/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Tour de France - Prolog, hvad er det.
Fra : Eyvind
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 03-07-04 19:12

De har lige startet Tour de France.
Nu startede de så med at køre Prologen - men hvad er det egentlig.
Eyvind.

Accepteret svar
Fra : ahtn

Modtaget 110 point
Dato : 03-07-04 19:17

hej
det er den første kørsel i årets tour - en enkeltstart på tid.
det gør at alle har en placering efter 1. dag og ikke at det er 30 der har samme tid.
mvh ahtn.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-04 19:33

Tak for svaret ahtn. Men jeg troede det var sådan en slags paradekørsel.
Eyvind.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-07-04 19:36

http://www.cybercycling.dk/pro_cykling/tour2004.htm

Prolog kan også forklares som
Citat
Prolog Stykkets fortale. Inden den egentlige handling går i gang, kan en af stykkets personer i en enetale, henvendt til publikum, forklare, hvad stykket går ud på etc.

http://www.gentofte-hf.dk/bc/leksikon.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-04 19:44

jakjoe - se det var jo en ekstra forklaring, så den køber jeg også, men i et nyt spørgsmål. http://www.kandu.dk/dk/spg/44286
Eyvind.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 03-07-04 21:01

eyvind
velbekomme - håber det er brugbart.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-04 21:04

Ja nu er jeg klar til selv at køre turen.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 03-07-04 21:05

hejsa
når vi taler sport/Tour de France kan jeg ikke lige se hvordan jakjoe's indlæg hænger sammen. forklaringen på "prolog" er sikkert rigtig - men da ikke i sportssammenhæng. bare en kommentar.
mvh. ahtn.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 03-07-04 21:08

eyvind
jamen god Tour da - og især op af Alpe d'Huez (eller hvordan det nu staves) - godt det ikke er mig - jeg vil sidde i sofaen og puste af anstrengelse og i medfølelse med de indvolverede - haha.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-04 21:12

Tja hvad ved jeg om cykelsport, og det lød da meget godt.
Den der alpehuebakke har jeg lige tænkt på at finde et baghjul og hækte mig på.
Eyvind.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 04-07-04 00:47

eyvind
bare hop på jeg gir