/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændre Win98 desktoppen ??
Fra : lrjensen
Vist : 630 gange
20 point
Dato : 03-06-01 00:15

Hvordan hulen kan man ændre standard-tapetet i Windows 98, altså så når man har valgt [ingen] tapet, får en anden farve end den efterhånden ulækre grønne farve???
NB: Den er ikke god nok at lave en 1x1 pixel .gif fil og anvende som tapet med stræk, da baggrundsfarven til teksten til ikonerne forbliver den grønne.....

Accepteret svar
Fra : Luctatic

Modtaget 30 point
Dato : 03-06-01 00:21

Du skal gå ind i indstillingerne for skærmen og vælge fanebladet UDSEENDE. Der skal du i boksen ELEMENT vælge SKRIVEBORD. Herefter er det såmænd bare at vælge en farve i skemaet til højre.

PO.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-06-01 23:29

lrjensen skrev i meddelelsen
<3zdS6.18054$dS3.986791@news010.worldonline.dk>...
>Hvordan hulen kan man ændre standard-tapetet i Windows 98, altså så når

Hej.

Egenskaber for skærm og vælg udseende. Her vælges skrivebord og i højre side
trykker du på pilen hvor der står farve her kommer nogle valgmuligheder.
Hvis du klikker på andet får du nye muligheder. Du skal klikke på et tomt
hvidt felt og derefter kan du selv lave en farve der passer dig. Du kan lave
lige så mange kombinationer som der er hvide felter til. Blot husk at
markere et hvidt felt inden du laver en ny farve.
De forskellige farver føjer du til brugerdefineret farve og du kan derefter
vælge efter behov. Der er også et farveskema med foruddefinerede
mønstre/farver.
Det skulle vist række.

Mvh.
Torben

Godkendelse af svar
Fra : lrjensen

Dato : 03-06-01 00:43

Tak for det!