Stage, gift 30 Sep 1559 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt.

11.   Marine Sørensdatter Stage, født OMK 1539 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt, død 4 Jul 1615 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt, begravet i Ribe Domkirke, Ribe Herred, Ribe Amt.

12.   Henrik Fuiren, født 1544, død 1631 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt, begravet 16 Nov 1631 i Sankt Nikolaj Kirke, København, Sokkelund Herred, Københavns Amt. Han blev gift med (1) Mechtild Hermansdatter. Han blev gift med (2) Agnete Willumsdatter, født EST 1573, død 1610. Han blev gift med (3) Kirstine Pedersdatter, født EST 1544, død 8 Aug 1619 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt, begravet i Sankt Nikolaj Kirke, København, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

13.   Mechtild Hermansdatter.

14.   Thomas Finck, født 6 Jan 1561 i Tyskland (Flensborg), død 24 Apr 1656 i Domkirken (Vor Frue Kirke) København, Sokkelund Herred, Københavns Amt. Han blev gift med Søster Ivars, gift 30 Aug 1590 i Tyskland (Tønning Slot).

15.   Søster Ivars, født 29 Aug 1574 i Tyskland (Oldenswort, Ejdersted Provsti), død 25 Jun 1614 i København, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

Tipoldeforældre

22.   Søren Jacobsen Stage, født OMK 1509 i Thy I Jylland, død 20 Jun 1577 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt, begravet 24 Jun 1577 i Ribe Sankt Katharine Kirke, Ribe Herred, Ribe Amt. Han blev gift med Anne Sørensdatter Klyne, gift OMK 1537 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt.

23.   Anne Sørensdatter Klyne, født OMK 1519 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt, død 13 Jun 1575 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt.

24.   Fuiren N.n., født EST 1517.

28.   Jacob Finck, født 1520, død 24 Mar 1570. Han blev gift med (1) Anna Tor Smede, gift 1558, født 1534, død 12 Jan 1561 i Tyskland (Flensborg, Sankt Nicolai Sogn). Han blev gift med (2) Ingeborg N.n., gift 1562 i Tyskland (Flensborg), død EFT 1595.

29.   Anna Tor Smede, født 1534, død 12 Jan 1561 i Tyskland (Flensborg, Sankt Nicolai Sogn).

30.   Junge Ivars, født EST 1544, død 1590. Han blev gift med Wabi Johansdatter Tetens.

31.   Wabi Johansdatter Tetens, født EST 1544, død 15 Jun 1614.

Tip-tip-oldeforældre

44.   Jacob Stage, født OMK 1480 i Sverige, død EFT 1542 i Thy. Han blev gift med Maria Borre.

45.   Maria Borre, født EST 1479.

46.   Søren Nielsen Klyne, født OMK 1490 i Holland, død IND 1545 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt. Han blev gift med Dorthe Nn, gift IND 1515.

47.   Dorthe Nn, født IND 1496, død OMK 1558 i Ribe, Ribe Herred, Ribe Amt.

56.   Jacob Finck, født OMK 1490, død OMK 1564. Han blev gift med Brigitta Thomasdatter, gift 1519.

57.   Brigitta Thomasdatter, født EFT 1495, død IND 1590 i Tyskland (Flensborg).

58.   Thomas Tor Smede, født 1495, død 16 Nov 1553 i Tyskland (Flensborg). Han blev gift med Drude Petersdatter, gift 1531 i Tyskland (Flensborg, Sankt Nicolai Sogn).

59.   Drude Petersdatter, født 1510 i Tyskland (Flensborg, Sankt Nicolai Sogn), død 21 Jul 1565 i Tyskland (Flensborg, Sankt Nicolai Sogn).

62.   Johan Tetens, født EST 1514. Han blev gift med Margrethe Heinesen.

63.   Margrethe Heinesen, født EST 1514.

Tip-3-oldeforældre

112.   Jacob Finck. Han blev gift med Ingeborg Fincke.

113.   Ingeborg Fincke, født 1461, død 1490. Hun blev gift med (1) Jacob Finck. Hun blev gift med (2) Peter Nigelsen, gift 1478, født 1450, død 1530.

116.   Claus Thorsmeden. Han blev gift med Geske N.n..

117.   Geske N.n..

118.   Peter Jepsen, født 1480, død 1525 i Tyskland (Flensborg, Sankt Nicolai Sogn). Han blev gift med Cathrine Lorup, gift 1508 i Tyskland (Flensborg).

