/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Firewall
Fra : journey
Vist : 588 gange
100 point
Dato : 03-07-04 15:29

Er Windows XP`s indbyggede firewall ok?

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 03-07-04 15:35

Nej, det er den ikke.

Vælg en af disse: http://www.arlet.dk/firewalls.htm

sygate og zonealarm er gratis, bitguard koster en lille smule, men er absolut den bedste man kan få

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 03-07-04 15:35

Det meget fint men for mit vedkommende har jeg en eksta firewall, det ville jeg gøre i alle tilfælde
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 03-07-04 15:38

Hvilken en er din ekstra firewall???

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-07-04 18:56

zone alarm kan anbefales

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 04-07-04 12:12

Det skal vel lige tilføjes at en software firewall kan være skyld i et stort tab af din internet opkobling..
Da jeg fjernede på software firewall blev min opkoblig næsten 3 dublet.. Jeg kørte med Norton internet sucuity (Eller hvordan det nu staves)
Det smarteste ville nok være at købe dig en router med indbygget firewall.. På edbpriser kan du få en d-link til få penge og den er så vidt jeg høre helt fin... Hvad angår xp's firewall har jeg også hørt en den næsten er ubrugelig.. Så..
Hilsen Toby.

Kommentar
Fra : Jimmieandersen

Dato : 04-07-04 12:47

Jeg kan kun anbefale dig at købe bitguard med den slipper du for at skal tage stilling til alle de popup som zonearlarm kommer med konstant.
Jeg har dog haft et problem med bitguard.Da jeg gik fra modem til bredbånd opdage jeg at den ikke virkede mere så jeg måtte installere den igen.
Det er en god ide at have et program der skal spørge om adgang til nettet så ved man at hvis bitguard kommer med en popup og spøger en om programmet må få adgang til nettet så kører bitguard som det skal.
Hilsen Jimme.

Godkendelse af svar
Fra : journey

Dato : 09-07-04 13:28

Tak for svaret arlet.