/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DigitalVideo til PC
Fra : freddiemercury
Vist : 537 gange
200 point
Dato : 04-07-04 11:54

jeg har en digital video Panasonic NV-DS37
og jeg kan overføre stillbilleder til pc fint -!! men
er det muligt at overføre hele DV båndet til pc'en
og ikke kun stillbillederne ?
der er dimstik (hedder det vist ) til at overføre video med både på min
pc og DV kamera
mit softvare program kan kun overføre stillbilleder
venligst

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-04 13:16

Hvis du har en firewireindgang på comp. og selvfølgelig en firewireudgang på din Panasonic.
På det nederste billede er det det nederste stik (DV ud)som ser ud til at wære firewirestikket.
Firewirestik findes i 2 udgaver med ens stik i begge ender, eller i en udgave med et mindre stik i cameraenden.
Med det samme Windows XP ser at der er forbundet noget til firewirestikket, siger den: Der er fundet Panasonic NV-DS37, skal jeg modtage en film, osv.
Firewirestik fåes i de bedre grafikkort, men jeg købte et godt lydkort hvor det var i.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-04 13:17

UPS glemte linket
"På det nederste billede er det det nederste stik (DV ud)som ser ud til at wære firewirestikket."
http://www.cyberphoto.se/index.php?http://www.cyberphoto.se/pana/ds37.shtml
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 04-07-04 23:43

Jeg er godt nok til den gamle skole, kort og godt køb et videokort, så er det problem løst, så er der bare det der følger efter der bliver dyrt, for man bliver bidt af det, så vil man hen og kunne redigere, brænde på DVD osv.
Hej

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 06-07-04 07:00

efter tæt gennemlæsning af instruktionsbogen har jeg fundet ud af
at jeg kun kan overføre stillbilleder og ikke hele DVbåndet.
SURT hvordan mon jeg får overført disse DV bånd ?
ærgeligt når man har noget man gerne vil gemme resten af livet og
vi ved jo at som årerne går bliver båndene dårligere og dårligere
derfor vil jeg have dem spillet ind i pc'en så holder de jo standarden.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-07-04 14:36

Selvfølgelig kan du da overføre dine bånd, ellers var der sku da ingen der ville købe Panasonic
Hvis du ellers har læst på det link jeg sendte dig, kan du se man kan få et Firewire-kablage Hama FireWire kabel (4 till 6 pin) 1,8 meter (för användning mellan dator och dv kamera)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=74923
http://www.pc-netto.dk/default.asp?productguid=F3N401EA06-ICE
Eller ringer du bare til: http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1031762/index.html

http://www.cyberphoto.se/index.php?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=FW-9
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 07-07-04 08:42

hej palle
mener du at jeg bare skal have et firewirekabel ?
og jeg kører win 2000 kan den også selv finde videokameraet ligesom XP ?
og til sidst skal jeg ikke have noget software til alt det her
mvh
takker

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 07-07-04 15:54

Ja jeg mener du bare skal have firewirekabel, med 4 ben i den ene ende og 6 i den anden, Bilka og lign. har dem også, men så er de noget dyrere. Men det kræver jo at du har firewireindgang feks. bag i dit skærmkort.
Jeg er ikke 100% sikker på at Win 2000 er lige så klog, men mon dog ikke. Hvis den ikke finder cameraet selv, så gør tilføj hardware eller movimaker.
VH Palle Hansen
NB: Du kan også prøve at gå over til naboen hvis han leger med DV, det gør gud og hver mand, og 4/6 bens firewire, er det mest almindelige.

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 10-07-04 09:34

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-07-04 14:10

Selv tak.
Har du prøvet?
Og fandt Windows selv ud af det, eller optræder cameraet som et selvstændig drev?
Du kan jo svare, når du har prøvet.
VH Palle Hansen