/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Program til rensning af reg-datadasen
Fra : hansemor
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 03-07-04 12:57

Kan nogen anbefale et program, gratis eller betalingsprogram, som virkelig går i dybden med at rense ens registreringsdatabase.

Meget ofte renser alm. programmer (afinstallationsprogrammer) kun overfladisk, men går absolut ikke helt i dybden i reg.

Mvh

/hanse

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 03-07-04 13:01

RegVac er et super godt betalings program, ellers er der RegScrub XP som er gratis

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 03-07-04 13:06

Hrj hanse.
Jeg har et program der hedder regcleaner, som jeg syntes fungere rigtig godt. Du kan downloader det fra Adresse: www.worldstart.com/weekly-download/archivers/reg-cleaner4.3.htm.
Myns

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-07-04 13:12

Hai.

Gå ind på : http://tucows.tdconline.dk/regist95_default.html og vælg et.

Jeg bruger selv : http://tucows.tdconline.dk/preview/229371.html

..men det er et spørsmål om smag og behag. I det første link viser antallet af 'køer' hvad brugerne mener om de forskellige programmer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 03-07-04 14:39

Hej
Jeg har et der hedder RegScrubXP prøv på www.freedownloadcenter.com/Utilities/System eller www.sofotex.com
Dette kan meget og er enkelt at bruge.

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 03-07-04 14:56

Hej
Glemte et s www.freedownloadscenter.com

Mvh.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 03-07-04 15:08

Hent "Tune up" på www.towcows.com den har alle ønskelige faciliteter -let at betjene osv kan benyttes frit i 1 måned

Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 03-07-04 16:03

Qualiman kan du ikke være lidt mere specifikt, der er 17 sider med noget der hedder "tune up".

Iøvrigt har jeg fundet ud af følgende:

Clean Reg3 finder 6 "fejl"
CleanMyPc finer 22 "fejl"
Regestry Mechanic finder 30 "fejl"

findes der overhovedet et pålideligt program??

/hanse

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 03-07-04 16:07

Hej hansemor.
regcleaner er fuld gartis og virke altid.
Myns

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-07-04 16:25

Jeg vil sige som Myns !!!

Husk dog på; det er kraftige værktøjer ALLE sammen !!! De forskelle du beskriver har at gøre med de preferencer der er sat som default i programmerne. Ikke alt de finder er 'skidt'. Programmer som Spybot efterlader 'noget' til senere brug, hvis man skal lave en reetablering af ting programmet har ændret. Visse programmer går ned, hvis disse midlertidige reg.'s bliver slettet med hård hånd.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 03-07-04 16:28

Jamen de virker allesammen, men problemt er, at det er tilsyneladende forskellige registreringer de forskellige programmer finder i registreringsdatabasen.

Jeg har prøvet med ovenstående programmer, og bagefter når jeg leder manuelt, er der stadig noget tilbage i databasen som ikke er fjernet.

/hanse

Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 03-07-04 16:40

Det er jeg klar over molo, derfor kreerer jeg altid en backup hvis noget skulle gå galt.
Det undrer mig blot at de forskellige programmer er så uens i hvad der betragtes som "snavs" i databasen, samt at simple registreringer efter en afinstallation ikke bliver fundet.
Måske er det fordi jer er "kræsen" men der må være et minimunskrav til sådan et program som er rimelig ens for dem alle.

/hanse

Accepteret svar
Fra : KaVAkandu

Modtaget 100 point
Dato : 03-07-04 16:59

Hej

Her er også en anden www.hoverdesk.net/freeware.htm.
Den hedder RegSeeker

Mvh.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 03-07-04 17:00

der er vist et punktum for meget

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-07-04 17:05

Som sagt hansemor; det afhænger meget af hvordan du sætter de enkelte programmer op, hvad de finder

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : hansemor

Dato : 03-07-04 20:47

Tak for svaret KaVAkandu. Det var en udgave der kom meget tæt på, hvad jeg havde forstillet mig.
Den fandt nogle "dummies" jeg selv havde lagt i databasen, som det eneste program.

Men for andre, pas enormt på før I begynder hæmningsløst at slette det kan gå grueligt galt hvis man ikke ved hvad man gør.

Skal lige nævne, at den som det eneste program fandt omkring 600 fonte som jeg IKKE havde på min computer, så den går virkelig dybt når den undersøger reg.databasen.
Den kan jeg også anbefale.

/hanse/ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-07-04 21:07

hansemor & KaVAkandu -> Jamen, den prøver jeg så også

</MOLOKYLE>