/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
PC problem , virus ????
Fra : hms
Vist : 456 gange
100 point
Dato : 03-07-04 12:58

Hej.

Har et irriternde problem på min PC.Får kort tid efter opstart en box frem med følgende tekst. c:\windows\system32\lsass.exe
LSA Shell (Export Version)
NT Authority\system

Dette medfører at min PC lukker ned indenfor 60 sek.
Har prøvet diverse værktøjer for fjernelse af sasser-orm men intet virker.

Endvidere virker mit Office2000 heller ikke, og det kan heller ikke geninstalleres !

Nogen der har et bud

Kan ikke modtage mail

m.v.h.
hms

Accepteret svar
Fra : grausen

Modtaget 110 point
Dato : 03-07-04 13:20

Hejsa
opret dig som bruger på www.spywarefri.dk, så hjælper de dig med at rense din computer for snavs ved hjælp af en logfil.
Du kan evt prøve at gå ind i start, kør og skrive shutdown -a så skulle den gerne holde op med at lukke ned

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-07-04 14:28

Click Start, and then click Run. (The Run dialog box appears.)
Type regedit
Then click OK. (The Registry Editor opens.)

Navigate to the key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersionSystem Handler

In the left pane, delete the subkey:

System Handler

Navigate to the key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

In the right pane, delete the value:

"System Handler"="%Windir%\System\LSASS.EXE"

Do one of the following:
If you are running Windows NT/2000/XP, proceed to step j.
If you are using Windows 95/98/me, proceed to step h.

H: Navigate to the key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunService

In the right pane, delete the value:

"System Handler"="%Windir%\System\LSASS.EXE"

J: Navigate to the registry key:

HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command

In the right pane, change the default value to: "%1" %*

Exit the Registry Editor.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-07-04 14:29

Du kan gøre ovenstående i fejlsikker tilstand, ved at holde F8 nede under opstart.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 03-07-04 15:19

Tak for svaret grausen.

Har afleveret min PC hos naboen der er lidt bedre end jeg er, når det er ud over brugerniveau

Håber at det virker men tak for hjælpen

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-07-04 16:54

Hejsa
håber du får den op at køre igen