/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Andre downloadsteder for musik end Kazaa~
Fra : als
Vist : 892 gange
40 point
Dato : 18-06-02 10:35

Er der nogen som kender til andre downloadsteder for musik end Kazaa. Min datter vil have jeg skal downloade noget musik, men jeg hører fra alle sider at Kazaa indeholder en masse spyware og andre dårligdomme, så derfor søger jeg alternativer. Jeg har endnu ikke prøvet at downloade musik.

Accepteret svar
Fra : Sorceror

Modtaget 50 point
Dato : 18-06-02 10:40

Der findes mange andre! Jeg bruger selv eDonkey 2000 (mest til film måske), men der er også Morpheus, Audiogalaxy, WinMX m.m.. De kan alle hentes på www.download.com, hvor man vist nok også kan få en liste over flere downloadsteder eller p2p-programmer, som de også kaldes.

Man kan i øvrigt tjekke for og slette spyware med det lille program ad-aware. Det kan også hentes på nettet og er gratis!

Hilsen Sorceror

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-06-02 11:03

Er alle de programmer du nævner befængt med spyware eller er der nogle "rene" iblandt?

Kommentar
Fra : Sorceror

Dato : 18-06-02 12:32

Jeg ved ikke lige, hvilke der har spyware, men jeg er næsten helt sikker på, at eDonkey i hvert fald er fri! Morpheus har sandsynligvis, og jeg kan sige det samme om de andre, men jeg ved det ikke. Spy-ware er jo heller ikke nogen vildt forstyrrende ting. Jeg har brugt både KaZaA, Morpheus og WinMX og jeg husker ikke, at der kom mange reklamer ved brug. Men som sagt kan spy-ware meget nemt fjernes med Ad-aware. Det kan hentes på:
http://www.lavasoft.de/downloads.html

Programmet scanner først computeren og dernæst kan du fjerne alle de spywares du ikke ønsker.

Sorceror

Kommentar
Fra : Sorceror

Dato : 18-06-02 12:42

Her er et link til en liste hos Download.com, der viser forskellige MP3 søger-programmer. Bemærk at meget få af dem skal betales for, men kan prøves. Dem, som jeg nævnte for er alle freeware, altså gratis at hente og bruge. De findes også på denne liste med mange andre:

http://download.com.com/3150-2166-0.html?tag=dir

Sorceror

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-06-02 13:03

Tak for svar og dine links!

Kommentar
Fra : Sorceror

Dato : 18-06-02 13:06

Det var da så lidt! Sku' det være en anden gang! :)

Hilsen Sorceror

Kommentar
Fra : Sorceror

Dato : 18-06-02 13:12

Lige en sidste ting!

Jeg har lige set på nettet, at WinMX faktisk reklamerer med ikke at indeholde spyware. Jeg vil derimod sige om denne byttetjeneste, at en del af filerne, som jeg har downloadet med det, ikke har virket :(. Jeg har også lige set, at Audiogalaxy, som jeg nævnte før, lige netop har trukket sig tilbage. Så den dur ikke længere :(.

Men ellers skulle det hele virke.

Hilsen Sorceror!

Kommentar
Fra : titte

Dato : 18-06-02 19:07

du kan jo skrive en gang, så kan jeg se om jeg kan hjælpe dig
ICQ 102944122