/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
KOPI af skærmbillede..?? Uden PRT SCR?
Fra : Toby14dk
Vist : 1455 gange
85 point
Dato : 04-07-04 11:18

Davs jeg har hørt lige rygter om at der er to taster man kan holde nede og trykke flere gange på så bliver der lagt en kopi af ens skærmbillede ned i "en mappe"
Mit spørgsmål er når det ikke er Prt Scr tasten hvilken tast er det så???
Og hvilken mappe ender billederne i???
Hvor ligger mappen Udklipsholderen???

Lægger kopi af hele skærmbilledet i udklipsholderen Ctrl + {Prt Scr} --> Er det de to taster sammen??
Mvh. Toby

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 04-07-04 11:57

Hej Toby. Tryk på PRT SCR. Dermed bliver skærmbilledet kopieret. Derefter kan du sætte kopien ind på et worddokument på almindelig vis. Du skal kun trykke på PRTSCR knappen når du tager kopien af skærmbilledet.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 04-07-04 12:06

takker.. :)
MEN det er ikke det jeg er interesseret i.. Den funktion kender jeg nemlig godt.. Men mener at man burde kunne trykke 2 taster ned samtidig og så tager den en kopi af skærmbilledet lige så mange gange som man trykker.. For jeg synes det er irriterende at skulle ind i paint el. et andet program for at indsætte billedet hvergang!! men hvad hedder de 2 taster og hvor ender billedet??
El. Findes de 2 taster ikke??
Hilsen Toby

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 95 point
Dato : 04-07-04 12:13

så er det lettere med>
Gadwin PrintScreen 2.6

http://www.gadwin.com/download/

simpelt
Manse9933

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-07-04 12:21

Tastaturets funktioner.

http://www.beboer-info.dk/Artikler/Genveje.pdf

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 04-07-04 12:23

Eller PrintKey 2000 freeware http://www.webtree.ca/newlife/printkey_info.htm Læg ikonet på proceslinien - dobbeltklik og gør med billedet hvad du vil. men OK det er jo ikke det du vil.

god søndag
anyway

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-07-04 12:24

tryk på:
Venstre ALT+venstre SKIFT+PRINT SCREEN
så sker der ting og sager

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 04-07-04 12:43

Hmm.. Det er ikke programmer jeg leder efter sorry.. De sløver bare min compuiter.. (A)
Er der ingen der hender de taster? og hvor ligger udklipsholderen?? som nævnt i mit øverste indlæg..
Xou som kommer der en skærm frem om handcap hjælp??
Hilsen Toby.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 04-07-04 12:43

Hmm.. Det er ikke programmer jeg leder efter sorry.. De sløver bare min compuiter.. (A)
Er der ingen der hender de taster? og hvor ligger udklipsholderen?? som nævnt i mit øverste indlæg..
Xou som kommer der en skærm frem om handcap hjælp??
Hilsen Toby.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 04-07-04 12:43

Hmm.. Det er ikke programmer jeg leder efter sorry.. De sløver bare min compuiter.. (A)
Er der ingen der hender de taster? og hvor ligger udklipsholderen?? som nævnt i mit øverste indlæg..
Xou som kommer der en skærm frem om handcap hjælp??
Hilsen Toby.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 04-07-04 12:43

Hmm.. Det er ikke programmer jeg leder efter sorry.. De sløver bare min compuiter.. (A)
Er der ingen der hender de taster? og hvor ligger udklipsholderen?? som nævnt i mit øverste indlæg..
Xou som kommer der en skærm frem om handcap hjælp??
Hilsen Toby.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 04-07-04 12:43

Hmm.. Det er ikke programmer jeg leder efter sorry.. De sløver bare min compuiter.. (A)
Er der ingen der hender de taster? og hvor ligger udklipsholderen?? som nævnt i mit øverste indlæg..
Xou som kommer der en skærm frem om handcap hjælp??
Hilsen Toby.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 04-07-04 12:44

Hvad skete der der?
Sorry..

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-07-04 17:48

printkey kan indstilles til automatisk at tage skærmbillede
ferik

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 04-07-04 20:09

Hvordan??
Kan du uddybe hvordan det fungere og hvad det går ud på??
<Toby>

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 04-07-04 23:38

Når du har hentet Printkey http://www.webtree.ca/newlife/printkey_info.htm kan du gå ind under Files og Options og indstille prg. til hvad du vil.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 04-07-04 23:38

Når du har hentet Printkey http://www.webtree.ca/newlife/printkey_info.htm kan du gå ind under Files og Options og indstille prg. til hvad du vil.

Godkendelse af svar
Fra : Toby14dk

Dato : 16-10-04 22:39

Tak for svaret Manse9933.
Faktisk et rimeligt fedt program..!! :D
Takker for det.. :D
<Toby>