119.   Cathrine Lorup, født OMK 1485 i Tyskland (Flensborg), død 1542 i Tyskland (Flensborg). Hun blev gift med (1) Peter Jepsen, gift 1508 i Tyskland (Flensborg), født 1480, død 1525 i Tyskland (Flensborg, Sankt Nicolai Sogn). Hun blev gift med (2) Claus Potter, gift 1530, født 1495, død 1541 i Tyskland (Flensborg).

Tip-4-oldeforældre

224.   Gherken Finck.

226.   Jacob Thomsen Fincke, født 1430, død 1494. Han blev gift med Agathe Gift Fincke.

227.   Agathe Gift Fincke, født OMK 1440, død OMK 1505.

238.   Jens Lorup.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 04-07-04 19:35

Tak for svaret Varla. Kan det passe at hun er født 1664 Katholm, Århus?

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 04-07-04 20:14

Mine oplysninger har jeg fra:
"Slægtebog over afkommet af Christjern Nielsen, Bind 2".
Skrevet af Provst Jens Vahl, Sognepræst i N. Vedby og N. Alslev, og udgivet på Wilhelm Priors Hof- Boghandel, 1879 - 1896.
Der er 3 bind, og disse oplysninger står i bind 2 - 1892, side 39.
Om ægtefællen Jens Foss skrives:

"Dr. med. Provindsiallæge Bleking 1662 Juli Stadsfys. Kbhvn. 1664 Høiesteretsass. 1679 Kammerraad Eier af Svanø (Kind Pgj.)"

og om faderen, Ærkebiskop Hans Hansen Svane, skrives:

"»Hans Erninence Erkebiskop Hans Svane, født i Horsens Aar 1606 d. 27de Marts, hvor hans Forældre vare Borgemester Hans Olesen Riber og Anna Svane. Han blev oplært i Horsens latinske Skole indtil Aar 1620, hvorefter han udmærkede sig saaledes ved Flid i Studeringer, at han Aar 1635 blev Professor i det Hebraiske Sprog, 1646 Professor i Theologien, 1655 Biskop over Siælands Stift, og saaledes ved Troskab og Nidkjær hed for det Kongelige Huus, at han efter souverainiteten blev Kongelig Etatsraad, Assesor i Høieste Ret, Præsident i Consistorio, Erkebiskop og Herre til Svenstrup. I Haab om at Hans ved Studeringer forhvervede og af Regeringen belønnede Fortienester maa opmuntre den Ungdom, som oplæres i Horsens Latinske Skole til Efterligning, er dette hans Portrait foræret der til Skolen af Mauritz Frydensberg«.

Otto Norn citerer et brev af 23.11.1782 fra Johan Ludvig Rewentlow, hvor billedet tilskrives Jens Juel. Norn mener, at det sandsynligvis er kopieret efter Wuchters bekendte billede på Frederiksborg ogfinder det pudsigt at se Wuchters pastose maner omsat i Juels drevne, men sirlige malemåde.

I Dansk biografisk Leksikon karakteriseres Hans Svane som »en typisk repræsentant for 1600-tallets gejstlige kultur: umådelig lærd, snæversynet ortodoks, autoritær, men ikke uden social forståelse og en stor patrioter Under det store stændermøde i 1660, der resulterede i enevældens indførelse i Danmark, spillede han en vigtig rolle. Som ledende gejstlig, modstander af adelens dominerende politiske indflydelse og som en af kronens store kreditorer (gennem sit Ægteskab var han blevet en særdeles velhavende mand), bidrog han aktivt til, at standerne overlod kongen udformningen af landets kommende styreform. Hans Svane kom ikke siden til at spille nogen politisk rolle. Men som gejstlig embedsmand bidrog han til at forhindre fortyskningen af den lærde verden.

Hans Svane har givet udtryk for taknemmelighed over for sin gamle skole ved at give den andel i et stort legat, som han »Gud til ære og sin fædrene bys fattige til nogen hjælp« stiftede i 1655. Legatet var på 1250 sletdaler á 64 skilling danske. Af renten skulle årligt lægges så meget til side, at kapitalen hvert fjerde år blev forøget med 100 sletdaler; den øvrige rente skulle deles i fem lige store dele, hvoraf rektor fik 1/5, skolens to hørere 1/5 til deling og fattige disciple 1/5. Men der måtte præsteres åndeligt arbejde for pengene: rektor og hørerne skulle forpligte sig til hvert andet år at holde »et exercitium oratorium« og hvert andet år »en sentents at resolvere grammatica, rhetorica et logice«, disciplene skulle hver gøre »et lidet exertium Styli« og alle skulle sende deres skriftlige arbejder til sognepræsten, som lod dem gå videre til bispen, inden legatsummen blev udleveret. Endelig skulle byens fattige læse deres katekisme for dem, som overværendes er, før de fik pengene! Skolen og dens elever modtager stadig legatet, dog uden krav om stilopgaver!"

Der findes et maleri af Hans Hansen Svane, og jeg har et farvefotorgrafi af dette maleri tilknyttet i min database.

Nogle af disse oplæysninger findes i Knud Gethers bog:
"Middelalder-familier i Flensborg og Nordfrisland Bind 1 og deres efterkommere i Danmark, Tyskland og Norge" på side 248.

Knud Gethers bøger (2 bind, men bind 2 på knap 200 sider er stort set kunindholdsfortegnelse til bind 1, som til gengæld nærmer sig de 1000 sider), kan hjemlånes fra Biblioteket.
Jens Vahls 3 bøger er ældgamle og ved at være alvorligt opslidte. Papiret var af dårlig kvalitet, og mange af de enklete blade derfor både gulnede og ved at opløses. Der er meget lang ventetid på lån, og muligheden for at kunne låne netop disse bøger forsvinder nok snart. De kan formentligt beses på Det Kongelie Bibliotek, og jeg ved ikke om Frederiksberg Bibliotek har disse bøger, men generelt hare Frederiksberg Bibliotek utrolig megen slægvtslitteratur og de udlånes ikke, men kan beses på læsestuen.

En datter, Christiane Marie Foss, blev gift med Carsten Worm.
Der kan findes nogle få oplysninger om dette ægtepar i Svend Jacobsen og Hans-Ole Mørks bøger:
"10 Generationer med rod i Marsken", udgivet 1. udgave marts 1996 (ISBN 87-985296-0-2), og der skal ses under anetavle nummer:
8/259

Det synes at være p.g.a. Carsten Worms 2. hustru:
Cathrine Nielsdatter Endorph, der er i efterslægten af Herredsfoged Troels Winther fra Astrupgaard ved Brøns.

En søn af Cathrine Nielsdatter Endorphs 1. ægteskab (med Johannes Müller) fører min gren af slægten videre.
Sønnen fik samme navn som faderen "Johannes Müller", bledv gift med Mette Margrethe Heldvad og der blev 2 børn som døde meget tidligt (som børn, og uden at efterlade arvinger).

Håber det kan hjælpe dig, og så er jeg ved at blive nysgerrig. Hvor kommer du ind i billedet, og kan vi eventuelt have fjerne fælles slægtninge et eller andet sted ?
mvh
Varla

PS: Det med Katholm kan jeg ikke se noget steds og jeg vil nu undersøge om det kan give flere informationer at kombinere en søgning med "Katholm, Aarhus"

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 04-07-04 20:23

Katholm Gods er beliggende i Aalsø Sogn, Djurs Sønder Herred, Randers Amt, men siger mig ikke p.t. noget sammen med Svane-Foss familien.
Jeg undersøger nærmere, men det er nok bedre at vi ikke trætter Kandus læsere yderligere, så hvis du i givet fald sender mig en e-mail, så vil jeg i mellemtiden se om jeg har nogle oplysninger af værdi.
mvh
Varla
e-mail til:
Ejvind @ Varla . dk
(fjern selv mellemrummene)

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 04-07-04 20:50

"Jens G." har en kopi af min oprindelige database fra ca. 1999 og den er på intetnettet. Så vidt jeg kan se kun med få ændringer.

Deri kan søges med følgende link i Google (www.google.dk) med en såkaldt site-søgning:

Katholm site:www.jensg-family.dk

Der var dog mange fejl og dubletter i den gamle database, så endu større forsigtighed må tilrådes.

"Nordisk Slægtsdatabase" har en betydelig bedre version af databasen idet han har "renset" den oprindelige database
og tilføjet supplerende oplysninger.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 04-07-04 20:59

Jeg har omkring 50 personer der har en oftest ret perifær tilknytning til Katholm, men især synes dog slægterne Dinesen og Rosenørn at have en del tilknytning.

Oplysningerne er spredt over ca. 450 år, så det er meget ldit der kan siges, men lad mig høre spørgsmålet, eller se hvad det er der måske skal forbindes.
mvh
Varla

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-07-04 22:07

Når jeg nævner Katholm så skyldes det FS. Ved søgning på Anna M. H. Svane kom det fren . født 1654 Katholm.